EOTRH, gebitsziekte ervaringen gevraagd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: EOTRH, gebitsziekte ervaringen gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 08:59

Hier even de “worteltest” gedaan met een flinke winterpeen. Die kreeg ie dus met gemak (en veel kracht) doormidden. Dus ik denk niet dat ik klakkeloos alles eruit laat halen, idd eerst een foto.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 09:12

Gisteren heeft de dierenarts het tandsteen van haar tanden gehaald anders zag het nog erger uit, nu ziet het dus zo uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze wordt in mei 23 jaar, vind het vooral zo gek omdat ze echt pijn lijkt te hebben als ik haar tandvlees aanraak bij mijn andere paarden kan ik dat gewoon aanraken zonder dat ze een reactie geven.

Even ter vergelijking voor mezelf ook een foto van mijn andere shet die wordt 9 jaar maar die heeft echt een mooi gebit en nooit tandsteen :=
Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 10:13

Haar ene tandje ligt veel lager dan de andere en het is rood en gezwollen rondom de tanden.
Komt er ook pus uit als je er op drukt?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 13:31

Ik zou hier toch mee naar een kliniek gaan om foto's te laten maken.
Het ziet er sowieso niet meer zo uit als dat je zou willen en we kunnen er helaas niet in kijken.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 13:43

Pus kwam er niet uit! Ze krijgt nu antibiotica voor haar darmen, nu is het tandvlees ook wel rustiger denk door de antibiotica? Ik word morgenvroeg geopereerd.. ze krijgt nog 4 dagen antibiotica en ze heeft geen diarree meer, eet nu goed en is vrolijk en fit. Kijken als de antibiotica gestopt is of het tandvlees weer zo wordt en ze weer wat lastiger gaat eten. Dan ga ik zeker meteen naar een kliniek voor foto's.

Kan ik gewoon zelf naar een kliniek bellen of moet je dan doorverwezen worden door een dierenarts? Net zoals bij mensen eerst langs de huisarts..? :=

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 14:13

Je kan gewoon zelf bellen.