Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Nammie schreef:heel herkenbaar dit gedrag!
Fik reageerde boos op ons , maar ook op de andere paarden.
Achteraf kan ik zeggen dat 12 weken na de start van prascend zijn gedrag weer stabiliseerde , en hij weer het rustige ''aardse'' paard werd.
Phoe, fijn dat je me dit nog even laat weten, want het is bij MiniMe exact hetzelfde, is echt een nijdig kreng naar Lona toe, maar goddank blijft die heel relaxed naar die kleine toe, die heeft het volgens mij helemaal door ook. En je weet dat je geduld moet hebben, maar toch is het effe fijn om die bevestiging te lezen, dat het met geduld ook wel weer goed komt...
cynthiar schreef:Ik geef Illo luzerne van Hartog om op gewicht te blijven. Dit werkt goed en volgens Hartog zit er ook een laag percentage suiker en zetmeel in.
Illo eet zijn hooi niet meer graag, dus dit werkt wel.
ohjajoh6 schreef:gooi je die toch lekker vol?
Batlow schreef:Papa is nu naar de karwei dus hij gaat daar even kijken of anders vragen! Anders wordt het bestellen inderdaad.
Hoeveel kilo raden jullie aan voor in de nacht? Mijn pony eet zijn hooi wel vrij snel (normaliter). Ik heb een groot net die erg fijnmazig is. Weet ook niet hoeveel kilo er in past..
Batlow schreef:Nou, dat valt vies tegen hoor... Hij krijgt normaal 3 kilo er in denk ik. Ik haal het dan ook expres niet uit elkaar zodat hij nog meer moeite moet doen, maar het gaat vrij snel.... Ik ga 4 kilo gewoon proberen eerst en kijken hoe het er de volgende dag uit ziet!
ohjajoh6 schreef:Die van mij is 2 jaar geleden hb geweest, kreeg toen idd pijnstilling en bloedverdunners en ben daarna al die tijd aan het tobben geweest, wat ze nu precies had... Loopt nog altijd met stijve achterbeentjes, door haar kniebandjes volgens DA, maar hoop nog altijd dat dit gaat verbeteren met de prascend en dat het dus toch met de cushing te maken heeft, blijken veel paarden te zijn die daarin verbeteren...
Batlow schreef:Al eerder, vooral in de winter. Dan ga hij rond 5 naar binnen dus dan heeft hij zijn 3 kg. Hij heeft het altijd op de volgende ochtend. Ze gaan doordeweeks van 7 tot 5 naar buiten en in het weekend pas rond uur of 9 de wei op. Dan krijgen ze op de wei allemaal een portie kuil
singasong schreef:ohjajoh6 schreef:Die van mij is 2 jaar geleden hb geweest, kreeg toen idd pijnstilling en bloedverdunners en ben daarna al die tijd aan het tobben geweest, wat ze nu precies had... Loopt nog altijd met stijve achterbeentjes, door haar kniebandjes volgens DA, maar hoop nog altijd dat dit gaat verbeteren met de prascend en dat het dus toch met de cushing te maken heeft, blijken veel paarden te zijn die daarin verbeteren...
Nou hopen dat dat ook gaat gebeuren!
Fargo, waarom denk jij dat paarden 's nachts slapen? Paarden hebben geen dag/nacht ritme zoals mensen. Als een paard 's nachts niet op stal zou staan doet hij hetzelfde als wat hij overdag zou doen als hij wel buiten staat.
geerke schreef:Batlow schreef:Al eerder, vooral in de winter. Dan ga hij rond 5 naar binnen dus dan heeft hij zijn 3 kg. Hij heeft het altijd op de volgende ochtend. Ze gaan doordeweeks van 7 tot 5 naar buiten en in het weekend pas rond uur of 9 de wei op. Dan krijgen ze op de wei allemaal een portie kuil
dat is normaal...die van mij heeft dat na een uur al op.
Dat is best wel lang zonder ruwvoer dan.Mijn vriendin doet dat ook,daar gaat het al jaren goed.
Ik vind het te lang,vandaar dat ik,als ze om 5 uur naar binnen gaan,om 8 uur nog hooi geef en om 11 uur.
Batlow schreef:Langs geweest, hebben ze niet werd gezegd door hem, volgens mij wist hij niet eens wat het is...