dierenarts kosten rijzen de pan uit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Re: dierenarts kosten rijzen de pan uit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:02

Ja, DA is heel duur, daar weet ik alles van. Maar je hebt het ervoor over of je hebt het niet. Mij haf is 3 keer op de kliniek ingespoten tegen de artrose, en de handeling van zo'n injectie is 50 euro. Ik vond het eerst erg veel, maar als je erover na gaat denken valt het nog mee. Er zijn twee mensen voor nodig, ondsmetingsmiddel, verbandje, een praam, en je betaald voor dat alles. Ze is er zo van opgeknapt dat het het zeker waard was. Ik was alleen minder blij dat ze een keer de praam niet goed hadden gezet en het paard dus lekker uit haar dak stond te gaan...

Captura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:48

Frederic schreef:
Ik heb alle vorige commentaren maar half gelezen omdat het er zoveel zijn. Maar door de titel van dit topic te lezen gaat mijn haar al recht staan.
Ik ben nl zelf dierenarts grote huisdieren (paard en rund) en ik zou toch graag even het een en het ander verduidelijken:

En het is dat het zo een prachtig beroep is, maar heel veel van mijn collega's zeggen dat ze wel wat anders hadden gestudeerd als ze zien welk leven ze nu leiden. Triestig toch? Mogen we dan onze prijzen aan de markt aanpassen aub?

Je hebt 100% gelijk en je dat er steeds meer da zijn die spijt van dit mooie beroep hebben is een feit!
Natuurlijk horen de klanten dat niet (of bijna niet), het zijn gesprekken van da onderling of met hun naasten. Maar ik gaf het ook al aan; wees zuinig op je da, bouw een goede band op gebaseerd op wederzijds respect en overleg. Een goede vraag daar heeft een da geen hekel aan, wel aan betweters en dwingelanden.

Ik maak het regelmatig mee, OOK HIER op bokt, dat er gescholden wordt op dierenartsen. Voor mij geeft dit dan aan dat je met een zeer dom persoon te maken heb. Heb je fatsoen en intelligentie dan scheld je niet maar maak je met andere woorden en zinnen duidelijk dat je: het er niet mee eens bent, je het niet begrijpt of dat het tussen jullie niet klikt en er geen vertrouwensband kan worden opgebouwd. Dat laatste is heel belangrijk en het is niet eng of verkeerd om dat NETJES te bespreken met de da en dan respectvol ieder zijn eigen pad op te gaan.
Andersom gebeurd ook, dat een da nee zegt tegen een klant. Wat voor scheldwoorden dan zo'n da voor haar/zijn kop geslingerd krijgt dat wil je niet weten (of misschien weet je het wel Rolleyes Koe ). Draai het om, wees blij dat die da recht voor zijn raap zegt dat het niet klikt/voegt, mét irritatie werken kan nooit goed zijn! Goed werk kan alleen met 100% inzet en concentratie en dat kan alleen als een da zich goed voelt bij een eigenaar.
Zo zie je gelijk dat, óók jij als eigenaar een gedeelte in de hand heb hoe je da functioneert.

Eigenlijk zijn de prijzen nog lang niet aangepast aan de markt. Dat is balen voor iedereen. Diergeneeskunde zal alleen maar (veel) duurder worden, houdt daar rekening mee bij de aanschaf van dieren! De consequenties zullen dan niet altijd leuk zijn, verzekeren én reserve pot sparen is een optie, een paard minder of ik heb geen eigen paard meer. Dat laatste is bij mij de keuze geweest, na 27 jaar eigen paarden gehad te hebben, is er voor mij, op dit moment, geen tijd en financieën genoeg om een paard goed te onderhouden en bij goed onderhouden bedoel ik ook de kosten van een da áls dat nodig is.
Liever geen paard dan een paard waar ik om geef, geen goede geneeskunde te kunnen bieden (die pijn zou ík niet willen meemaken!).

Limitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:39

hmm bij mij valt het ook wel mee. denk dat het heel erg afhankelijk is waar je dierenarts vandaan moet komen en uiteraard welke dierenarts je neemt. ik heb er 2, 1 dichtbij en een uit belgie en afhankelijk waarvoor ik de da nodig heb kies ik welke da komt.
gr kim

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:42

Ik was maandag met mijn konijn naar de DA.
Alleen om daar binnen te lopen en goedendag te zeggen ben je al in de 20 euro bij.
Daar nog antibiotica bij en nog een ander medicijn voor de darmen.

Ik was 50 euro kwijt. voor 10 minuten!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:48

Ik vind de prijzen van mijn dierenarts mee vallen.
Mijn paard had een vochtbult, dus weg laten snijden. En voor 10 dagen peniceline kuur. Ik was 38 euro kwijt. Maar hoefde geen voorrijdkosten te betalen. Mijn paard staat in de opfok en de dierenarts was er al.
Voor mijn kat ga ik naar een andere dierenarts die is wel een stuk duurder. Daar betaal ik 40 euro alleen al ocnsult.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:53

Ik vind de kosten van de DA ook best hoog, onze hond bijvoorbeeld: heeft wel eens een ontsteking gehad in haar buik, 150 euro voor temperaturen, 1 prikje en een doosje antibiotica. en ze heeft het daarna nog eens gehad toen op een zaterdag dus 230 euro.
we hebben het best voor haar over maar het is wel veel geld. daarom hebben we haar nu verzekerd. Ik snap trouwens ook best waarom het zoveel kost, academici in een duur pand, vaak met meerdere asistentes in dienst het is ook duur. Het probleem is gewoon je dier is ziek, dat is al pech en dan sta je daarna ook nog met een torenhoge rekening waar je niet op had gerekend (ook al is die terecht torenhoog) het is gewoon heel vervelend. Het voeld gewoon als dubbel pech.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:55

Hier ben ik ook achter gekomen.
Een tijdje geleden is onze hond geopereerd en is een tumor weggehaald.
We zijn al heel wat gewend kwa dierenarts kosten en onze eigen dierenarts vinden wij niet duur.
dit was bij een kliniek.
Maar toen we deze rekening kregen sloeg ik haast achterover.
We moesten dikke 1200 euro betalen.
Dit vind ik wel erg duur niet dat ik het er niet voor over heb,maar dit is voor de gewone man niet meer te betalen. Ook ik snap dat dierenartsen hun geld echt verdienen ,maar dit vond ik echt van de zotte.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:56

Ik vind vooral dat de voorrijkosten het duurder maken dan nodig is.

Mijn huidige paard is verzekerd, zeker met die kosten is het fijn om dat achter de hand te hebben, aangezien door het ongeluk met Sense in 1x mijn hele spaarpot leeg was.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:19

Mijn verzorgpony heeft vorig jaar een beenwond opgelopen in het weiland. Op stal aangekomen meteen dierenarts gebeld (meursing)
wond is uitgespoeld was erg diep, gehecht schoongespoten etc etc pony werd gesedeerd. Been in het verband gezet. DA kwam 5 dagen lang iedere dag langs om antibiotica te geven, wond werd weer verschoond, hechtingen verwijderd en nog een speciale zalf.
al met al kostte dit rond de 750 euries

Gemma2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:37

Ik ben verpleegkundige. Zou mijn paard verbinding/wondverzorging nodig hebben hoeft van mij een dierenarts hier niet voor terug te komen. Ik constateer snel genoeg eventuele ontstekingen ook op een paardenlichaam(wonden). Zou ik dat aan kunnen geven? Het is dan denk ik mijn eigen risico toch?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:00

maar waar zit het verschil tussen het enten van een rund of een pony?
Of het verband wat je koopt (zelf moet verwisselen).. want die zijn echt erg duur..

Vorige keer paard laten keuren,was met de 1e buigproef al niet goed. gelijk keuring stop gezet. Dierenarts is er dus welgeteld 5min mee bezig geweest.. mocht de volle pond betalen..
Mijn eigen dierenarts rekent dan netjes de helft ofzo.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:07

Gemma2 schreef:
Ik ben verpleegkundige. Zou mijn paard verbinding/wondverzorging nodig hebben hoeft van mij een dierenarts hier niet voor terug te komen. Ik constateer snel genoeg eventuele ontstekingen ook op een paardenlichaam(wonden). Zou ik dat aan kunnen geven? Het is dan denk ik mijn eigen risico toch?

Dit topic is al 1 jaar niet op gereageerd. Denk dat het niet echt handig is om zo'n oud topic naar boven te halen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:02

Een dierenarts is vaak gewoon prijzig maar ja daar heeft ie niet voor niks zo lang voor gestudeerd!!
Ik heb vorig jaar ook verschrikkelijk veel kosten gehad een spoed keizersnede van mijn shetlander merrie in Lienden in de kliniek en ze heeft daar 5 dagen gestaan 1900 euro.
Toen kreeg mijn andere shet koliek en bleek bevangen te zijn en zomerexceem te hebben.
Mijn ruin heeft een aantal keer last van zijn longen gehad kreupel en een keer zijn been opgengehaald.
Mijn merrie heeft een peesblessure gehad en mijn geopereerder shet was dit jaar ook bevangen dus toe maar weer.
Het kost verschrikkelijk veel maar ja dan moet je geen dieren nemen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 00:20

Inderdaad, Dit soort topics duikt met de regelmaat van de klok op en het is altijd hetzelfde gejammer.
Als je je dierenartskosten niet kan/wil betalen, paard wegdoen en een goudvis nemen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 00:30

tja een paard kost geld... en de prijzen die zijn genoemd vallen nog wel mee vergeet niet dat een dierenarts ook betaald moet worden.... ben je wel eens naar de huisarts geweest? das een soorgelijk beroep en studie en dat kost nog veel meer ik word een beetje moe van al t gezeur dit is zo deur dat is zo duur sommige dingen kosten dat gewoon (b.b. pot ventipulmin zeker 90 euro) jullie willen zelf niet te veel uitgeven en veel verdienen maar gunnen een dierenarts niet eens het salaris dat zo iemand verdient!

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 00:34

Het is jammer dat veel mensen niet begrijpen waarom dit topic een jaar geleden is geopend. Ook ik heb veel begrip voor dierenartsen en hun werk. Ik kan heel goed met onze dierenarts die regelmatig op ons bedrijf komt. Waar het mij om gaat is dat het een feit is dat er veel prijs verschil in zit, en dat sommige bedragen absurt hoog zijn en gerekend worden. Een eerder genoemd voorbeeld was van een jonge kat die ik wilde af laten maken omdat de beide achterpoten verbrijzeld waren, en de kat al half weg was. Omdat ik weet dat het taaie beesten zijn en een lijdensweg wil besparen heb ik hem een spuitje laten geven. Alleen de verdoving was voldoende. rekening 50 euro ! Met mijn dierenarts dit later besproken en die zei dat het inderdaad veel was, maar dat ze ook regelmatig commentaar kregen dat mensen niet het gevoel hebben dat er voldoende naar hun beest wordt gekeken en gedaan. De rekening werd voor mij gehalveerd. Voor velen kan een kat/hond of welk dier dan ook een liefdevol bezit zijn waarvan de betekenis erg ver gaat. het is als een kind voor hun. Dat neemt niet weg dat deze mensen het recht hebben te zeggen dat dat ook voor andere mensen moet gelden. Voor mij is een dier een dier en dat blijft het ook. Dat is mijn (vind ik) rieele mening.Dat je dan geen dier moet nemen omdat je de kosten er niet voor wil betalen vind ik onzin !! Deze mensen verkopen uiteraard nooit een dier en laten de dieren begraven of cremeren. Daarnaast hebben ze er alles voor over.Maar wees eerlijk als je veel beesten hebt omdat je daarvan leeft blijft er een zakelijke kant aan zitten. Wat zouden anders de manges, opfok bedrijven, hengstenhouders, veehouders etc dan toch moeten.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:46

*Blaast stof weg*

Aangezien dit een heel erg oud topic is plaats ik hier een slotje.
Bij nieuwe info, updates etc, kan er een nieuw topc geopend worden.