Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:09

_Memphis_ schreef:
Ik heb m'n 2 paarden privé staan. Ik ga niet op wedstrijd de komende tijd (eind van de maand pas weer 1 gepland) en ze staan in een weiland waar verder alleen geiten om heen staan. Ik rijd in de binnenbak van de club, want ik kan verder nergens rijden. Met de trailer is dit ongeveer een minuutje, zo gebeurd dus. En ik rijd (bijna) altijd alleen. Vind het nog wel heel eng, maar denk dat ik gewoon kan blijven rijden daar?

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:10

Woubrugge heeft in ieder geval alvast de wedstrijd van 16/17 maart afgelast, en ook Leiderdorp, Langeraar en Nieuw-Vennep hebben inmiddels hun wedstrijden afgelast (binnen 10 km) Aalsmeer laat geen mensen van buitenaf toe. Nieuwe-Wetering (binnen 5 km) laat wel hun wedstrijd van dit weekend doorgaan.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:10

Verplaatsen van paarden, stom he! Er wordt wat afgereden met paarden. Ik denk dat je schrikt hoeveel paarden er van provincie naar provincie per dag vervoert wordt.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:11

mamamier schreef:
lucifertje schreef:
Weet je wat het is.. Woubruggen ligt 125km van Nijmegen. Het virus heeft zich van de ene kant naar de andere kant verplaatst.
Dus mensen, laat je paard aub lekke in zijn stal staan!

Precies, dat virus heeft echt zichzelf niet verplaatst! Voor ons was het tot vandaag ook "ver van mijn bed show". Nu zitten we er ineens hemelsbreed een kilometer vandaan!

ik heb nu ook best de zenuwen, mijn paardje staat in leimuiden, dat is echt dichtbij woubrugge, je kan het bij wijs van spreken lopen.

kareldeg

Amarie schreef:
Er is ook een vereniging die het "gewoon" door laten gaan met tekst in de info waarin staat:
Ondanks de roddels en valse berichten over het Rhino virus gaat de wedstrijd gewoon door want hier in de buurt is geen rhino.
De melding is vanavond om half 11 geplaatst.
Ik heb een mail gestuurd hoe ze dit kunnen plaatsen terwijl er om 21.00 uur een omroep via de media gedaan is om niet onnodig te reizen.
Waar halen ze het lef vandaag, kan hier zo kwaad om worden.

Wat een mafkezen.....

xShanty

_Memphis_ schreef:
_Memphis_ schreef:
Ik heb m'n 2 paarden privé staan. Ik ga niet op wedstrijd de komende tijd (eind van de maand pas weer 1 gepland) en ze staan in een weiland waar verder alleen geiten om heen staan. Ik rijd in de binnenbak van de club, want ik kan verder nergens rijden. Met de trailer is dit ongeveer een minuutje, zo gebeurd dus. En ik rijd (bijna) altijd alleen. Vind het nog wel heel eng, maar denk dat ik gewoon kan blijven rijden daar?

Ík zou het niet doen. Maargoed, ik zit er nu echt gigantisch dicht bij plotseling.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:12

Alblasserdam heeft in ieder geval spring wedstrijd voor morgen afgelast.
Better safe than sorry!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:13

xShanty schreef:
_Memphis_ schreef:

Ík zou het niet doen. Maargoed, ik zit er nu echt gigantisch dicht bij plotseling.

Ik zit er ongeveer 3 kwartier vandaan.. Maar mijn paard een maand stilzetten zowat is echt geen optie. Hoe graag ik ook de gezondheid voor laat gaan. Contact met andere paarden vermijd ik sowieso altijd al en na het rijden ga ik altijd gelijk weer naar huis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:14

De laatste dag van Bathmen te paard is ook afgelast. Verschikkelijk jammer uiteraard, maar wel de juiste beslissing.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Rhinovirus

maar waar staat je paard buiten? kun je neit in de wei rijden of zo

Carlijn101

Slieke schreef:
renee16 schreef:
Hier in de omgeving is nog niks afgelast.
Heb zelf wel afgemeld, merrie die ik rijd is drachtig waardoor het risico nog net wat groter is.

We krijgen zojuist een berichtje dat in Berkel-Enschot de Horsefood Competitie anders wel is afgelast en dat is toch niet zo heel ver van Eindhoven vandaan...
Wij hebben in ieder geval besloten onze paarden niet op wedstrijd te laten gaan...

Klopt!

Vooralsnog gaan Geldrop en Reusel gewoon door.
Mierlo ook, hier is het alleen verboden door in de stallen te komen.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:15

Ja nee dan is het anders, ik zit er nu 5 minuten vandaan en dan is de situatie wel heel anders.

_Memphis_

nicky_rilana schreef:

Dat is echt te glad.. Mijn paarden komen in de wei waar onze stallen staan. Alleen pad aflopen en we zijn er.. Er omheen staan alleen geiten.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

hoor en zie dus net dat berlicum ook door gaat

kelz

wij rijden normaal ook bij andere in de rijbak.. maar nu helaas op het weiland puur uit voorzorg!!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:16

xShanty schreef:
Ja nee dan is het anders, ik zit er nu 5 minuten vandaan en dan is de situatie wel heel anders.

Ja, dan wist ik het ook meteen als het zo dichtbij is.
Afgelopen weken zijn al die kampioenschappen geweest, daar is denk ik alles verspreid.
En inderdaad de lintjesjagers..

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:17

Staat hier misschien al lang gemeld, maar ik kan het niet precies vinden tussen al die 72 pagina's. Mag je ook niet meer buiten rijden met je paard? Als je dan in het niet besmette gebied woont? Hoelang blijft het meestal hangen de Rhinovirus? Wanneer denken ze dat je je paarden weer gewoon kan vervoeren? Als ze het weten?

xShanty

PhiaBink schreef:
Wat is er nu jammer aan dat een wedstrijd niet door gaat. Het is een hobby voor 99% hier. Een wedstrijd die 5 min duurt. Door alleen verplaatsing wordt een virus lekker snel verspreid. 50 paarden van 10 verschillende stallen, dat is dus 50 x kans dat 1 paard het virus gewoon meeneemt en de andere op zijn eigen stal besmet. Kijk, zo gaat het lekker snel!

BLIJF THUIS OP JE EIGEN TERREIN!!!!! Trek je wedstrijd pakkie an knot je paard en vraag aan iemand om als jury te spelen. Heb je toch een wedstrijd gereden :+

Precies mijn woorden.
Maar vergeet niet dan hoefsmeden en instructeurs ook heel wat stallen af gaan op een dag, dat is meer waar ik nu bang voor ben eigenlijk.

ivy_power89

ik heb maar besloten om niet naar de HK te gaan.....

nicky_rilana

_Memphis_ schreef:
nicky_rilana schreef:

Dat is echt te glad.. Mijn paarden komen in de wei waar onze stallen staan. Alleen pad aflopen en we zijn er.. Er omheen staan alleen geiten.

maar als hij daar in buiten staat een ook gewoon rent, lukt dat echt wel hoor. ik zou niet in volle galop door de wei gaan. maar kon op mijn gladde wei, met een pony vierkant op ijzers ook een 6 proef rijden en daan ook gewoon een midden galop en zo.
ik zou eereder in de wei rijden dan bij de club in de bak

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:18

Ik heb afspraken gemaakt met mijn instructrice. Die zegt nu sowieso alle afspraken in de risicogebieden af, en raakt niks geen paarden aan.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:19

Mijn verzorgpaardje staat letterlijk in de box naast het paardje dat vanmiddag helaas is ingeslapen. Duimt iedereen alsjealsjeblieft mee dat Tobias (en uiteraard alle andere paarden op stal!) meer geluk hebben? ;(

Sjoert

ivy_power89 schreef:
ik heb maar besloten om niet naar de HK te gaan.....

Zouden ze die HK niet beter kunnen aflasten?

xShanty

loveruby schreef:
Staat hier misschien al lang gemeld, maar ik kan het niet precies vinden tussen al die 72 pagina's. Mag je ook niet meer buiten rijden met je paard? Als je dan in het niet besmette gebied woont? Hoelang blijft het meestal hangen de Rhinovirus? Wanneer denken ze dat je je paarden weer gewoon kan vervoeren? Als ze het weten?

Dat is aan je stalhouder om te bepalen, in principe kan het niet door de lucht overgedragen worden.
Maar zoals we hier hebben besloten better safe than sorry.

Mossel

_Memphis_ schreef:
Ik heb afspraken gemaakt met mijn instructrice. Die zegt nu sowieso alle afspraken in de risicogebieden af, en raakt niks geen paarden aan.

Waarom stel je de vraag als je voor jezelf al de beslissing hebt gemaakt gewoon op de club door te blijven rijden? iig dat maak ik op uit je berichten