[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:38

MyKayleigh schreef:
Ik bedoel met niet te smeren dat ze echt gericht trapt zodra je met een fles (befix) in haar buurt komt, gewoon om in haar manen te smeren, ik pak nu iedere keer een beetje in stal zodat ze niet ziet dan ik het in mijn hand heb en zo probeer ik het een beetje in haar manen te smeren maar dan bijt en bokt ze.
Van sprays is ze weer niet bang, vliegen spray en anti klit geeft ze niets om, staat dan keurig stil.
Het is echt het smeren van iets in haar manenkam.
Het is echt een heel lief paard, heel braaf in alles alleen die manen zijn drama, niet te borstelen, kriebelen, smeren of wat dan ook, dan trapt, bokt en bijt ze direct.

ik weet dan wel 99% zeker dat je iets gebruikt wat zeer doet.
ander product gaan zoeken!

appie hefet momenteel echt dikke korsten met pus in zijn manen zitten,maar die behandel ik nu met hydrocortiderm tot het ergste weg is en dan gaat er huidolie van leovet overheen.
en als zijn deken dan gewoon heel blijft krijgt hij geen jeuk meer.
maar het proudtc wat je gebruikt doet je dier denk ik wel pijn,anders doet ze niet zo.
smeer het anders bij jezelf op en wondje en kijk hoe dat voelt?

simone46

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:27

ik zie door de bomen het bos niet meer wat ik kan gebruiken voor mijn paard. Is het mogelijk om een soort poll te maken met een groot aantal produkten die veel gebruikt worden en kijken welk produkt het meest wordt gebruikt of het beste werkt?

Ik heb geen idee hoe dit zou moeten, maar er zijn vast forummers die dit kunnen ;)

Dribbelkont

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:32

ik vroeg me af hoe is een exzeempony met de jeuk als het weer veranderd?
minder warm of regen?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:45

Pol is een goed idee, ik weet ook niet hoe, wat waar dat moet. Daarnaast is het misschien handig eerst een lijst te maken met producten en die in de pol te zetten

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:46

ik weet wel hoe het moet maar mag dat wel want altijd als je een eczeem topic begint dan
wordt je hierheen gestuurd en word je topic gesloten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:02

als het smeren moeilijk is,zou ik bij de apotheek een plastic spuit halen en daar het spul in doen en onder het manen kammen stiekum spuit op de manenkam geven en meteen doorkammen...
zelf deed ik de derfen in een mini-spuitflacon van de paardendrogist(zat ooit probeer vliegenspray in) werkt ook goed,alleen deed ik er wel beetje water bij,spoot wat makkelijker

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:09

xTesske schreef:
ik weet wel hoe het moet maar mag dat wel want altijd als je een eczeem topic begint dan
wordt je hierheen gestuurd en word je topic gesloten

En dat kan ook niet worden toegevoegd in dit topic?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:11

Dribbelkont schreef:
minder warm of regen?

Regen en temperaturen onder de 15 graden zijn perfect omdat er dan geen knuten zijn. (zomer eczeem paarden)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:12

No_No@ wacht ik zal het even navragen.

maar welke producten moeten allemaal in de poll komen? derfen, befix...

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:16

ellepel schreef:
MyKayleigh schreef:
Ik bedoel met niet te smeren dat ze echt gericht trapt zodra je met een fles (befix) in haar buurt komt, gewoon om in haar manen te smeren, ik pak nu iedere keer een beetje in stal zodat ze niet ziet dan ik het in mijn hand heb en zo probeer ik het een beetje in haar manen te smeren maar dan bijt en bokt ze.
Van sprays is ze weer niet bang, vliegen spray en anti klit geeft ze niets om, staat dan keurig stil.
Het is echt een heel lief paard, heel braaf in alles alleen die manen zijn drama, niet te borstelen, kriebelen, smeren of wat dan ook, dan trapt, bokt en bijt ze direct.

appie hefet momenteel echt dikke korsten met pus in zijn manen zitten,maar die behandel ik nu met hydrocortiderm tot het ergste weg is en dan gaat er huidolie van leovet overheen.
maar het proudtc wat je gebruikt doet je dier denk ik wel pijn,anders doet ze niet zo.

ik kan je voor 100% vertellen dat BEfix abdsoluut NIET prikt!!
ik gebruik het zelf ook al jaren voor paard en soms voor mezelf (ook op open wondjes) en t prikt niet het heeft echt een jeukstillende en huidherstellend vermogen (zo dat klinkt wel alsof ik aandelen heb :+ )
ik denk dat je paard gewoon door de jeuk en waarschijnlijke harde manenkam zo gevoelig is dat het haar gewoon pijn doet als je eraan zit.
als ik t goed lees mag je er uberhaubt niet aankomen toch??

misschien een idee om eerst te masseren (van hoofd naar schoft) door er langs te gaan met je vuist of de manenkam in tegengestelde richting (zeg met links duwen met rechts naar je toehalen en dat om en om) te kneden.
door deze stimulatie word de bloedsomloop gestimuleerd en de manenkam gestimuleerd om de afvalstoffen af te voeren en kan het soepeler worden en beter te behandelen.
je zou anders kunnen kijken of je opisop_shop kan benaderen want ik weet dat haar bonte ook soms niemand in de buurt van de manen laat komen, misschien heeft zij nog tips!!!!

hoop dat je er wat hebt :)

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:17

No_No schreef:
Dribbelkont schreef:
minder warm of regen?

Regen en temperaturen onder de 15 graden zijn perfect omdat er dan geen knuten zijn. (zomer eczeem paarden)

met de temperatuur van 15 graden ben je veelste enthosiast knutten zie je niet meer als het over het algemeen 5graden of kouder is
wat regen betreft heb je dan wel weer gelijk maar op het moment dat het dan droog is zie je ze weer tevoorschijn komen!! :(

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:20

Er zijn druppels, reiniginskuren, dekens, vliegen sprays, urine zeg ik voorbij komen :oo , shampo's (merken weet ik niet o.a derfen, betadine) voeding, azijn, huismiddeltjes (bv shag drapje?) bepaalde tijden binnen/buiten..

Misschien kunnen mensen dit bericht kopiëren en aanvullen? Zo krijg je een lange lijst wat gebruikt kan worden in de. Pol?

magdaxricky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:20

Ik ken een paard en die heeft zomereczeem en toen ik ging ik met me vriendinnetje
hem insmeren met wat spul :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:21

xTesske schreef:
welke vinden jullie fijner.
De rambo sweet itch deken of de bucas off full neck

De bucas buzz off is geen eczeemdeken maar een vliegendeken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:23

koetje28 schreef:
No_No schreef:

met de temperatuur van 15 graden ben je veelste enthosiast knutten zie je niet meer als het over het algemeen 5graden of kouder is
wat regen betreft heb je dan wel weer gelijk maar op het moment dat het dan droog is zie je ze weer tevoorschijn komen!! :(

Dan maken we er 5 graden van

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:25

oke dan ga ik zeker voor de rambo

oke we hebben nu:
druppels
reiniginskuren
dekens
vliegen sprays
urine
shampoo's
derfen
betadine
voeding
azijn

misschien is het ook handig om merk dekens en merk shampoo's enzo er neer te zetten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:28

koetje28 schreef:

ik kan je voor 100% vertellen dat BEfix abdsoluut NIET prikt!!
ik gebruik het zelf ook al jaren voor paard en soms voor mezelf (ook op open wondjes) en t prikt niet het heeft echt een jeukstillende en huidherstellend vermogen (zo dat klinkt wel alsof ik aandelen heb :+ )
ik denk dat je paard gewoon door de jeuk en waarschijnlijke harde manenkam zo gevoelig is dat het haar gewoon pijn doet als je eraan zit.

misschien een idee om eerst te masseren (van hoofd naar schoft) door er langs te gaan met je vuist of de manenkam in tegengestelde richting (zeg met links duwen met rechts naar je toehalen en dat om en om) te kneden.
door deze stimulatie word de bloedsomloop gestimuleerd en de manenkam gestimuleerd om de afvalstoffen af te voeren en kan het soepeler worden en beter te behandelen.
je zou anders kunnen kijken of je opisop_shop kan benaderen want ik weet dat haar bonte ook soms niemand in de buurt van de manen laat komen, misschien heeft zij nog tips!!!!

hoop dat je er wat hebt :)[/quote]

Ik weet voor 99 % zeker dat derfen heen irritatie geeft bij mijn vz paard en bij mij zelf. Ik weet dat een persoon het ook bij haar zelf gebruikt voor psoriasis. Dat wil alleen niet zeggen dat het absoluut niet mogelijk is dat andere daar niet heftig op kunnen reageren.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:29

ellepel schreef:
MyKayleigh schreef:

Ik denk ook dat het hem dan pijn doet of iig dat hij in het verleden een slechte ervaring met iets anders heeft gehad wat pijn deed toen het in zijn manen werd gespoten. Senna is ook heel wantrouwend als ik met een spuit in de buurt van haar manen kom. Die heeft in het verleden denk ik een slechte ervaring met het één of ander goedje gehad. Na een paar dagen spuiten vind ze het ook niet meer erg, dan weet ze dat het goed is. Maar spuit ik dan een week weer niets dan moet ze er weer niets van weten. Ik pak haar met één hand bij het halster vast en met mijn andere spuit ik het spul in de manen en smeer ik het uit. Verder doe ik alsof er niets aan de hand is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:31

No_No schreef:
Er zijn druppels, reiniginskuren, dekens, vliegen sprays, urine zeg ik voorbij komen :oo , shampo's (merken weet ik niet o.a derfen, betadine) voeding, azijn, huismiddeltjes (bv shag drapje?) bepaalde tijden binnen/buiten..

Misschien kunnen mensen dit bericht kopiëren en aanvullen? Zo krijg je een lange lijst wat gebruikt kan worden in de. Pol?

je kunt ook de zoekfunctie gebruiken,want daar zijn al topics over geweest :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:34

ellepel schreef:
No_No schreef:

je kunt ook de zoekfunctie gebruiken,want daar zijn al topics over geweest :j

Dat is ook een goeie! Ik ga het alleen niet doen, is niet handig op m'n mobiel :+

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:35

ik kom even binnen vallen wij hebben sinds vorig jaar een 3 jarige met zomerexceem wij zijn de deken begin april op gaan doen alleen heb ik van iemand een exceem deken gekregen maar die krijgt ze op 1 of ander manier uitgetrokken over haar hoofd terwijl er toch bilbanden aanzitten. Wij willen met de merrie naar de keuring dus moeten we geen paard hebben wat schuurt. Ik heb sinds twee weken de sectolin combo deken en dit is een uitkomst deze deken is helemaal afgesloten met klitteband(degelijke klitteband) en een soort buikflap die met drie gespen vast gaat en er zitten gaten in voor de oren de voorpluk doe ik eronder er zit ook nog een hoofdkap bij maar die gebruik ik niet ze heeft tot nu toe nog niet geschuurd en heeft dus nog hele mooie manen en staart.Ze staat de hele dag buiten en komt s'avonds op stal.Ik vindt deze deken echt een uitkomst.Geen deken meer om over het hoofd aan te doen ideaal.Misschien zijn er mensen die er anders over denken maar ik ben er blij mee.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:38

ik vind het inderdaad ook fijner als je een deken op kunt leggen en dan vast maakt
in plaatst van zo over het hoofd schuiven

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:41

ik heb bij deze deken het halster erover zitten maar als je een rustig paard hebt kun je volgens mij zelfs het halster uitlaten mocht je dat willen het is net of ze een petje op heeft maar alles voor het goed doelen vindt ik.En de deken is betaalbaar het is trouwens geen exceemdeken maar wat maakt het uit

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:43

Ja bij de deken wat ik heb gaat de oren er ook doorheen, ik kies er zelf voor om nooit een halster
om te laten in de wei, je weet maar nooit

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:52

koetje28 schreef:
Ik kan je voor 100% vertellen dat BEfix abdsoluut NIET prikt!!

hoop dat je er wat hebt :)

Ik weet voor 99 % zeker dat derfen heen irritatie geeft bij mijn vz paard en bij mij zelf. Ik weet dat een persoon het ook bij haar zelf gebruikt voor psoriasis. Dat wil alleen niet zeggen dat het absoluut niet mogelijk is dat andere daar niet heftig op kunnen reageren.[/quote]

nu haal je 2 productwen door elkaar :D
ik heb het over BEFIX jij over Derfen :+