Tancreda4 schreef:Komt het los omdat ze er spullen voor krijgt? Is het lichaam zich aan het opschonen? Hoort het? Of met het heersen van rotzooi op stal in de achterhoofd, is er toch weer meer aan de hand? Ik vind het allemaal maar moeilijk...... Laarakkers heeft mijn gevoel van 'het is een groter geheel' wel bevestigd.
Dit zijn vragen die mij ook steeds bezig houden. Ik heb tot nu toe alleen regulier onderzoek en medicatie gebruikt. Paard is verder absoluut niet ziek, maar kucht wel al geruime tijd en heeft soms wat neusuitvloeiing. Bij ons op stal zijn er nog een aantal paarden die hoesten, maar daar doet niemand wat aan.
Whild schreef:Ik vraag me overigens af hoeveel eigenaren gewoon doorrijden met hun paard die condities hebben zoals onze paarden. Vraag je je toch af hoe het kan dat het ons overkomt terwijl we alles goed willen doen; maar misschien zien die andere mensen het dan niet ofzo. Ik weet het niet, maar het lijkt wel eens unfair en een heeele dure hobby op deze manier
Dit bedoel ik dus met de andere eigenaren bij ons op stal. Doen er allemaal niets aan en zeggen dat ik mij aanstel! Ik sta ook elke dag hooi te soppen. Mijn merrie heeft in het verleden nl koliek gehad van voordroogkuil, dus dat durf ik niet meer te geven. Ik hoop dat de ab aanslaat, maar als dat niet het geval is dan wil ik een longspoeling. Als het dan toch door het hooi blijkt te komen, kan ik evt proberen om heel voorzichtig weer wat voordroog te gaan geven.