Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:43

Weten jullie toevallig welk merk een graasmasker met echt een heel klein gat verkopen?
Ik heb een HH liggen maar eigenlijk is dat gat nog te groot..

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:59

loesjeislief schreef:
doemaar schreef:
2 dagen ofzo duurde het. Het is 1 maat.

En ik vind dit met eigen halster vele malen fijner. Die dingen waar een halster al aan vast zit vind ik 10 x niks. Daar krijg ze juist plekken van.

Korf bevestig je met klitteband zit zo vast als als een huis.

Andere korf molde mijn dame of ze kreeg hem af.

Ik zie ook dat ze een weidehalster hebben maar daar zitten geen ringen aan. Staat jou paard ook dag en nacht want is het wel veilig dag en nacht met een gewoon halster op?

Ja staat dag en nacht er mee op. Met die andere maskers kunnen ze ook vast komen te zitten.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:00

karev schreef:
Hoe groot is het gat in die ekkia?

Aardig groot vergeleken met andere

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:44

Deze wordt dus met halster geleverd? Heeft dat halster klitteband?

Vesceron

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:16

Mag ik de gebruikers van de greenguard wat vragen?
Hoelang duurde het ongeveer tot jullie paard het snapte?
Mijn merrie raakt vooral erg gefrusteerd omdat ze max. 3 sprietjes per minuut naar binnen krijgt, wat resulteert in hard rennen en boos zijn.
Ik heb van een paar gaten al 1 gat gemaakt, maar het wil nog niet erg opschieten.

Iemand tips?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:01

Geduld hebben denk ik vooral. Ze gaat het vanzelf wel doorhebben. Bij sommige paarden duurt dat wat langer. Is je gras van de goede lengte?
Gaten groter maken zou ik niet doen, als ze het dan ineens wel doorheeft, kan ze nog best veel naar binnen werken.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:35

Mijn paard had het binnen een kwartiertje of zo wel door met de GG. Ik heb er ook gras doorheen geduwd zodat ze snapte dat ze ermee kan eten. Maar mijn paard wordt niet snel gefrustreerd dus dat scheelt. Ze heeft wel ijverig geprobeerd het ding van haar hoofd af te krijgen maar dat lukte gelukkig niet.

monnette1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:40

Ik val hier in, heb een aantal pagina's terug gelezen...Weten jullie ook of de tough one graasmasker stevig is en geen slijtage geeft aan tanden? Mijn haflinger heeft vorig jaar flinke slijtage aan tanden gekregen door de greenguard dus deze durf ik niet meer te gebruiken. Het bloempotmodel van IR had ze binnen 24 uur helemaal stuk. Ze eet dan ook best fanatiek... :o

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:40

monnette1 schreef:
Ik val hier in, heb een aantal pagina's terug gelezen...Weten jullie ook of de tough one graasmasker stevig is en geen slijtage geeft aan tanden? Mijn haflinger heeft vorig jaar flinke slijtage aan tanden gekregen door de greenguard dus deze durf ik niet meer te gebruiken. Het bloempotmodel van IR had ze binnen 24 uur helemaal stuk. Ze eet dan ook best fanatiek... :o

Mijn vreetzakkie staat 24 uur op het land en ze heeft hem niet stuk gekregen

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:29

Mijn pony heeft er vorig jaar 24/7 mee gestaan en de tandarts zag geen slijtage in december.
Ook krijgt hij hem tot nu toe niet af!

De GG is inderdaad hard plastic, tough one is meer rubber.

Ik maak wel voor ik hem omdoe altijd de binnenkant even schoon, al het zand er uit.

monnette1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:52

Mooi!! Dan gaan we deze maar ns proberen...hoop dat t overgewicht dan binnen de perken blijft... :( :D
Bedankt!

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:58

Ik heb hem ook besteld en als het goed is krijg ik hem morgen binnen. Ben benieuwd wat mijn fjord er van gaat vinden.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:38

Ik heb die van Ekkia besteld bij horseshopinternational. Ziet er uit als die van tough1 maar is zonder merk.
Binnen een dag geleverd en gisteren om gedaan. Na tien minuten stond ze er al mee te grazen (nadat hij gelukkig niet af ging toen ze er mee over de grond ging lopen schuren). Heb goede hoop dat dit goed blijft gaan.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:10

Kom hier ook even met een vraagje, Zenith staat met een graasmasker (bloempot model). Hij heeft nu alleen een duidelijke streep op zijn neus waar de rand van het masker zit. Meer mensen hier last van?

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:17

Is het graasmasker dan niet te klein ?

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:20

In eerste instantie dacht ik dat niet, hij heeft nu maat cob en normaal in halsters pony. Ik vind het uberhaupt lastig hoeveel ruimte er nou over moet zijn.. Misschien toch maar eens een full proberen dan

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:34

Ik heb een d-pony met een kleine cobmaat qua halsters en hoofdstel, het graasmasker heb ik maat full (paard) en voor zover ik kan zien zit dat goed. De greenguard had ik in maat paard (zie had nl geen maat cob).

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:36

Ik heb 2 nieuwe graasmaskers binnen, maar wel een vreemd systeem zeg! Er zitten hier 2 minigaatjes aan de zijkant. >;) De pony's keken me heel zielig aan :=

Ze zijn een gat in het midden gewend, maar hopelijk wennen ze hier snel aan. Ze mogen ze een week lang een paar uurtjes om en als het dan nog niet lukt ga ik er wat aan knutselen.

Overigens heb ik voor dit model gekozen omdat het van nylon is en niet van rubber. Ze kregen erg slijtage van het bloempotmodel dus dat durf ik niet meer aan.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:01

Heb je daar een foto van ?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:35

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:31

Hebben er meerdere bokkers last van scheve tanden bij de greenguard?

Hebben jullie hier misschien een foto van? En na welke periode gebeurde dit bij jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:01

Ik heb een gg te koop staan, voor evt geinteresseerden...

Pony gaat verhuizen naar schraler land wat bij hem beter helpt.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:10

Flowq schreef:
Hebben er meerdere bokkers last van scheve tanden bij de greenguard?

Hebben jullie hier misschien een foto van? En na welke periode gebeurde dit bij jullie?

Niet bij GreenGuard, wel bij het bloempot model. Ik heb er geen foto van, maar het is nog steeds te zien (inmiddels zo'n 3 jaar geleden) Ik denk dat het bij mij een combinatie van té lang om en té kort gras. Bij te kort gras gaan ze erg happen in het masker om toch een paar sprietjes te krijgen, ik denk dat daar de tanden vooral van slijten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:15

Mijn paard krijgt er geen scheve tanden van, maar er is wel wat slijtage aan de voortanden. Geen foto's van helaas.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:35

Mijn Shetlander begint ook alweer flink dik te worden nu hij weer 24/7 op het gras staat, dus ik zal waarschijnlijk ook zijn graasmasker weer om moeten doen.

Ik heb vorige zomer dezelfde als LinSa gekocht (had voorheen het bloempot model, maar hij kreeg schuurplekken e.d.), echter zat hij me ook aan te staren, zo van "wat is dit nou weer??". Dus ik heb de twee gaatjes groter geknipt en vervolgens de rafelende randjes weggebrand. Ik moet eerlijk bekennen dat ik 'm daarna niet meer heb gebruikt, dus ik moet nog maar even zien of hij er nu wél mee eet. :))