Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Schadows17 schreef:Zetten jullie ze eigenlijk liever op een korte of lange wei? De wei waar ze binnenkort op komen heeft nu langstengelig uitgegroeid gras, dat kan ik ook laten maaien, maar door de droogte zal het slecht bijgroeien en juist veel fructaan bevatten. Andere optie is om het in strookjes te geven.
Skippy01 schreef:Schadows17 schreef:Zetten jullie ze eigenlijk liever op een korte of lange wei? De wei waar ze binnenkort op komen heeft nu langstengelig uitgegroeid gras, dat kan ik ook laten maaien, maar door de droogte zal het slecht bijgroeien en juist veel fructaan bevatten. Andere optie is om het in strookjes te geven.
Als ik de kans heb: lang gras. Hoe langsteliger hoe beter. Maar omdat wij jaarrond weidegang hebben, lukt dat niet.
In jouw geval zou ik zéker niet maaien. Liever strookbegrazing dan maaien. Of gewoon open gooien en maar een paar uur per dag.
Isabel_k schreef:Hebben jullie ervaring met Vitalbix voor een paard dat niet echt in het werk staat (heel simpel, een enkele keer per week) met zomereczeem?
Hij krijgt nu OerBalans maar ik ben niet wild enthousiast over het product en het kost me een beetje te veel om niet mega enthousiast te zijn zeg maar.
Gizeppie schreef:Isabel_k schreef:Hebben jullie ervaring met Vitalbix voor een paard dat niet echt in het werk staat (heel simpel, een enkele keer per week) met zomereczeem?
Hij krijgt nu OerBalans maar ik ben niet wild enthousiast over het product en het kost me een beetje te veel om niet mega enthousiast te zijn zeg maar.
Mijn voormalig gelders dekhengst krijgt het. Hij ziet er top uit. Ik voer nog wel Subli dieetmix en fibra bij, omdat hij wel 4 keer in de week gereden wordt.
rijpaarden schreef:Vraagje:
Mijn paard heeft volgens mij geen eczeem, maar ik vraag me af waar hij wel last van heeft. Als ik hem op een zonnige warme dag in de wei doe zonder deken en met een vliegenmasker op en ik haal hem na een paar uur weer naar binnen is hij compleet geïrriteerd. Hij heeft jeuk op zijn lijf (buik/schouder/rug), krabt zichzelf, schuurt tegen de kant van de stal aan, slaat en blijft onrustig. Alsof hij lastig gevallen wordt door een legertje vliegen, maar die zijn er niet. Pas na een aantal uur wordt hij weer rustig (na rollen en poetsen en weer een dun dekentje op). Als het buiten iets kouder is, geen stekende zon, en hij een dun dekentje op heeft is er niets aan de hand. Dit speelt opeens sinds een paar weken, alle jaren hiervoor nooit ergens last van. Is dat een soort zonne allergie of toch vliegen?
MyChoice schreef:Google even op Thinline graasmasker. Er staat daar een foto van de uitgevouwen versie. Daar heb ik mijn patroon van nagetekend. Ik heb 2.2 mm dik tafelzeil gebruikt en tieraps. De tieraps na het afknippen schuren zodat ze scherpe randjes weg zijn. Ze krijgen hiervan geen schuurplekken omdat het materiaal zacht is. Ook de tanden gaan hiervan niet stuk.
Gizeppie schreef:Bloemmeke schreef:Vraagje:
Hoe doen jullie het met de hele warme dagen? Dikke eczeemdeken er gewoon op of wat anders? Goede wat luchtigere vliegendeken misschien?
Ik vind het lastig!
Voor de koelere dagen heb ik een buzz off deken en voor de hete dagen amigo eczeem allrounder deken. Werkt prima!