Die van mij is altijd net te dik en gevoelig voor hoefbevangenheid.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SulJinty schreef:Hebben jullie het over NAF respirator boost? Daar heb ik hier nog 3/4 fles van staan (dus als iemand het wil proberen ........ ).
Heb het zelf geprobeerd, maar mijn paard lijkt allergisch te zijn voor één of ander iets wat erin zit en daar kon ik met spoed de dierenarts bij laten komen omdat ze ineens heel erg benauwd was.
maikeltje schreef:Als ze door dat droge hooi nu taai slijm heeft wat ze niet opgehoest krijgt, dan zou ik haar een kuurtje sputolysin geven. Geeft de veearts ook in dat soort gevallen en is via paardendrogist te bestellen. Ik heb standaard altijd een pot in mijn medicijnkast staan voor onze pony met stofallergie.
_Evelien schreef:Daar had ik inderdaad al zitten kijken, ik was benieuwd wat bij de meeste hier werkt en hoelang je er ongeveer mee doet. Ze heeft ook zomereczeem, dit schijnt vaak in combinatie te gaan zei de dierenarts, hebben die van jullie dat ook?
maikeltje schreef:Als een paard of pony langer dan een week hoest dan kun je er het beste een veearts bij halen. Als onze pony begint met hoesten dan geef ik haar sputolysin. Hoest ze dan na een week nog haal ik de veearts erbij en dan krijgt ze naast de sputolysin nog wat ventipulmin. Een week later is ze dan van de hoest af en kunnen we weer rustig aan opbouwen met rijden. Onze pony is nu 19. Meestal na de winter heeft ze even een dipje. En meestal is een kuurtje sputolysin dan afdoende.