Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:33

Mijn paard is niet verzekerd.... dus de hele rekening is voor mij.

Als ik er aan denk maak ik van het weekend even foto's van haar ijzers.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:43

Dat zou ik wel leuk vinden, bij Lou heb ik dat nooit gedaan, tenminste niet met die ijzers. Baen dat je je paard niet verzekerd hebt, het zal best een behoorlijk kostenplaatje zijn zo al met al.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:28

Ik ben inmiddels ruim 1500 euro verder, veel geld maar als ik mijn paard pijnvrij en bruikbaar krijg zo de moeite waard.

In het verleden heb ik een heel slechte ervaring met het verzekeren van een paard dus het is een bewuste keuze niet te verzekeren.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:39

Mijn paard is wel verzekerd maar niet tegen ziektekosten.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:33

Vandaag hebben we fotos gemaakt van de hals en helaas heeft ze ook artrose in de hals. Ze is afgekeurd voor de sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:36

Abercrombie schreef:
Vandaag hebben we fotos gemaakt van de hals en helaas heeft ze ook artrose in de hals. Ze is afgekeurd voor de sport.

Ach balen zeg. :n

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:56

Dat is echt niet leuk Abercrombie! Bah!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:43

Abercrombie, wat naar! Hoe nu verder? Hebben ze nog aangegeven hoe je haar nu het beste kan rijden ( als je dat zou willen)? Had je haar als sportpaard verzekerd of als recreatiepaard? Hoe gaat dat nu verder? Heel veel sterkte met alles in elk geval, het zal beslist tegen zijn gevallen wat je vandaag te zien en te horen hebt gekregen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:08

Ze is als sportpaard verzekerd. Ik heb werkelijk geen idee hoe het nu verder gaat?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:59

Jij moet van de dierenarts een verklaring op papier krijgen dat jouw paard is afgekeurd voor de sport. Dat stuur je op naar de verzekering, hoewel het wel handig is om ze eerst te bellen.
Voor het paard zou het het mooist zijn als je haar dan, als de verzekering wil uitkeren, terugkoopt. Dan krijg je wel minder geld, maar zo voorkom je dat de verzekering haar ngo weer als recreatiepaard doorverkoopt. Die beslissing kan je dan eventueel zelf nemen als je dat zou willen en anders kan je haar in laten slapen of naar de slacht brengen. Dan weet je zeker dat ze geen handelscircuit meer in gaat.
Als ze afgekeurd is als sportpaard en jij hebt haar als sportpaard verzekerd, zou de verzekering moeten uitkeren en je paard overnemen. Ik zou met dit alles niet te lang wachten, anders gaat een verzekering daar weer moeilijk over doen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:08

Ik ga maandag bellen. Ze weten al dat ik bezig was met onderzoeken en dat we de kissing spines hadden gevonden. Volgens mij gaat de dierenarts haar afkeuren in zn geheel als rijpaard. Ze is ook niet meer geschikt voor recreatie.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:13

En natuurlijk heel veel sterkte ermee hoor, het klonk wel wat zakelijk mijn vorige bericht, maar zo was het niet bedoeld hoor.
Ik kon mijn vorige paard zelf wegbrengen naar de slacht, dat vond ik zelf goed om te doen, zodat ik wist dat ze er echt niet meer was. De verzekering had haar overgenomen, maar toen ik aangaf dat dat zo wilde, was dat geen probleem. Ik werd gebeld door iemand uit Apeldoorn die paarden ophaalt voor Nijkerk, hij was die vrijdag ook in Nijkerk en heeft aan de verzekering doorgegeven dat mijn paard daar geslacht is. Klinkt heftig en dat was het natuurlijk ook, maar ik wilde zekerheid en die had ik zo.
Maar ieder zijn keuze hoor, op deze manier hoefde ik haar niet over te nemen trouwens.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:32

Dat was vast Dirk Kroon.
Goeie vent hoor, als hij ze ophaalt voor de verzekering kan je er van op aan dat ze naar de slacht gaan en als Nijkerk de afspraak is dan gaan ze daar ook echt heen. Je kan, misschien luguber, een voet terug vragen waar je bijv. een merkteken in gezet hebt of die zelf een unieke aftekening heeft.

Als ze Buut hebben gehad en het is netjes in het paspoort genoteerd dan mogen ze niet meer geslacht worden en is inslapen ook een optie als je dat prettiger vindt. Gewoon even overleggen met de verzekering zodat het gaat zoals het voor jou het beste voelt.

Enorm triest als het zo afloopt met je paard, heel veel sterkte ermee!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:41

Tiwi, dat klopt, die was het. Ik persoonlijk vond het in Nijkerk erg netjes gaan hoor, maar inderdaad, als ze middelen hebben gehad die in het paspoort geschreven zijn of hadden moeten worden, mag je paard niet meer naar de slacht. Dan is de enige optie inslapen. Bij mijn verzekering moet je die kosten zelf dragen en rekenen ze dan ook een bedrag als "terugkoop"prijs omdat ze geen slachtgeld vangen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:44

Bij mijn vorige paard, dat was de laatste die verzekerd was, hebben ze niets ingehouden wegens inslapen omdat het door de medicijnen kwam. Als je paard "schoon" is en je laat hem dan inslapen dan rekenen ze wel een bedrag voor de minder-opbrengst.

Edit: de dierenarts rekening voor het inslapen was natuurlijk wel voor mij, even als de kosten van de Rendac.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:20

Even off-topic, maar als je paard dus is afgetekend voor de slacht omdat hij buut oid heeft gehad, en je laat hem inslapen, dan vraagt de verzekering niet de afkoopprijs? Dus zijn alleen de kosten voor inslapen en afvoer voor jouw rekening? Ik ben ook verzekerd, maar vind dit toch altijd wel een vaag verhaal....

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:23

Bij het paard van een stalgenoot zat een duplicaat-paspoort, maar nog van voor de tijd dat die duplicaat-paspoorten-paarden uitgesloten werden van slacht ( voor menselijke consumptie). Het was net in de tijd van de paardenvleesschandalen en Nijkerk nam dat paard dus niet aan. Die is toen ingeslapen, een andere mogelijkheid was er niet en bij haar is het toen zo gegaan als ik schetste. Het paard was al niet al te hoog verzekerd, dus ze kreeg uiteindelijk bijna niets meer uitgekeerd. Je moet ook de premie van het hele verzekeringsjaar betalen, als je per maand betaalt en je verzekeringsjaar is net ingegaan, kan dat ook nog een aardig bedrag zijn. Dit houden ze dan ook in op de uitkering. Ik betaal per jaar en krijg dus niets terug.

Tinkers4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 01:12

__Nicky schreef:
Even off-topic, maar als je paard dus is afgetekend voor de slacht omdat hij buut oid heeft gehad, en je laat hem inslapen, dan vraagt de verzekering niet de afkoopprijs? Dus zijn alleen de kosten voor inslapen en afvoer voor jouw rekening? Ik ben ook verzekerd, maar vind dit toch altijd wel een vaag verhaal....

Lees al poosje mee maar hier weet ik wel antwoord op.

Als paard niet geslacht kan worden is het inslapen en afvoer voor je eigen rekening maar de verzekering houd altijd de resterende jaarpremie in én een gemiste slachtopbrengst.

Dus stel uitkering zou zijn 2000
90% daarvan wordt vaak uitgekeerd dus 1800
dan gemiste slachtopbrengst van 300
en bijv nog resternde premie van 200.
Blijft er over 1300.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 05:53

Dus als je paard geslacht wordt houden ze ook nog voor de rest van t jaar verzekeringspremie in op t schadebedrag? Toevallig heb ik net alles betaald maar ik zie de logica even niet van nog premie betalen als je paard dood is. Plus dat ze al 10 procent pakken.

Ik heb wel gelezen dat je geen premierestitutie krijgt na uitkering maar ook nog tot het eind van t jaar dokken heb ik er niet uit kunnen halen uit die tekst.

Ik las wel dat ze 500 inhouden als ze niet kunnen slachten. Gisteren sprak ik een vriendin die moest 1000 betalen om d'r paard te behouden. Dat snap ik ook niet zo goed.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 07:30

Dat je nog moet betalen komt omdat je premie per jaar berkend wordt en deze in zijn geheel bij het begin van het verzekeringsjaar verschuldigd is. Dat je per maand mag betalen, tegen een toeslag, is een gunst maar je hele jaarpremie blijft wel verschuldigd.

Dat inhouden van het slacht geld is niet altijd zo, bij mijn paard is dat niet gedaan. Ik zat bij een onderlinge die het weer doorverzekerd had bij Hippo.
Overname en uitkering gebeurde door de onderlinge, ik had zelf niets met Hippo te maken.
Helaas worden de onderlinge om zeep geholpen door regelgeving van de overheid en is deze inmiddels opgeheven.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 07:53

Abercrombie, je dokt niet tot het eind van het verzekeringsjaar, het wordt in één keer van het uit te keren bedrag afgetrokken.

Bij HippoZorg staat het zo in de Algemene Voorwaarden:
Citaat:
14.4 Een verzekering eindigt direct en automatisch in geval van totaal verlies. In dat geval wordt de (nog) verschuldigde jaarpremie verrekend met de schade-uitkering.

Ik keek nog even bij Equine Risk, maar die Algemene Voorwaarden zijn exact hetzelfde als die van HZ. Alleen het achtergrondplaatje is anders...

Bij Equipe Paardenverzekering uit de Algemene Voorwaarden:
Citaat:
14.1.5 Wij hebben het recht verschuldigde premie van het lopende verzekeringsjaar bij termijnbetalers te verrekenen met een eventuele schadevergoeding.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:30

Ok. Ik heb toevallig 2 weken geleden nog betaald tot eind van het jaar dus dan valt er niets te verrekenen lijkt mij.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:35

Nee, inderdaad, jij hebt aan die verplichting voldaan, dus dat houden ze dan niet in. Wel jammer dat het niet bekend werd voordat jouw nieuwe verzekeringsjaar inging, maar ja, zo is het nu eenmaal.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:44

Ik heb het paard pas 6 maanden dus heb niet eens een jaar vol kunnen maken ;(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:25

Jeetje, dat is echt zuur, zo kort nog maar. Gelukkig ben je wel gaan zoeken naar een oorzaak, niet iedereen doet dat als een paard niet voldoet aan wat je ermee wil...