[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:28

Antheman schreef:
sylaine4ever schreef:
hey allemaal,
die van mij heeft ook het headshaking ze heeft nou druppels en nou gaat t goed heb er prive les bij .
we zijn aan het rechtrichten want dat wou ze niet en nou is het schuuden ook een heel stuk minder.
nou zijn mijn instructeur dat dat kwam dat schudden omdat ze niet goed genoeg rechtgericht was?
wie heeft daar nog meer ervaring mee .
groetjes sabine

Mijn paard is scheef. Daarnaast pollenallergie. Beiden zorgen ervoor dat hij flink shaked.

da's toevallig want dat heeft de mijne ook...dus heel hard naar een instructrice op zoek die me een paard kan leren rechtrichten Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:09

Antheman schreef:
Watr ik me afvraag:
Heeft het NU nog zin om te beginnen met druppels?
Ik heb nog Pollinosan druppels en heb ze maar gegeven. Maar ikvraag me af of dit nog nut heeft.

Homeopatie moet je opbouwen, dat werkt niet van de ene op de andere dag!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:15

singasong schreef:
Antheman schreef:
Watr ik me afvraag:
Heeft het NU nog zin om te beginnen met druppels?
Ik heb nog Pollinosan druppels en heb ze maar gegeven. Maar ikvraag me af of dit nog nut heeft.

Homeopatie moet je opbouwen, dat werkt niet van de ene op de andere dag!

Ja, dat weet ik wel.

Maar vaak moet je VOOR het pollenseizoen met dit soort middeltjes beginnen. En dat kan dus al in febr zijn.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:20

@Antheman; ja dat is waar! Maar misschien heb je er wat aan voor volgend voorjaar als je nu al begint. Ik ken verder de bijsluiter niet van deze druppels! En anders bel je toch de Groene Os, daar komen ze toch vandaan?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:05

singasong schreef:
@Antheman; ja dat is waar! Maar misschien heb je er wat aan voor volgend voorjaar als je nu al begint. Ik ken verder de bijsluiter niet van deze druppels! En anders bel je toch de Groene Os, daar komen ze toch vandaan?

ik ben er ook pas mee begonnen met deze druppels en het lijkt inderdaad wel iets te helpen,dus later beginnen moet kunnen.gr emaartje

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:16

Hier bevindingen met MSM geven:
Zoals ik al eerder heb beschreven is mijn paard allergisch voor hooi, stro, stof , mijten en de graspollen.
Zij is een regen HS en heeft een asthmatische rhinitis ontwikkeld- waarbij door de allergische reactie haar slijmvliezen van de bovenste luchtwegen zwellen - ze moet dan met de kracht de lucht uit de longen persen.
Op de eerste gezicht een dampig paard..
Ik kan haar op 3 meter afstand horen ademen! En het werd elk jaar erger.

Na 4 dagen MSM in de voer was haar adem schoon in de wei, op stal bij de hooibaal hoorde ik nog dat het terug wilde komen.
Nu geef ik het ruim 1 week en zij ademt als een normale paard.
Ik geef 2x daags 10 gr pure MSM zonder toevoegingen. De prijs viel mee!

Het betekent dat bij de paarden met de HS op grond van de pollen allergie het zou zin hebben om de MSM te geven.
Als de irritatie minder wordt zou de HS ook minder worden ; neem ik aan.
IK ben wel bewust dat dit niet de oorzaak van de probleem oplost, wel de symptoom en ik ben blij dat de longblaasjes van mijn paard nu kunnen gaan genezen.
Wel heeft ze nog steeds een waterige neusuitvloeing + tranende ogen.
Misschien moet MSM langer gegeven worden, of werkt de bescherming van MSM niet tegen alle vormen van allergie.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:51

Lieve mensen op HS,
Digger is verkocht aan hele lieve mensen die alleen nog lekkere buitenritten gaan maken met hem. Stress blijkt nl de grootste factor te zijn voor zijn HS en als gedreven wedstrijdruiter kan ik hem dat niet langer aandoen.
De koper weet van zijn "probleem" maar heeft gezien dat het niet heel veel voorstelt bij hem zolang je de juiste wegen bewandelt.
Ik zal hier dus niet meer schrijven....

Ik wens jullie allemaal enorm veel sterkte en succes met de zoektocht naar de oplossing van die probleem.
Ik kan jullie alleen maar adviseren om naar Laarakkers te gaan, dat heeft bij Digger een wereld van verschil gemaakt.

Succes allemaal Doei!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:58

fijn dat Digger zo'n goed plekje gevonden heeft Knipoog
succes ,heb je al een ander paard voor de wedstrijden?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:11

Ik ben bezig met een paardje in Amerika, die wordt deze week gekeurd....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:24

dat is een eind weg zeg Knipoog
nou ap schud dus nog steeds niet...
Haha!
dus denk toch dat het bij hem komt omdat hij niet met zijn neus in het gras staat.
vraag ik me af...wat gebeurd er bij de andere schudders als jullie ze een paar dagen uit het gras houden? zou het dan ook minder worden?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:26

kindness heeft vandaag vol in gras gestaan en t rijden was knudde met een rietje

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:33

toch hier maar weer een post..

het schudden is terug..
en hoe!

Mijn pony schud al een paar jaar. In eerst instantie medisch laten checken, maar daar kwam niets uit. Ook fysio vond hem ok, dus op advies toch doorgereden, dat was een ramp, en doe ik nooit weer!

Hij schud niet zoals de meeste headshakers beschreven worden... Hij schud van links naar rechts, het is als het ware klapperen met de oren. Daarbij gaat hij tegenwoordig staan stampen/schrapen met zijn voorbenen. Als het echt heftig is is het in aanvallen waarbij hij ook telkens bijna gaat liggen, dan toch weer opstaat en van ellende om zich heen schopt..

Tot nu toe is het alleen na het doorpakken die eerste keer zo heftig geweest, als hij schudde was dat het eerste tijdens het rijden, en bouwde dat op naar ook aan de hand / op stal en in de wei. Die aanvallen zijn er de afgelopen paar jaren niet geweest. Vaak bood de fysio de oplossing samen met even wat rustiger aan doen / onbelast werk, dus wel longeren , maar niet erop.

Er is geen patroon in te ontdekken, ook niet gekoppeld aan perioden in het jaar..

Nu is het in alle hevigheid terug, en dan bedoel ik echt hevig!
De dierenarts kon wederom niets vinden, hij is weer doorgelicht en er kwam dus wederom niets uit..In eerste instantie kreeg de fysio een hele heftige reactie op het linkerschouder, we dachten er dus te zijn voor deze keer, maar het kwam een maand later terug, en dit keer kan de fysio niets vinden..

Van wanhoop maar metacam gegeven (pijnstiller) en dat helpt. Het staat dus vast dat pijn de trigger is, maar kan niet vinden waar..

Durf hem niet meer op de wei te laten, sinds het nu zo plotseling terug is gaat hij op de wei aan het rennen, dat is nieuw. Het lijkt erop of hij het zo probeert te negeren, maar hij blijft zo lang rennen tot hij helemaal in het schuim staat en bijna kapot gaat aan de adrenaline... Pak ik hem dan vast of zet ik hem op stal kan hij niet meer de afleiding van het rennen vinden, dus begint het schudden en schrapen weer.. Maar dan helpt metacam, en ik wil hem niet met metacam op de wei doen, veel te bang dat hij er dan doorheen loopt!
Metacam is nu weer afgebouwd, maar ja, hij staat dus nu hele dagen op stal...

Morgen staat een dagje klinieken bellen gepland, om te kijken wat die me adviseren...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:23

@Merel; Metacam is rotzooi, en heel belastend voor het lichaam, vooral voor de lever!

Er zijn in de homeopatie genoeg pijnstillers die je je paard kunt geven! Op stal zetten is naar mijn idee geen optie maar ik begrijp het wel dat je geen uitweg meer ziet en hem daarom op stal zet.
Waarom vraag je geen advies aan Erik Laarakker, ik weet zeker dat deze arts jouw paard kan helpen! In de reguliere geneeskunde snappen ze helemaal niets van headshakers dus ik zou maar een andere weg inslaan!

Sterkte toegewenst!

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:36

rustig singasong Lachen
ik weet dat metacam rotzooi is, maar op dat moment en dus ook vorige week weer, heeft het wel mijn paard gered.

Gelukkig kon ik het gauw afbouwen en is hij daarna ook gewoon de wei weer op gegaan. Nu gaat het echter nog niet op de wei, dus loop ik veel met hem en staat hij kort op de wei, als we thuis zijn en hem dus binnen kunnen zetten voor hij gaat rennen.

Ik ga morgen in mijn lijstje ook Erik Laarakkers bellen en benaderen, tesamen met een aantal anderen, ben dus heel benieuwd wat daar uitkomt.

Ben ook wel benieuwd naar de homeopatische pijnstillers waar je op doelt. Welke zijn dit bv ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:45

Merel schreef:
rustig singasong Lachen
ik weet dat metacam rotzooi is, maar op dat moment en dus ook vorige week weer, heeft het wel mijn paard gered.

Gelukkig kon ik het gauw afbouwen en is hij daarna ook gewoon de wei weer op gegaan. Nu gaat het echter nog niet op de wei, dus loop ik veel met hem en staat hij kort op de wei, als we thuis zijn en hem dus binnen kunnen zetten voor hij gaat rennen.

Ik ga morgen in mijn lijstje ook Erik Laarakkers bellen en benaderen, tesamen met een aantal anderen, ben dus heel benieuwd wat daar uitkomt.

Ben ook wel benieuwd naar de homeopatische pijnstillers waar je op doelt. Welke zijn dit bv ?

Ik bedoelde er verder niets aanvallend mee hoor! Maar er zijn heel veel mensen die niet weten wat voor rotzooi dit is. Het wordt voorgeschreven maar als je de bijsluiter gaat lezen schrik je je rot!

Helaas kan ik je geen namen geven van deze pijnstillers! Maar dat zou je dan aan Erik kunnen vragen. Ik weet dat er genoeg zijn! Mijn therapeute heeft dat een poos geleden al eens aangegeven.
Niek staat op dit moment op de 'pijncompositum' van de Groene Os maar dat heeft met z'n hoeven/ spieren en pezen te maken en ik heb geen flauw idee of dat ook voor jouw paard zou kunnen werken.

Ik weet niet of hij op dit moment nog krachtvoer krijgt maar daar zou ik hem dan af halen als hij vaak op stal staat!

Succes!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:46

mijn paard heeft ook last vna een pollenallergie,maar sindsdien ik begonnen ben met de druppels van puur natuur pollenallergie kan ik weer goed rijden en rijdt nu met neusnetje het is echt een verlichting maar helemaal weg is het niet maar kan weer fatsoenlijk rijden gelukkig

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 06:10

jee werel wat een verhaal zeg!!!
ik zou je ook zeker eric laarakker aanraden,hopelijk word de duideliujke oorzaak gevonden en kun je er wat aan laten doen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:23

Jee merel wat een ellende!
BTW Metacam is erg duur, aspirinepoeder werkt net zo goed; je moet gewoon even een DA bereid vinden om je dat te geven. Het is nl. niet officieel geregistreerd als dierengeneesmiddel.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:35

Ja hoor Zembla was vandaag in de wei al weer lekker aan het schudden en met zijn lippen klapperen..
Onder het rijden alleen met instappen zoals gewoonlijk..

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:34

Degene die hier een netje hebben voor hun pollenallergie-paard..
Hebben jullie dat netje ook in de wei op, of alleen tijdens het rijden?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:04

ik heb het vroeger (gebruik dat netje niet meer) enkel bij het rijden gebruikt.
Op die stalling mochten de paarden geen halster dragen op wei en het was ook denk ik niet handig voor het paard, denk dat hij er snel in zou bijten

*edit*
het netje moet trouwens goed vast zitten, een halster zit nogal gauw wat gedraaid, en dan zit het netje niet meer goed en zo Lachen
Laatst bijgewerkt door Farjen op 28-05-07 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:05

MissEvil schreef:
Degene die hier een netje hebben voor hun pollenallergie-paard..
Hebben jullie dat netje ook in de wei op, of alleen tijdens het rijden?

ik alleen met rijden....gr emaartje Knipoog

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:44

ik heb nu druppels puur pollen en tot nu toe gaat het prima weinig last nog ik hoop dat dit goed verder aanslaat

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:23

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:31

Hebben jullie paarden ook wel eens last van snot uit zijn neus en/of hoesten? Die van mij heeft dat nu en de veearts gooit het op zijn allergie voor graspollen.

Mij lijkt dit sterk. Hij heeft het nooit tijdens het pollenseizoen erbij gehad.

Wat hij ook sinds het hoesten en snotteren doet is met zijn oren klapperen en hij heeft er jeuk aan.
De veearts zegt dat een paard bijna nooit wat aan zijn oren kan hebben en dat onderzoek moeilijk is.