[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:11

gebruik even de zoekfuntie,want ik heb het hier in het topic al voorbij zien komen
waren ze al tevreden over zag ik

antine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:39

_CS_: mijn bolle staat al sinds begin maart onder een deken. Equitheme. Is nog van vorig jaar en dan koop ik dit jaar weer een ander erbij. Heb ik een reserve. Nu heb ik mijn naaimachine in de auto en als ie stuk is zoals vandaag dan repareer ik het terplekke op stal.

Bolle schuurt al weer een week of twee. Twee plekken op zijn manekam. Heb daarom al zijn manen afgeknipt, kan ik er beter bij en goed wassen (teatree shampoo). Gebruik aloevera voor de jeuk, en sudocreme als het rauwig is. Deze twee plekken zijn al helemaal gezwollen. Ik hou mijn hart vast voor de komende maanden. Ik wil wel iets anders tegen de jeuk maar zie door het bomen het bos niet meer
met alle producten die je kunt kopen.
Vorig jaar had hij jeuk maar nog niet zo snel in het seizoen al zoveel geschuurd; en dit door zijn deken heen?!!

Heb gisteren zijn manekam gemasseerd; ging goed!, niet zo lang hoor om te beginnen.

kim1207

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:16

mijne staat sinds haldf april onder de deken, staart is rustig, 1 keertje aan geschuurd, 1 keer savonds te laat na rijden deken op gedaan, dus ook een oplekje of 3 in de manenkam geschuurd, poown schuurt wel heftig oo t voorhoofd dus er zal helaas ook wel een masker moeten komen. Zit er een masker bij de meulenkamp???

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:16

ze heeft nu nl meulenkamp deken

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:19

Onze tinker heeft vandaag ook voor het eerst een poging tot schuren gedaan. Geen schade maar wel direct de deken op!
Morgen ga ik brandnetels plukken. Weet niet of dit middeltje al bekend is maar heb het vroeger bij zowel de haflinger als de shet (die had zware exceem met ontstekingen aan toe en wilde ze een spuit geven) gedaan en ze hebben beide nog prachtige manen en staart omdat ik het receptje meegegeven heb en de eigenaren het nog steeds gebruiken. Voor de shet overigens niet meer...hij is onlangs overleden op 31 jarige leeftijd.

Men neme de bladeren en stengels van brandnetels. Stopt dit in een pan en kookt het ongeveer 20 min. Daarna zeven en laten afkoelen. In de flacon en 2x per dag ruim over de manenkam en staartwortel, eventueel buik en sokken sprayen. Na een week nog 1 maal per dag. Mocht de jeuk verdwijnen om de dag en zo verder.

Het is misschien gek maar heb het van de manege eigenaar van vroeger. Hij gebruikte het altijd en had het weer van zijn vader. Ik moest er eerst om lachen maar heb het toch geprobeerd toen niks anders bleek te helpen bij mijn haffie en ja....het hielp! Het jaar erop had hij helemaal geen deken meer. Eveneens de shetter was op een gegeven moment jeukvrij.

Ga het nu dus ook bij de Tinker doen en ben benieuwd of het ook nu werkt.

Oh jah....niet schrikken als je paard lichte manen heeft...ze kleuren eventjes groen :Y)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:22

Hier werkt ondertussen de cavalesse niet meer :n]
had een 2de pak aangeschaft,maar ga die maar weer wegdoen,want peerdlief schuurt zich een ongeluk

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:22

MSophie schreef:
ik kreeg van atorka.nl een mail over een nieuw eczeem product
hte heet derfen ofz, het is wel prijzig ze hebben een proef pakket van 10 euro ongeveer, ik overweeg om het gaan kopen.

Een proefflesje derfen kost 2 euro, In dit pakket zit ook phyto treat. wat ik wel jammer vind is dat ik voor het proefflesje derfen 2,50 verzendkosten moest betalen, onder het mom dat het een service produkt is en verzenden meer kost als de daadwerkelijke verzendkosten. In mijn ogen dus niet echt service.

Over de derfen zelf: De wondjes zijn snel weer rustig en de haren groeien vrij snel weer aan. Omdat wij een schimmel hebben die in de sport loopt is voor ons een groot nadeel dat het donkerbruin van kleur is tegen zwart aan. Ik ben dus blij dat ik een proefflesje heb gekocht want voor ons is het dus geen fijn produkt.

Ik sprak gisteren bij ons op de ponyclub de dierenarts (is voorzitter en heeft zelf een pony met SEM) en die hebben besloten om de tubbetjes phytotreat ook los te gaan verkopen zodat mensen het uit kunnen proberen. Zelf s hij er erg possitief over.

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:26

_CS_ schreef:
Hoe lang draagt ze de SIH nu?

1 dag ;)
Maar zit nu na rollen en een weidegenootje wat er achterop springt nog steeds perfect. Weidegenootje haalt wel sommige klittebanjes van de hals los, maar gelukkig niet allemaal. Heb nu wat hertshoornolie erop gesmeerd, wellicht dat het weidegenootje er dan wel vanaf blijft

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:23

Mijn pony staat nog zonder deken en schuurt nog niet....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:32

Bij Wisse wipten de oortjes uit de Agradi. Heb gisteren het bijpassende masker er overheen gedaan en vandaag zaten ze nog goed, denk dat ik die er maar op houd dan. Jammer maar helaas...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:41

_CS_ schreef:
Ik zou ook niet te vroeg juichen.
De nachten waren laatst nog vrij aan de koude kant.
Voor licht schuren zou ik zorgen dat je een smeerseltje hebt wat de huid kalmeert. En zorgen voor vliegen weren.
Als ze echt zo minimaal schuurt is een deken inderdaad overbodig.

Watvoor middeltje werkt goed zonder dat ik het 2x per dag moet smeren?

's Nachts binnen zetten en dekens zijn echt geen optie, supplementen en creme's oid wel zolang 1x per dag toedienen/smeren voldoende is.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 01:21

Ik heb momenteel goede ervaring met Derfen en Endure.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 06:13

Ook hier goede ervaringen met derfen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:34

Annelies, misschien kun je drainage proberen?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:48

Even een vraag voor RSIH gebruikers: Is bij jullie de staartflap ook zo lang? Bij Iris is de flap bijna net zo lang als haar staart. Zou ik die af kunnen knippen?

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:04

Hier is de staartflap halverwege de staart dus vond hem ook lang maar neem aan dat het normaal is. Anders schuren ze nog lijkt me

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:18

Bij Senna komt de staartflap tot net boven de sprong volgens mij. Ik vind een lange staartflap juist fijn.

karin66146

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:19

Mijn paard had een plekje bij haar borst. Maar gelukkig hebben we ontdekt hoe het komt. Ze schuurt bij de box rand en nu zit daar een schaafwondje.

antine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:06

Ga ook Derfen bestellen & uitproberen, een kijken of het jeuken wat minder wordt!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:15

Ik heb net volgens mij de aldi lotion binnen. (moest weg, dus kon het pakketje niet openen :P ) Dus ga die vanavond uittesten.
Dat van die brandnetels is ook wel het proberen waard.

Danzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:16

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:50

Klasien schreef:
Even een vraag voor RSIH gebruikers: Is bij jullie de staartflap ook zo lang? Bij Iris is de flap bijna net zo lang als haar staart. Zou ik die af kunnen knippen?

Ja, lange staartflap idd... maar niet storend lang. Als je paard erop gaat staan na het liggen zou ik hem wel iets korter maken, maar ik laat hem nu maar gewoon zo :) .

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:55

Sanet schreef:
Klasien schreef:

Ja, lange staartflap idd... maar niet storend lang. Als je paard erop gaat staan na het liggen zou ik hem wel iets korter maken, maar ik laat hem nu maar gewoon zo :) .

Iris is een Haflinger met maat 6.6 vrij grote maat dus. Ik ben bang dat de staartflap op haar staart gaat hangen/drukken, en dat de staart dan niet genoeg opgetild kan worden met mesten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:30

Danzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:53

Ja misschien wel, wilde even weten of iemand het geprobeerd had..