[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 01:26

assebassie schreef:
Serenity had jij nou ook die andere nog gekocht? van bucas dacht ik.

Klopt! Alleen liep dat een beetje anders dan ik voor ogen had. Toen ik hem uit de verpakking haalde om hem te gaan passen dacht ik; hmmmm, dit lijkt echt wel een stuk kleiner dan zou moeten. Een nadere inspectie bevestigde mijn gevoel. Ik had een maatje 165 ipv 195 in mn handen. :\

Ik meende zeker weten wel de goede maat aangeklikt te hebben, maar toch even de factuur opgezocht en ja hoor, daar stond netjes 195. Contact gehad met de winkel waar ik hem had besteld, geen probleem, kon hem gewoon ruilen. Dus de deken is met de post meegegaan en ik hoop (maar moet nog een bevestiging krijgen) dat de juiste maat ergens deze week binnen zal komen. :j

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:47

MyChoice schreef:
[ [url=m/59bnHK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:42

Serenity350 schreef:
assebassie schreef:
Serenity had jij nou ook die andere nog gekocht? van bucas dacht ik.

Klopt! Alleen liep dat een beetje anders dan ik voor ogen had. Toen ik hem uit de verpakking haalde om hem te gaan passen dacht ik; hmmmm, dit lijkt echt wel een stuk kleiner dan zou moeten. Een nadere inspectie bevestigde mijn gevoel. Ik had een maatje 165 ipv 195 in mn handen. :

Ik meende zeker weten wel de goede maat aangeklikt te hebben, maar toch even de factuur opgezocht en ja hoor, daar stond netjes 195. Contact gehad met de winkel waar ik hem had besteld, geen probleem, kon hem gewoon ruilen. Dus de deken is met de post meegegaan en ik hoop (maar moet nog een bevestiging krijgen) dat de juiste maat ergens deze week binnen zal komen. :j

O wat stom. Ik ben wel benieuwd hoe die is. Ik heb een sectolin op mpl gekocht die komt morgen, voor klein prijsje. Geen idee hoe die is maar was t proberen waard.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:43

assebassie schreef:
O wat stom. Ik ben wel benieuwd hoe die is. Ik heb een sectolin op mpl gekocht die komt morgen, voor klein prijsje. Geen idee hoe die is maar was t proberen waard.

Jij wacht inmiddels geloof ik al best een tijdje op die door mij beloofde foto.. :')

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:44

Ik ben ook nog steeds heel erg nieuwsgierig naar die deken. :D

Dit jaar staat hij heel de tijd te pompen onder zijn deken en dat vind ik niet okay. De jaren daarvoor nog nooit gedaan, ik denk echt dat het aan deze deken ligt want hij is een stuk dikker dan anderen die hij heeft gehad. Die staat dus te koop. Nu wil ik eigenlijk die van bucas terugkopen.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:09

Serenity350 schreef:
assebassie schreef:

Jij wacht inmiddels geloof ik al best een tijdje op die door mij beloofde foto.. :')

2 maanden ofzo :+ :+

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:21

assebassie schreef:
Serenity350 schreef:

2 maanden ofzo :+ :+

:wow:

Nee toch? := Ik weet dat hij een tijdje in de kast lag omdat het of te vies weer was of er weer iets tussendoor kwam, maar dacht zelf aan een paar weekjes. :')

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:55

De tijd vliegt hè :D

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:45

Als het goed is komt hij morgen binnen! *\o/* *\o/* *\o/*

Denk dat ik zo de Rambo er even af haal. Zag net dat mn grote kerel behoorlijk staat te hijgen en het warm lijkt te hebben. Heb hem nu eerst maar even met hooi naar de schaduw gelokt (waarom bedenkt hij dat zelf niet?!) om te kijken of dat beter gaat. Maar als hij er zo bij blijft staan dan de deken er maar even af en een "normaal" vliegendeken op.. -O-

Hoewel ik toch ook twijfel, want de normale deken (gebruik ik tijdens het trainen/wandelen) beschermt nu juist net niet de plekken waar hij het meeste last heeft. Dus wellicht kan ik die dan ook net zo goed af laten.

Dit is de "normale". Geen idee welk merk, overgenomen van de buurvrouw.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:50

ze gaan ook vaak niet in de schaduw uw staan,maar op een punt in de wei waar het het meeste waait.
want in de schaduw onder een struik zitten vaak ook vliegjes, en dat weten ze :j

Serenity350

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:31

Klopt, ik zet ze vaak ook op de weide met de meeste wind. Vandaag hier trouwens bijna geen wind. Maar in de schaduw ging het al een stuk beter en meneer bleef er daarna zelf ook rondhangen. Dus blijkbaar vond het hij wel een goed idee. :')

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:24

Nu een week de aloë vera gelly elke dag in gemasseerd in staart en manen en niet meer geschuurd. De huid begint weer gehydrateerd, zonder schilfers en mooi zacht te zijn. Er begint weer wat haar te groeien. Ik ben blij :-)

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:44

Welk merk heb je? En hoe bevalt bij jou de bucas deken?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:53

Van forever living. Heb de mazzel een doos met tubes te hebben gekregen. Forever living is een klant van m'n man. De deken bevalt goed! Enige wat ik nog zou willen toevoegen zijn lusjes aan de buikflap waar de singels door zouden kunnen, zoals de rsih wel heeft.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:05

forever living is goed!
ik heb dat vroeger ook wel gebruikt.
pony kreeg er een hele mooie vacht van, alleen voor de eczeem deed het niks helaas.
je kunt het ook inwendig geven!

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:14

MyChoice schreef:
Van forever living. Heb de mazzel een doos met tubes te hebben gekregen. Forever living is een klant van m'n man. De deken bevalt goed! Enige wat ik nog zou willen toevoegen zijn lusjes aan de buikflap waar de singels door zouden kunnen, zoals de rsih wel heeft.

Lusjes? Klinkt best handig inderdaad maar ik heb een RSIH en geen lusjes. (Geloof ik, zal zo nog is extra goed onder zn buik kijken. :') )

Werd nieuwsgierig naar de gel waar je het over had, dus even opgezocht. Maar 20 euro voor iets meer dan 100 ml gaat me toch een beetje te ver.. :')

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:21

Ja bizar duur, schrok er ook van.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:35

Forever is wel fijn spul maar heel duur ja, ik heb op een wedstrijd eens een pakket gewonnen. Toen nog geen paard met jeuk. Misschien zelf iets maken ik heb aloe staan. Moet te doen zijn.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:25

Bloedtest van Vigo is binnen en hij heeft dus een lichte versie van insuline resistentie.. dus even wat meer op gaan letten met de suikers

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:08

Ik heb een vraag, hoop dat iemand me er mee kan helpen. Wij hebben in september een ijslander ruin gekocht van toen 9 jaar oud. Nooit eczeem gehad, wel af en toe wat kriebels. Komt uit bosrijke omgeving van baarn en staat nu in wageningen aan de rand van de veluwe. Wij hebben een schuilhuisje staan met betonnen rand. Vanmorgen zag ik hem schuren en zie ik dat er een hele pluk uit geschuurd is en echt tot op de huid geschuurd. Hij heeft wat schilfers. Staart ziet er perfect uit, manen verder ook. Nu heb ik een merrie met eczeem en vind het daar niet op lijken, manenkam voelt normaal en die heeft ook veel meer jeuk. Wat is nou het beste middel om de schilfers weg te krijgen? Ik lees hier over aloe vera. Zelf wilde ik gaan wassen met tea tree. Wat zijn jullie ervaringen? Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:55

volgens mij kun je met tea tree wel wassen.
ik gebruik zelf teershampo als ik een keer moet wassen :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:25

Ik was ook met tea tree shampoo.
Mooi rustig voor de huid.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:08

vigo_is_lief schreef:
Bloedtest van Vigo is binnen en hij heeft dus een lichte versie van insuline resistentie.. dus even wat meer op gaan letten met de suikers

Zou eens vragen naar metformine, hebben wij in onze veepraktijk hele goede ervaringen mee :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:19

Dat zijn toch die pilletjes die mensen ook wel gebruiken als ze met hun suiker zitten?
Kan dat voor paarden ook?
Zou trouwens niet mijn keus zijn. :o zou dan eerst het dieet goed onder handen nemen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:41

Inderdaad het stofje van de humane geneesmiddelen. Wij hebben meerdere pony’s en ik meen 1 sportpaard op de metformine staan omdat een dieet niet afdoende werkt. Je moet dat echt gaan zorgen dat het paard eigenlijk de hele dag kan eten, letterlijk 24 uur per dag, maar dit mag geen voer zijn waar een ‘normale’ hoeveelheid suiker, eiwitten en vetten in zit, waaronder bijv omega 6 vetzuren die bijvoorbeeld in bijna elk soort krachtvoer, ruwvoer of ruwvoer vervanger zit. Dus een haalbaar dieet samenstellen is gewoon moeilijk. Daarbij is meestal de hormoonhuishouding ook helemaal van het padje af. En de beweging die ze nodig hebben wordt vaak ook niet gehaald ivm bijvoorbeeld tijdgebrek.

Bij ons kunnen de mensen dan kiezen om óf samen met een homeopaat en voedingsdeskundige een passend dieet samen te stellen, of ze op de medicatie zetten incl een dieet wat daarbij past.

Moet eerlijk zeggen dat ze het er super goed op doen! En ja eerlijk is eerlijk, het kost geen kl*te.. en dat is voor sommige mensen ook gewoon belangrijk, aangezien diëten meestal toch behoorlijk kostelijk zijn.