Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:Ff vergeten…een eczemer moet je in ieder geval niet voor het volle pond kopen
Kinke schreef:En ik woonde vlakbij Assen, maar die van mij had er in het begin veel last van.
Wat belangrijk is om te weten nameless, wat doet de huidige eigenaar eraan? Toen ik mijn Fries kocht deden ze er niet zoveel aan, ze zat onder de korsten en bloed etc.
Kinke schreef:Het is gewoon erg lastig, en sommige paarden hebben het zo erg dat je je kunt afvragen of het nog paardwaardig is om ze te laten leven. Heb je geen foto van het paard? Ik ben wel benieuwd in welke mate het dier last heeft.
nameless schreef:@ ellepel
Het is wel zomereczeem, paard heeft er sinds haar 2e last vanvan. Ze stond eerst onder de deken maar die werd steeds gesloopt en nu staat ze zonder deken, sneu voor het dier want dan heeft ze nog meer jeuk. Ze staat overdag op het land en 's avonds op stal. er staan wel veel bomen.
Ik had ook wat gelezen over inenten en dat zal het verminderen, maarja wie zegt dat dat helpt. Als ik haar zal kopen zet ik onder zo'n rambo itch deken (ben de naam kwijt) Maar ben bang dat dit niet genoeg is. Mijn ouders hebben eerder een paard met zomereczeem gehad en willen dit niet weer wat ik overigens wel snap.
Fennadev schreef:Hoi, ik heb mijn Shetlander inmiddels al sinds het warmere weer dag en nacht onder zijn deken, maar hij komt maar niet door zijn winter vacht heen. Alles buiten de deken is al zomervacht en onder de deken is hij echt nog een pluizebol ( Op zijn rug gelukkig niet meer) maar is dit normaal voor een Shetlander onder een deken? En zijn er ook middeltjes die het verharen bevorderen? Ik probeer hem zelf zoveel mogelijk dagelijks te borstelen. Ook om zijn vlecht er opnieuw in te doen want zijn manen worden zo dun onder de deken omdat ze langer dan zijn hals zijn.
Fennadev schreef:Hoi, ik heb mijn Shetlander inmiddels al sinds het warmere weer dag en nacht onder zijn deken, maar hij komt maar niet door zijn winter vacht heen. Alles buiten de deken is al zomervacht en onder de deken is hij echt nog een pluizebol ( Op zijn rug gelukkig niet meer) maar is dit normaal voor een Shetlander onder een deken? En zijn er ook middeltjes die het verharen bevorderen? Ik probeer hem zelf zoveel mogelijk dagelijks te borstelen. Ook om zijn vlecht er opnieuw in te doen want zijn manen worden zo dun onder de deken omdat ze langer dan zijn hals zijn.
nameless schreef:Kinke schreef:Het is gewoon erg lastig, en sommige paarden hebben het zo erg dat je je kunt afvragen of het nog paardwaardig is om ze te laten leven. Heb je geen foto van het paard? Ik ben wel benieuwd in welke mate het dier last heeft.
Nee die heb ik helaas niet het paard staat namelijk niet te koop omdat ze zo niet verkocht kan worden, maar het zit over haar hele lichaam overal kale plekjes en bultjes, nog niet tot bloedens toe open geschuurd. De eigenaar zegt ook dat ik dit eigenlijk niet moet willen omdat het toch niet verbeterd. Waarschijnlijk gaat ze over een maand weg, of de kant van de zee op of naar de slacht.