Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
timokyana schreef:Ik spiek hier toch ook weer even om het hoekje.
Wie kunnen jullie mij adviseren om te testen op insuline resistentie omgeving Breda e.o. / belgie prov Antwerpen.
Ik wil dat het echt goed gebeurd, heb op dit vlak nu even weinig vertrouwen in mijn eigen dierenarts.
steenbok1980 schreef:Momenteel zitten "wij" weer in een slechtere periode. De gluco balance en tendon druppels krijgt hij dagelijks. Dit vanwege andere stal en ander ruwvoer. De vorige keer bij dit beeld spiersupport moeten geven, echter een gevecht om het erin te krijgen, veels te "kruidig". Wat is jullie ervaring met tijdelijk geven van magnesium- chelaat en vitE/ selenium? Therapeut heeft op korte termijn helaas geen tijd, vandaar mijn vraag hier.
steenbok1980 schreef:De gb doen we al een tijdje met een beetje lijnzaadolie, anders eet hij die dus ook niet eens op. Kan lijnzaadolie geen kwaad met magnesiun- chelaat? De bovenstaande producten ken ik niet, even zoeken ernaar.
steenbok1980 schreef:Momenteel zitten "wij" weer in een slechtere periode. De gluco balance en tendon druppels krijgt hij dagelijks. Dit vanwege andere stal en ander ruwvoer. De vorige keer bij dit beeld spiersupport moeten geven, echter een gevecht om het erin te krijgen, veels te "kruidig". Wat is jullie ervaring met tijdelijk geven van magnesium- chelaat en vitE/ selenium? Therapeut heeft op korte termijn helaas geen tijd, vandaar mijn vraag hier.
singasong schreef:Zit er aan dat 'chelaat' een vreemde smaak dat paarden dat zo slecht willen eten? Aan de citraat die ik geef zit echt geen enkele smaak en je hoeft er maar heel weinig van te geven.
steenbok1980 schreef:Ik ga weer overleggen met de DA. Eigenlijk vind ik het ook weer zinvol om een juiste test te doen ivm de IR. Alleen hebben we hier een andere DA, ik hoop dat we hier iets mee kunnen, want het is toch echt een "klassieke DA" op een zeer groot bedrijf.
Wat de voeding betreft vind ik het erg jammer dat een ruwvoer analyse niet mogelijk is. Wat paard vanuit de bijvoeding krijgt is bekend, en is zeker niet genoeg aan vitamines/ mineralen ed. Dan zou hij daarvan een kilo of 3 moeten krijgen, nee dus.
Ook staat de verplichtte jaarlijkse enting weer voor de deur a.s. weekend. Ik hoop dat dit goed uit gaat pakken.
singasong schreef:V.w.b. die enting zou je je paard 5 dagen vooraf en 5 dagen nadien drainagecompositum kunnen geven om te ondersteunen.