Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zilfstar schreef:Tsja met dat Mijten-spul zit ik hetzelfde als met al het andere: je moet veel voeren. En Jippe krijgt gewoonweg niet zo veel op. Dus heb ik iets geconcentreerds nodig waarbij ik met weinig erbij voeren toch de eiwitten omhoog kan brengen. Zit ook te kijken naar de equitop myoplast bijv
C_arola schreef:Zou olie bijvoeren ook geen optie zijn? Mijn paard is daar jaren geleden mooi van aangekomen, nu heeft ze er te weinig aan dus ik voer er nog naast maar wellicht dat het een optie is.
Tancreda4 schreef:Ach wat sneu van je shet! Maar als er nog een deel is achter gebleven, en dus onstabieler allemaal, is het dan niet sowieso beter naar de kliniek te gaan? Aangezien er nu nog een deel is zit?
Wel naar zeg, sterkte ermee....
ellepel schreef:Jeetje wat naar die verdovingen bij de anderen?
De tandarts die ik heb geeft vrij lage dosering zodat ze wat suf zijn,maar Kelly gaat halverwege altijd aan de wandel![]()
Paarden zijn ook altijd na een uur helder en bij en staan dan weer vrolijk te eten.
Zilfstar schreef:C_arola schreef:Zou olie bijvoeren ook geen optie zijn? Mijn paard is daar jaren geleden mooi van aangekomen, nu heeft ze er te weinig aan dus ik voer er nog naast maar wellicht dat het een optie is.
Ja lijnzaadolie krijgt hij ook al. En hij is in ruim een jaar al flink terug aangekomen. Maar vooral de achterhand mag echt voller. En nu dat we de beweging toch weer wat meer gaan oppakken en ik gewoon merk dat hij lang niet alles doorgeslikt krijgt van zijn ruwvoer (en door de kou ook slobber laat staan en ik dus minder slobber kan voeren) was ik echt op zoek naar iets geconcentreerds. De ‘eiwitshake’ van vandaag ging er achter elkaar in. En de emmers slobber staan nu in thermotassen in de hoop dat t dan langer ‘warmer’ / aangenamer blijft om te eten
Binck8 schreef:ellepel schreef:Jeetje wat naar die verdovingen bij de anderen?
De tandarts die ik heb geeft vrij lage dosering zodat ze wat suf zijn,maar Kelly gaat halverwege altijd aan de wandel![]()
Paarden zijn ook altijd na een uur helder en bij en staan dan weer vrolijk te eten.
Hier krijgen ze ook lagere dosering, de fries voor 450 kilo en de grote bolle shet voor 150 kilo. Dat is echt genoeg om ze wat duf te maken.
Maar de reactie op de morfine vandaag vond ik echt erg heftig. Nooit gezien zo, maar nu is ze er weer en zoals het een shet betaamt heeft ze weer oog voor alles wat mogelijk eetbaar is
Zilfstar schreef:Tsja met dat Mijten-spul zit ik hetzelfde als met al het andere: je moet veel voeren. En Jippe krijgt gewoonweg niet zo veel op. Dus heb ik iets geconcentreerds nodig waarbij ik met weinig erbij voeren toch de eiwitten omhoog kan brengen. Zit ook te kijken naar de equitop myoplast bijv
ellepel schreef:Wat fijn dat het zo goed gaat![]()
Ik ben ooit wel eens bezig geweest om me er wat in te verdiepen,geloof dat erwteneiwit wel goed moet zijn of gemicroniseerd lijnzaad.
Maar Kelly doet het eigenlijk wel goed op wat ze nu krijgt dus heb ik het verder zo maar gelaten.
Het is hier echt heel raar weer,vanmorgen was het helder,had gevroren.
Was ik later bij de paarden,toen trok het weer helemaal dicht met mist.
En nou ben ik thuis en schijnt de zon weer

Gelukkig krijgt hij van mijn eigen DA niet zoveel verdoving maar hij is dan toch goed en wel 1,5 uur 'afwezig'