Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:20

mijn paard staat op slidingplates achter en idd in de wei rijden gaat prima.. alleen even iets rustiger aan doen en somige oefeningen kan ik voorlopig dan dus even niet doen..
maar dat liever als straks een ziek paard!!

_Memphis_

nicky_rilana schreef:
_Memphis_ schreef:

Dat is echt te glad.. Mijn paarden komen in de wei waar onze stallen staan. Alleen pad aflopen en we zijn er.. Er omheen staan alleen geiten.

maar als hij daar in buiten staat een ook gewoon rent, lukt dat echt wel hoor. ik zou niet in volle galop door de wei gaan. maar kon op mijn gladde wei, met een pony vierkant op ijzers ook een 6 proef rijden en daan ook gewoon een midden galop en zo.
ik zou eereder in de wei rijden dan bij de club in de bak

Zo'n grote wei hebben we niet. We hebben 3 stukken wei van 20x30 ongeveer. En ik rijd eigenlijk altijd alleen in de clubbak, en dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen.. En mijn paard heeft geen ijzers.

esje01

mensen blijf toch gewoon thuis!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:21

Sjoert schreef:
ivy_power89 schreef:
ik heb maar besloten om niet naar de HK te gaan.....

Zouden ze die HK niet beter kunnen aflasten?

Ik vind zelf van wel, al die grote partijen lasten hun keuringen en wedstrijden ook af, maar deze gaat nog gewoon door!

_Memphis_

Mossel schreef:
_Memphis_ schreef:
Ik heb afspraken gemaakt met mijn instructrice. Die zegt nu sowieso alle afspraken in de risicogebieden af, en raakt niks geen paarden aan.

Waarom stel je de vraag als je voor jezelf al de beslissing hebt gemaakt gewoon op de club door te blijven rijden? iig dat maak ik op uit je berichten

Ik vraag gewoon wat het verstandigste is, en omdat ik er nog vrij ver vandaan zit, denk ik dat het nog mogelijk is. Ik vraag alleen om meningen hier. ;)

kelz

Bellarose schreef:
Mijn verzorgpaardje staat letterlijk in de box naast het paardje dat vanmiddag helaas is ingeslapen. Duimt iedereen alsjealsjeblieft mee dat Tobias (en uiteraard alle andere paarden op stal!) meer geluk hebben? ;(

Tjee heftig!! heel veel sterkte en ik duim mee voor jullie!!
Is er enig idee waar het paard de besmetting mogelijk heeft opgelopen ?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:22

dan kun je makkelijk in die wei rijden zeker als je geen eizers hebt, maar zo als kelz zegt jij hebt al beslooten waar je gaat rijden, daar kan ik dan toch niks aan veranderen,

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:22

_Memphis_ schreef:
Ik vraag gewoon wat het verstandigste is, en omdat ik er nog vrij ver vandaan zit, denk ik dat het nog mogelijk is. Ik vraag alleen om meningen hier. ;)

Die lijkt me duidelijk, blijf gewoon thuis...

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:23

Ons weiland is heel glad en ik durf dat gewoon echt niet aan. En omdat ik er nog ver vandaan zit, denk ik dat het nog wel kan. Een maand stilzetten is namelijk geen optie. Ofnouja, wel een optie. Maar dan breekt die van mij de tent af..
Laatst bijgewerkt door _Memphis_ op 03-03-12 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:24

nicky_rilana schreef:
dan kun je makkelijk in die wei rijden zeker als je geen eizers hebt, maar zo als kelz zegt jij hebt al beslooten waar je gaat rijden, daar kan ik dan toch niks aan veranderen,

(was de tekst van Mossel :+ )

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:24

_Memphis_ schreef:
Ik heb afspraken gemaakt met mijn instructrice. Die zegt nu sowieso alle afspraken in de risicogebieden af, en raakt niks geen paarden aan.

Mijn instructeur is toevallig komende week op vakantie. Maar dinsdag heb ik nog les gehad, en ik weet dat hij op de desbetreffende stal komt, ik weet alleen niet wanneer. En ik weet ook dat er meer instructeurs/trices zowel hier als op de eventueel besmette stal komen. En dat is nu allemaal achteraf gepraat natuurlijk.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:25

kelz schreef:
Bellarose schreef:
Mijn verzorgpaardje staat letterlijk in de box naast het paardje dat vanmiddag helaas is ingeslapen. Duimt iedereen alsjealsjeblieft mee dat Tobias (en uiteraard alle andere paarden op stal!) meer geluk hebben? ;(

Tjee heftig!! heel veel sterkte en ik duim mee voor jullie!!
Is er enig idee waar het paard de besmetting mogelijk heeft opgelopen ?

ik duim voor iedereen bij jullie op stal dat de rest meer geluk heeft.
en wens de eigenaresse van het overleden paard veel sterkte.

_Memphis_

Re: Rhinovirus

Sterkte Bellarose! Ik duim voor je!

Mossel

_Memphis_ schreef:
Ons weiland is heel glad en ik durf dat gewoon echt niet aan. En omdat ik er nog ver vandaan zit, denk ik dat het nog wel kan. Een maand stilzetten is namelijk geen optie. Ofnouja, wel een optie. Maar dan breekt die van mij de tent af..

Waarom is dat geen optie..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

_Memphis_ schreef:

maar ik neem aan dat je hem ook gewoon buiten zet?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:26

het gaat hier toch niet over het wel of niet rijden in een weiland?

elfje72

Bellarose schreef:

Wat erg, ik duim natuurlijk ook. Zijn er nog meer paarden ziek daar?

Sjolvir

Bellarose schreef:

Ik duim voor je mee, voor Tobias en alle andere paarden.
Sterkte aan de eigenaren van het ingeslapen paard en al de mensen die nu spannende tijd tegemoed gaan.

Een HK is wel heel groot risico, aangezien je dan echt paarden uit alle windstreken bij elkaar hebt.
Mag toch hopen dat de individuele hengsten houder dan zelf zijn conclusies trekt en lekker thuis blijft.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:27

Ik zag een paar bladzijden terug iets over een lijstje van de mogelijke besmettingen, graag zou ik deze ontvangen als dat kan. Alvast bedankt!

Wij hebben de stal waar ik sta al anderhalve week dichtzitten voor alle mensen behalve de eigen pensiongasten, als de pensiongasten ergens anders op stal komen zijn ze bij ons niet meer welkom. De stal valt binnen een straal van 30 km van de eerste gevallen en daarom is dit geadviseerd door de gezamelijke dierenartsen.

_Memphis_

Ze komen buiten ja, wel 4 tot 5 uur per dag. Probleem is, dat die van mij wel meer beweging nodig heeft dan dat, anders is ie niet te handelen.

Freggle_Edge

Mossel schreef:
_Memphis_ schreef:

Ik zat er ook ver vandaan....totdat er vanmorgen bericht kwam van een stal 2km verderop...

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:28

Bedankt allemaal, het is niet duidelijk waar de besmetting vandaan komt helaas.

Femke_Tweety

Bellarose schreef:

Ik duim voor jou en Tobias.

Ik duim voor iedereen die op een stal staat waar Rhino heerst.

Ik duim heeeeeel hard dat het zich niet nog verder verspreid.

Ik duim dat mensen zo wijs zijn om niet onnodig op pad te gaan voorlopig, totdat er exact duidelijk is hoe groot dit nu precies is. En nee, dat is nu NIET duidelijk!

Sjoert

Bellarose schreef:
Bedankt allemaal, het is niet duidelijk waar de besmetting vandaan komt helaas.

Dat is in mijn ogen verontrustend.

PhiaBink

Hoe wordt een virus verspreid? Door paarden van de ene stal naar de andere stal verplaatsen. Dus...... blijf thuis, ga niet het terrein af. Wil je toch op wedstrijd en je komt met een portie virus thuis, dan zullen je mede stal genoten je erg dankbaar zijn. Ik denk dat ze medische kosten op jou kan verhalen. Leuk he strikjes verzamelen :+ Zo belangrijk! :j Stel je voor dat je een strikje te kort komt!

Blijf thuis!