hwn schreef:WowAmigo schreef:Hallo, nou kom ik hier buurten... Ben heel Bokt al langs geweest met mn poown... Pony was/leek ca. Een goeie maand terug hoefbevangen. Hij heeft nu 3x novacam gehad omdat de klachten steeds terug kwamen als dat op was. Hij ging steeds even achteruit leunen, achterbenen onder de massa. Hij is inmiddels getest op cushing (negatief), ontwormd en bij de smid geweest. Volgens de smid was de bevangenheid echter heel minimaal geweest.
Het ging een paar dagen goed, maar nu gaat hij ipv achterover leunen steeds helemaal gestrekt staan. Al googelend kom ik dan bij maagzweer... Pony is 20 en in het verleden een fanatieke luchtzuiger geweest. Nu 24/7 buiten en doet het nauwelijks meer. Afgelopen weekend deed hij het voor het eerst weer in zijn (open) stal. Hij eet goed, mest goed, maar als ik er n stukje mee ga wandelen gaat hij stilstaan om die stand aan te nemen.
Iemand die dit herkent?
Ik heb n filmpje eventueel.
Dat gestrekt staan kan ook teken zijn van spierbevangenheid. Is er bij bloedonderzoek ook getest of ie bijv. voldoende vit. E en selenium en magnesium heeft en zo?
Ok, daar hebben ze het niet over gehad. Nee volgens mij is ie alleen op Cushing getest, verder niet. Inmiddels loopt ie weer als een trein, krijgt nog Cimetidine maar gaat heel af en toe nog zo staan. Volgens mij vooral wanneer hij aan het eten is.
Femke_Tweety schreef:Nier per se. Kan wel.
Bij alléén veel drinken denk ik niet direct aan maagzweren. In combi met andere klachten wel eventueel.
Gek eigenlijk, hier lees ik dat ze dan veel gaan drinken, als je googlet dan zeggen ze juist overal dat ze slechter gaan drinken?
Blijft raar, hij drinkt in zijn eentje regelmatig meer dan mijn grote paard + shetlander bij elkaar!
Maar eet verder wel goed, als je hem aan het werk zet is ie helemaal fit, maar heeft wel een best gekke dikke vacht en kan ook een beetje stilletjes in de wei staan.