[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:21

maseren kan ik me ook wel in vinden ga ik ook maar eens proberen.

Afbeelding

Zou deze deken wat zijn voor mijn pony (iemand ervaring)
Hij jeukt alleen aan staart en manen en het is nu ook minimaal.

En drainage compositum daar lees ik wel positieve verhalen over. Hoe werkt dat precies.

Heb nu van de VA Hydrocortiderm gehad om er op te smeren. Dit hebben we ook wel eens voor de
hond gekregen die jeukte ook heel erg in zijn oksels en bij hem hielp het wel maar lees er hier niets over ??

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:39

Deaglán schreef:
Maisie schreef:
Is dat cavalesse prijzig spul ??

Valt op zich wel mee. Je krijgt 3 zakjes poeder waar je dus 3x 80ml mee kan maken en je geeft dieren tot 500 kg, 2 ml per dag. Je kan dus het hele seizoen doorkomen (als alles goed gaat) voor 75,- en dan zit er ook nog een tube zalf bij (waar ik ook zeer tevreden over ben) voor event. wondjes of irritaties van de huid. Wel opletten waar je het besteld, sommigen zijn wat goedkoper maar dan betaal je incl. verzenden toch meer dan die 75,-. Ook kan je eens navraag doen bij je DA mss dat die er goedkoper aan kan komen.

Als je het goed doet denk ik niet dat je een heel exceem-seizoen redt met 1 pakket Cavalesse :n Ik ben half/eind maart begonnen met 2 ml dagelijks (want je moet beginnen voordat het echte seizoen 'los barst'), begin deze maand verhoogd naar 3 ml dagelijks (want ze gingen toen 24/7 naar buiten) en ik zit aan het 3e zakje. Hier kan ik, naar schatting, nog zo'n 1-1.5 week mee doen en dan begin ik aan het 2e pakket. Gelukkig heb ik alleen een erg korte 'aanvoerroute' van Cavalesse via mijn vriendin :D

@ Maisie: Rambo is m.i. een van de betere dekens maar daar is de prijs dan ook naar. Maar of hij goed op jouw paardje ligt kunnen wij natuurlijk niet zeggen :)

Miepmiept

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:29

De Amigo Mio heb ik ook voor mijn paard, maar de hals is vrij kort. Mijn paard heeft het meer op haar lichaam voor de rest ligt hij wel goed.

Jamilla haar deken ligt in stukken, boven de schouder heeft ze vreemde warme plekken. (Allergie?) Niet geschuurd...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:06

Wat betaal jij voor de Cavalesse da, Flettie?

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:19

flettie schreef:
Als je het goed doet denk ik niet dat je een heel exceem-seizoen redt met 1 pakket Cavalesse :n Ik ben half/eind maart begonnen met 2 ml dagelijks (want je moet beginnen voordat het echte seizoen 'los barst'), begin deze maand verhoogd naar 3 ml dagelijks (want ze gingen toen 24/7 naar buiten) en ik zit aan het 3e zakje. Hier kan ik, naar schatting, nog zo'n 1-1.5 week mee doen en dan begin ik aan het 2e pakket. Gelukkig heb ik alleen een erg korte 'aanvoerroute' van Cavalesse via mijn vriendin :D

Moet je dan meer geven als ze 24/7 op de wei staan? Die van mij is nl met die 2ml al heel ver van haar jeuk af (ben er mee begonnen toen ze al jeuk had) en staat altijd 24/7 op de wei.
Werkt het iig toch wel bij die van jou?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:28

als 2ml voldoende resultaat geeft kun je het erbij laten lijkt me, maar als je denkt hem helemaal jeukvrij te kunnen krijgen met nog een ml extra dan zou ik dat proberen.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:41

Ik zal eens contact opnemen met de mensen van Cavalesse, weet niet of je dat spul kan "overdoseren".

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:30

Maisie schreef:
.Heb nu van de VA Hydrocortiderm gehad om er op te smeren. Dit hebben we ook wel eens voor de
hond gekregen die jeukte ook heel erg in zijn oksels en bij hem hielp het wel maar lees er hier niets over ??

ik heb het gebruikt voor de eczeemplekken en het werkt heel goed.
je moet er alleen niet te lang mee door smeren

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:00

Ik zou graag willen weten van wie de paarden nu toch schuren.
En welke deken dragen ze?

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:27

@_CS_: Mijn paard schuurt twee plekken in haar manenkam, haar maantop en af en toe haar staart. Tot nu toe had ze een Amigo Bug Rug op. Dit hielp opzich wel, maar deze deken is niet bestand tegen een slopend weidemaatje.

Nu draagt ze de SIH van Rambo, perfecte pasvorm kan niet anders zeggen. Lange en perfecte hals. Advies: neem een maatje groter dan je eigenlijk hebt. Ik had van andere dekens de 6.3, maar was iets te groot. De 6.3 van de SIH zit heel goed! Hals ietsje te lang, maar liever te lang dan te kort!

Ik combineer de deken met Dode Zee Gel van Erfata en Azijn.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:45

Hoe lang draagt ze de SIH nu?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:50

Wisse schuurt zijn buik ietsjes en zijn staart. Beide na het rollen, dan blijft hij even extra lang liggen /zitten.
Geen open plekken gelukkig, wel jeuk onder zijn buik.
Heb de Pagony en de Agradi, beiden bedekken de staart prima maar de plek op zijn buik niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:52

Ik heb een vraag voor alle zomerexceem-experts;

Onze merrie lijkt in lichte mate last te hebben van zomerexceem, sinds 2 jaar schuurt ze in de zomer haar manen en staart(ze is nu 6 jaar). Ze schuurt niet heel erg, het grootste deel van haar manen blijft heel maar de huid wordt wel wat gezwollen.
Nu is het zo dat ze dit jaar nog geen enkele reactie lijkt te vertonen. Is het nog te vroeg? Kan het ineens over zijn? Of heeft ze nooit zomerexceem gehad?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:55

volgens mij zijn er nog heel veel paarden die nog niet hebben gechuurd dit jaar, denk dat het nog erg mild is op dit moment en zou niet te vroeg blij zijn...
Wat deden jullie tegen het eczeem als het zichtbaar was en wat doen jullie op dit moment?
zijn er dingen veranderd t.o.v vorige jaren (ander stuk land, ander voer, arbeid enz)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:00

Niets, niets en niets....

Het was maar in zo lichte mate dat we 't niet nodig vonden er wat aan te doen. Op warme windstille dagen (dus wanneer er veel mugjes zijn) werd ze 's avonds goed dik ingesmeerd met een insektenwerend middel en dat hielp wel tegen de ergste zwermen.

Ze staat nog op hetzelfde land, krijgt hetzelfde voer en doet hetzelfde piepkleine beetje werk :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:06

dan is het gewoon de mazzel die meer mensen hebben op dit moment.
De echte bom zal nog wel komen denk ik, rond juli ofzo.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:08

Crap, ik begon al blij te worden.

Wat is een makkelijk middel om ook dat kleine beetje schuren te voorkomen? Muv een deken want die overleven hier toch niet langer dan een week.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:25

Mijn pony begint nu langzaam te schuren, had al weer een aantal gaten in mijn deken gezien. Ook trapt ze weer naar der buik en zitten de uiers weer onder kleine wondjes!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:31

Ik zou ook niet te vroeg juichen.
De nachten waren laatst nog vrij aan de koude kant.
Voor licht schuren zou ik zorgen dat je een smeerseltje hebt wat de huid kalmeert. En zorgen voor vliegen weren.
Als ze echt zo minimaal schuurt is een deken inderdaad overbodig.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:37

Zo de drainaige compostium werkt echt, het is niet zo jeuk stillend als ik had gehoopt maar hij is zo'n 3 a 4 cm buikomvang kwijt :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:26

marieke1983 schreef:
Advies: neem een maatje groter dan je eigenlijk hebt. Ik had van andere dekens de 6.3, maar was iets te groot. De 6.3 van de SIH zit heel goed!

Bij mij was het juist precies andersom ;) .
Ik heb nu ook de regendeken voor eronder. En die is qua lengte wel goed, maar zit heel strak om de borst. Dus moeten we even het borststukje groter maken :) Want anders heb ik weer teveel stof over aan de achterkant, wel een fijn systeem opzich, verder :o .

Ik ben er nog niet achter hoe en wat nu met die hoody, laatst had ik het wel voor elkaar dat hij in de wei goed bleef zitten, maar op stal krijgt ze hem toch weer over dr oren heen. GEK word ik ervan, hahahaha..

Maar verder is het hier weer even rustig... mijn meisje ziet er nu zo uit en haar manen zijn ook erg mooi lang... ik had ze heus geborsteld, maar daarna haar flink laten rennen.. binnenkort wel eens echt weer mooie foto's :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:28

_CS_ schreef:
Als ze echt zo minimaal schuurt is een deken inderdaad overbodig.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Door nu een deken op te leggen kan je misschien voorkomen dat in de loop van de jaren de ZE erger wordt.

Sen staat met een RSIH. Af en toe heeft ze wat jeuk, maar dat is meer een kriebel (hebben meer paarden bij ons op stal) dan dat het de echte ZE jeuk is.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:47

Ik lees mee dus kom even binnen vallen, dit vond ik op een engelse site: http://www.sweet-itch.co.uk/trials.html
Voor zover ik het begrijp is het een veilig (of veilig genoeg) product waardoor het immuunsysteem niet zo overdreven reageert. Is wel prijzig trouwens... Veel paarden moeten er volgens het stukje goed op gereageerd hebben... Ken het verder niet maar als het werkt is het misschien wel interessant!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:55

_CS_ schreef:
Ik zou graag willen weten van wie de paarden nu toch schuren.
En welke deken dragen ze?

appie dus niet maar ander eczeempaard bij ons draagt een pagony,maar blijft toch jeuk houden.
ik smeer regelmatig met equidox,maar ze heeft voornamelijk jeuk net achter de oren.
daar heeft ze ook wat plekjes zitten en langs de manenkam ook
ze zoekt ook regelmatig haar buurpaard op om te kriebelen.

pelryo:
die drainage is ook niet jeukstillend hoor,het is een middel om het lichaam te helpen afvalstoffen kwijt te kunnen

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:06

ik kreeg van atorka.nl een mail over een nieuw eczeem product
hte heet derfen ofz, het is wel prijzig ze hebben een proef pakket van 10 euro ongeveer, ik overweeg om het gaan kopen.