Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chantal001 schreef:Hebben jullie paarden ook wel eens last van snot uit zijn neus en/of hoesten? Die van mij heeft dat nu en de veearts gooit het op zijn allergie voor graspollen.
Mij lijkt dit sterk. Hij heeft het nooit tijdens het pollenseizoen erbij gehad.
Wat hij ook sinds het hoesten en snotteren doet is met zijn oren klapperen en hij heeft er jeuk aan.
De veearts zegt dat een paard bijna nooit wat aan zijn oren kan hebben en dat onderzoek moeilijk is.
singasong schreef:@Chantal001; vind het ook een rare DA zeg! Groene snot wijst toch echt op een bacterie, daar is absoluut geen twijfel mogelijk. En hoesten bij een paard is ook niet normaal! Waren ze longen wel schoon? Er kan natuurlijk wel een ontsteking in het oor voorkomen. Of misschien een teek? Heb je zelf al gekeken met een zaklampje ofzo., of gevoeld?
Is deze DA wel een Paardenarts? Als hij geen verder onderzoek wil doen zou ik zeker een ander bellen.
Citaat:Bij een gezond individu hebben het snot en de slijmen een witte kleur.
Ook bij een loopneus veroorzaakt door een allergische reactie is het snot wit.
Geelachtig snot wijst op een virale infectie.
Bij een bacteriële infectie krijg je dat typisch groene snot. In geval van besmetting moeten de antistoffen in het snot meer bacteriën uitschakelen en dat veroorzaakt die groene kleur.”
chantal001 schreef:Dat zal ik is doen Ellepel.
Die van mij heeft altijd een helder snot gehad. Dat is dan bij inspanning.
Hij heeft nu antibiotica voor die bacteriële infectie.
jirina schreef:Sjoyceje.
De blokkade op de atlas/axis wervel kan een vermindere doorbloeding naar het hoofd veroorzaken. Dan zou je kunnen aannemen dat er daar problemen kunnen ontstaan.
Ik zou iemand kiezen die gehele paard van het hoofd naar de staart behandelt (cranio-sacraal).
evaeva schreef:Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik weet het gewoon niet meer.
Ik heb sinds een maand een nieuw paard en ze blijft schudden, ze doet het overal, in de wei, tijdens longeren, met rijden, in de stal, met buitenrijden. En het is ook niet zo dat het na een half uur stopt, het wordt juist steeds erger, het is gewoon niet leuk meer want er is niet mee te werken.
Is dit het headshaking syndrom en kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Alvast bedankt.
evaeva schreef:ik kan zo 123 geen filmpjes hier vinden maar ze schud met haar hoofd op en neer en soms geeft ze met haar voorbeen ook een knikje mee. Ik heb haar klinisch en rontgologisch gekeurd maar daar is niks uit gekomen. Tijdens het proefrijden deed ze het ook maar nog niet zo erg al nu.
KindnessM schreef:DA s geweest, aan zn oren was niets te zien...
Maandag komt de osteo, is kijken of dat scheeld voor m
evaeva schreef:ik kan zo 123 geen filmpjes hier vinden maar ze schud met haar hoofd op en neer en soms geeft ze met haar voorbeen ook een knikje mee. Ik heb haar klinisch en rontgologisch gekeurd maar daar is niks uit gekomen. Tijdens het proefrijden deed ze het ook maar nog niet zo erg al nu.
KindnessM schreef:hoe bedoel je hoe is er in de oren gekeken?