Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:04

Ik wilde ook de bucas gezien die van mij enkel bucas goed past. Rambo paste niet. Ben voor de mesh gegaan maar Helaas trekt de mesh deken naar achter als onderdeken. Niet extreem dus laat hem op en ga even een gaatje bij prikken. Had de mesh gekozen omdat de werking ook op de schouders zit waar mijn paard dat juist nodig heeft.

Heel misschien, als de bucas op mijn pad komt schaf ik die ook erbij aan

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:05

Heeft de recuptex trouwens bilriemen? (kruislings)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:09

Die van mij past Rambo en Bucas. Vind alleen de ionic die nu op ligt te kort... Dus ik denk dat ik toch voor een maat groter ga en deze verkoop..

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:48

Bucas ligt op mijn pony ook heel mooi. Alleen toen ik de mesh kochten hadden zij de reputex nog niet. En de mesh is wel een beetje aan vervang toe. En de reputex kwam met een goede actie op mijn pad. En tot nu toe ben ik blij met mijn keuze.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:49

belle_boef schreef:
Heeft de recuptex trouwens bilriemen? (kruislings)

Er zitten wel bilringen, maar geen koorden bijgeleverd. Je kan ze er zelf zo aanzetten. De bevestingen zitten wel aan de deken.

Ik mis ze niet moet ik zeggen. Deken blijft erg netjes liggen en gebruik m meer als onderdeken.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:25

Ik hoop dat de reputex in big neck komt

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:53

plutolover schreef:
Ik hoop dat de reputex in big neck komt

Volgens mij kan je hem wel bij bucas laten bestellen.
Ik heb een smart Tex big neck in bestelling en een reguliere recuptex maar ben wel bang dat die idd ook te strak is om de hals en de schoft. Ik dacht dat die een reguliere zou passen maar helaas.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:53

Nou m'n nieuwe deken is aangekomen! Super blij natuurlijk maar nu moet ik een heilige bot deken kapot gaan knippen. Help... Wish me Luck!
*raapt zelfbeheersing bij elkaar

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:55

pluisje88 schreef:
Nou m'n nieuwe deken is aangekomen! Super blij natuurlijk maar nu moet ik een heilige bot deken kapot gaan knippen. Help... Wish me Luck!
*raapt zelfbeheersing bij elkaar

Huh, je krijgt eerst een nieuwe en moet dan je oude pas kapot knippen? Als je dat niet doet, krijg je dan een rekening..?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:01

Tja je kunt het ook service op goed vertrouwen noemen he ;)
Ik krijg gratis een nieuwe deken opgestuurd door bot, aangezien die van mij niet goed is. Met kapot knippen willen ze voorkomen dat je die oude doorverkoopt ofzo waardoor er slechte spullen in omloop blijven.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:14

Gewoon netjes stuk knippen en weer aan elkaar zetten. Of de lappen apart gaan gebruiken

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:27

Stukjes zijn ook goed genoeg geloof ik..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:28

Ook al ben ik altijd behoorlijk sceptisch wil ik even mijn ervaring met jullie delen.
Ik heb nu een half jaar de bucas recuptex en gebruik hem altijd bij mijn sportpony, nou merk ik wel dat ze makkelijker los in der lijf is en relaxter met vlechten :)
Maar vandaag had ik hem 1,5 uur voor ik ging rijden hem op mijn 9 jarige merrie gedaan.
Deze merrie heeft een ongeluk gehad voor de menwagen en is daardoor mega gestresst al met optuigen.
Maar vandaag was ze echt zoveel relaxter als anders. Zelfs voor de kar liep ze veel makkelijker en met minder angst!
Dit kan natuurlijk toeval zijn maar bij deze pony geloof ik niet in toeval :’)
We proberen het morgen weer of het effect niet eenmalig was, maar ik blijf echt fan van de deken! :)

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:24

Vraagje hoe valt de recuptex op de hals. Ik heb nu de big neck smarttex de eerste deken die gewoon serieus past op m’n reus, maar ik wil echt heeeeel graag de recuptex maar ben zo bang dat die niet past....

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:49

Ik heb een oude smartex en de nek van de recuptex valt iets ruimer maar echt een paar cm.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:34

Bucas vragen of ze een recuptex maken met een big neck? Las ergens dat dat mogelijk is.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:48

Chesss schreef:
Vraagje hoe valt de recuptex op de hals. Ik heb nu de big neck smarttex de eerste deken die gewoon serieus past op m’n reus, maar ik wil echt heeeeel graag de recuptex maar ben zo bang dat die niet past....

Ik heb geen gewone bucas big neck dekens. Maar wel de recuptex.
Mijn paard heeft vaak te weinig ruimte bij de borst. Deze zit niet erg ruim. Voor op de trailer en op wedstrijden is hij prima. Maar ik zal hem niet een gehele winter als onderdeken gebruiken.

Afbeelding

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:20

Hello, ik heb ook een vraagje hier:
Ik ben me aan het verdiepen in de Recuptex. Alleen mijn paard heb ik altijd dekenloos, zomer en winter en dat zou ik graag zou houden. 's Nachts binnen op stal en overdag buiten.
Mijn vraag is dan ook of het dan wel goed is om dus tijdelijk een deken op te leggen waarbij de rug warm wordt om die daarna er weer af te halen en ze zonder deken staat....??

En tevens, welke maat zou ik nodig gaan hebben, ik ben dus niet bekend met de maten van Bucas, ik heb wel dekens en die heb ik in de maat 195. Mijn paard is vrij breed aan de voorkant (friese bouw), zou dan een 155 van Bucas wel passen of zou je een maatje groter adviseren? Wordt het dan geen jurk??

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:39

Bucas valt groot. Met 195 zal je in de 6.6 maat zitten.
De recuptex is een therapiedeken die je dus ook tijdelijk kan gebruiken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:49

De dekens kunnen idd los gebruikt worden en hoeven niet voor altijd op. Tot zover geen probleem. Vraag me wel af of als ze dan daarna helemaal zonder deken gaat of ze dan niet nog stijver wordt door het tempratuursverschil. Vraag me af of je niet een averrechtse werking krijgt zo

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:10

pluisje88 schreef:
De dekens kunnen idd los gebruikt worden en hoeven niet voor altijd op. Tot zover geen probleem. Vraag me wel af of als ze dan daarna helemaal zonder deken gaat of ze dan niet nog stijver wordt door het tempratuursverschil. Vraag me af of je niet een averrechtse werking krijgt zo

Ik zit met exact dit probleem. Mijn paard zit vast in zn si gewricht en lendenen. Is drie weken terug door osteopaat behandeld en heeft sindsdien de ionic onderdeken op. Hij is nog niet eerder zo extreem los gebleven na een behandeling, voor mij een teken dat deken werkt. Maar eigenlijk wilde ik hem op droge dagen helemaal zonder deken zetten, maar gaat hij dan niet weer vast zitten?

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:17

Inderdaad, precies dat is mijn vraag ook... Of misschien zou het al helpen als ik die er alleen vóór het rijden op leg en na het rijden niks meer of een gewone zweetdeken??

Maar volgende week komt mijn osteopaat langs, ik zal haar eens vragen wat zij er van denkt, en of dat inderdaad wel handig is met een (verder) dekenloos paard.

Iemand met connecties bij Bucas die dat weet of wil navragen ? :=

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:33

Jotoma schreef:
pluisje88 schreef:

Ik zit met exact dit probleem. Mijn paard zit vast in zn si gewricht en lendenen. Is drie weken terug door osteopaat behandeld en heeft sindsdien de ionic onderdeken op. Hij is nog niet eerder zo extreem los gebleven na een behandeling, voor mij een teken dat deken werkt. Maar eigenlijk wilde ik hem op droge dagen helemaal zonder deken zetten, maar gaat hij dan niet weer vast zitten?

Maar als dit goed werkt, wat is dan de reden dat je hem toch dekenloos wilt? Geen veroordeling hoor gewoon nieuwschierigheid.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:35

Iemand een idee of ik de staldeken onder mijn liner kan doen met daaroverheen de regendeken? Heb nu linder en regendeken op maar ze kan eigenlijk de ionic nu heel goed gebruiken. Alleen de ionic staldeken is niet warm, genoeg voor in plaats van..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:36

Ik merk eerlijk gezegt weinig verschil kwa gewone deken of als me haf de ionic om heeft..