Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
skippy1 schreef:Elke keer weer die verhalen over gevechten...een goede dierenarts laat een paard op een goede manier wegzakken, vechten komt dan echt hoogst zelden en waarschijnlijk zelfs nooit voor!!!
Marjolein_18 schreef:Er zijn altijd zoveel vooroordelen over het slachten, ik zou zeggen ga eens op excursie. En reageer dan nog eens.
JoviBan schreef:Marjolein_18 schreef:Er zijn altijd zoveel vooroordelen over het slachten, ik zou zeggen ga eens op excursie. En reageer dan nog eens.
Ik heb het filmpje gezien dat in dit topic geplaatst is. En dat vond ik al meer dan genoeg, vind 't echt een vreselijk gezicht (en geluid).
Marjolein_18 schreef:BitchyWitchy: Precies! Je wilt toch het beste voor je paard en een pijnvrij leven geven? Dan is de slacht echt niet meer zo'n enge optie.
BitchyWitchy schreef:skippy1 schreef:Elke keer weer die verhalen over gevechten...een goede dierenarts laat een paard op een goede manier wegzakken, vechten komt dan echt hoogst zelden en waarschijnlijk zelfs nooit voor!!!
Dit was echt een goede DA hoor........
Ik baal echt van het feit dat er nog steeds vrij weinig respect bestaat voor mensen die voor de slacht kiezen. Alsof het altijd maar om geld draait....... Een spuitje is algemeen geaccepteerd, maar je mag er geen kritiek op hebben want het is zo diervriendelijk. Nou, ik kan genoeg redenen opnoemen waarom dat niet zo zou kunnen zijn. Maar die discussie is al zo vaak gevoerd dus laat maar.......
Slacht of spuit, dood is dood....... Je wordt er hoe dan ook niet vrolijk van als je die beslissing moet nemen, ongeacht waar je voor kiest! Dus laat ieder nou kiezen voor de methode die bij zijn/haar paard, en gevoel, past en respecteer dat!
C_arola schreef:Je vraagt om respect: alleen zijn er veel mensen die kiezen voor slacht en geen respect lijken te hebben voor de mensen die een paard in willen laten slapen omdat slachten volgens hun alleen maar goed is. Hoezo respect voor iedereen??
BitchyWitchy schreef:C_arola schreef:Je vraagt om respect: alleen zijn er veel mensen die kiezen voor slacht en geen respect lijken te hebben voor de mensen die een paard in willen laten slapen omdat slachten volgens hun alleen maar goed is. Hoezo respect voor iedereen??
Voor mij maakt het niet uit wat een ander doet, zolang er maar in het belang van het dier en niet vanuit eigen belang gehandeld wordt........... Ik respecteer een ieders mening. Maar feit is wel dat "slachters" vaker aangevallen worden dan "spuiters". Dat daar dan een weerwoord op komt lijkt me logisch
C_arola schreef:BitchyWitchy schreef:
Voor mij maakt het niet uit wat een ander doet, zolang er maar in het belang van het dier en niet vanuit eigen belang gehandeld wordt........... Ik respecteer een ieders mening. Maar feit is wel dat "slachters" vaker aangevallen worden dan "spuiters". Dat daar dan een weerwoord op komt lijkt me logisch
Daar ben ik het mee eens. Het is afhankelijk van de situatie en het soort paard. Maar ik vind dat het van beide kanten (slachters en spuiters) niet echt met respect gaat om elkaars mening. Het is een forum geen aanval op iemands zijn beslissing en keuze en dat lijkt veel mensen wel zo op te vatten. De keuze moet bij diegene blijven die het moet maken zonder dat er een (ver-)oordeling op komt. Er is in mijn ogen geen sprake van feit: paard voelt niks als je voor slachten of spuiten kiest. Dat is per paard en situatie verschillend. Maar dat is mijn mening.
Laten we in ieder geval respect hebben voor ieder zijn mening of je het ermee eens bent of niet.
Lovely schreef:Maar bitchywitchy, hoe vind jij dan dat er niet in belang van het paard gehandeld wordt als het gaat om de uitvoer van de beslissing voor de dood?? Hoe kan dat ooit niet in het belang van het paard zijn?
Alani schreef:Nogmaals sneller hoeft niet beter te zijn.
Ik blijf bij het standpunt dat inslapen niet meer pijnlijk is dan slachten, maar geeft in mijn optiek wel meer respect af naar je paard. Ik dreig in herhaling te vallen, maar ik schiet mijn hond of kat ook niet af.
Daar komt bij dat in Amerika een ter dood veroordeelde dmv een injectie om het leven wordt gebracht omdat dit de meest pijnloze dood zou zijn. Velen die aan de andere kant van een veroordeelde staan zouden het liefst zien, dat hij met een kogel om het leven zou worden gebracht.
Nou daar gaat de wetenschappelijke theorie dat slachten beter, sneller, pijnlozer, enz zou zijn.
BitchyWitchy schreef:Lovely schreef:Maar bitchywitchy, hoe vind jij dan dat er niet in belang van het paard gehandeld wordt als het gaat om de uitvoer van de beslissing voor de dood?? Hoe kan dat ooit niet in het belang van het paard zijn?
Anders om kan ook.... Paard zou eigenlijk direct voor de noodslacht moeten, maar de eigenaar is tegen slacht. Dan laat je hem toch niet een uur kreperen omdat jij zonodig op een DA met een spuit wilt wachten?
IndianLady schreef:Slachten kan ook in het belang van het paard zijn.