Paard met voetprothese .......(Inclusief foto's )

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard met voetprothese .......(Inclusief foto's )

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:00

Maartje1990 schreef:
oh.. dus alleen omdat het voor jóu geen nut meer heeft moet die maar inslapen??? niet dat is lekker alleen omdat die voor jou niet goed genoeg meer is. Lekker egoistisch zeg. En met zo'n prothese kan het paard dus nog wél lopen Knipoog maar.. ik denk dat we nu iets te offtopic gaan. Knipoog

Nee, maar ik denk wel dat een heleboel sportmensen zo denken.

Hoeveel mensen gaan denk jij zo'n behandeling doen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:02

geen idee, die mensen die denken aan het welzijn van hun dier en hier ook geld voor hebben aangezien ik vermoed dat dit toch behoorlijk prijzig is Knipoog ík zou het doen als ik er het geld voor zou hebben en als dit ook duidelijk fijn voor m'n pony is en hier nog fijn een paar jou door zou kunnen leven zou ik het doen! en als ie niet gewoon alle vier z'n benen heeft hé Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:04

Maartje1990 schreef:
geen idee, die mensen die denken aan het welzijn van hun dier en hier ook geld voor hebben aangezien ik vermoed dat dit toch behoorlijk prijzig is Knipoog ík zou het doen als ik er het geld voor zou hebben en als dit ook duidelijk fijn voor m'n pony is en hier nog fijn een paar jou door zou kunnen leven zou ik het doen! en als ie niet gewoon alle vier z'n benen heeft hé Tong uitsteken

En wat is welzijn voor een paard?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:06

Ik denk dat het per sitiuatie verschild. Daar kan je niet zo zwart wit over denken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:07

Pipo schreef:
Maartje1990 schreef:

En wat is welzijn voor een paard?

ik bedoel eigenlijk meer die mensen die niet alleen zo egoistisch (of hoe je het noemen wil) zijn om als het paard voor hun geen nut heeft dan meteen af te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:10

Maartje1990 schreef:
[

ik bedoel eigenlijk meer die mensen die niet alleen zo egoistisch (of hoe je het noemen wil) zijn om als het paard voor hun geen nut heeft dan meteen af te maken.

Beetje zwart wit om zo te denken he, wie zegt dat mensen niet om hun paarden geven als ze medisch een dusdanig probleem hebben dat ze een prothese moeten?

Wie is dan de werkelijke dierenliefhebber? Degene die de natuur laat beslissen of degene die koste wat koste het paard bij zich wil houden omdat ze zelf geen afscheid kunnen nemen van het dier en daardoor maar roepen dat het zo fijn is voor het beestje.....

Hoe denk je dat een paard denkt?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:13

Ik vindt dat jezelf ook aardig zwart wit denkt. Het zal per paard verschillen, maar het is niet perse goed of fout. In dit geval vindt ik het wel goed! Dier mist een klein deel en lijkt er makkelijk mee om te gaan. Dat zou mischien wel anders zijn als het of het hele been zou zijn geweest of het type paard.

Maar als ze konden kiezen en praten, en dat kunnen ze niet, konden ze zelf kiezen. Ik denk dat de medische expert echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:13

Wie verteld mij hoelang het heeft geduurd VOORDAT hij deze protese had ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:16

WinBinChes schreef:
Maar als ze konden kiezen en praten, en dat kunnen ze niet, konden ze zelf kiezen. Ik denk dat de medische expert echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

Medici op dit nivo zijn ook een soort uitvinders Haha! Dat gaat niet om wel of niet weten waar je mee bezig bent, maar dat gaat om nieuwe uitvindingen.

Nee zoveel vertrouwen heb ik niet in de wetenschap Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:18

Ja knal dan alles maar af Clown

Met deze protheses is een boel bereikt, daarbij bepaalt niet alleen de prothese maker of het dier ''geholpen'' gaat worden.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:19

hoelang heeft dit paard moeten wachten op deze protese ????
ik vraag dit omdat ik mijn paard zonder voorhoef nooit zou laten wachten op een protese . de pijn is nl ondraagelijk !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:20

WinBinChes schreef:
daarbij bepaalt niet alleen de prothese maker of het dier ''geholpen'' gaat worden.

Daarom, omdat het is uitgevonden betekent niet dat het dier er gelijk mee geholpen is, omdat de uitvinder "wel weet waar hij mee bezig is". Dat laatste is geen reden voor het welzijn van het dier.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:21

Zoooo, ik ga me er lekker ook even mee bemoeien....

Ja, we hebben paarden voor ons plezier. Ja, we moeten goed voor ze zorgen.
Maar heeft een dier nog wel een volwaardig bestaan wanneer je tot het uiterste gaat om het dier bij JOU te houden omdat je hem niet kunt missen?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:24

Ik zou dit soort experimenten nooit op mijn paard laten uitvoeren
Goed voor de wetenschap betekent niet meteen goed voor het paard en zeg nou zelf ,
het is toch een attractie zo ?
Voor degene die het aan mij willen vragen ja IK zou hem laten inslapen uit respect voor hem

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:26

Bovendien (als ik me er ook nog weer mee mag bemoeien Knipoog hoe ik over de prothese opzich denk is eerder in dit topic al te lezen) vraag ik me nog steeds af of het paard alleen kan stappen, of ook nog kan galopperen.
Buiten het wel of niet welzijn van een paard met zo'n ding aan zijn been (waarvan ik dus absoluut niet geloof dat het fijn is voor welk wezen dan ook, aangezien ze ze al niet eens fijn kunnen maken voor een mens wat elk gevoel aan kan geven), kan een paard wat niet kan vluchten zich niet veilig voelen. Een paard is een vluchtdier, ontneem je hem die mogelijkheid, ontneem je hem zijn gevoel van veiligheid.....

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:27

Lalidan Ja

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:28

Er worden argumenten aangebracht als: "dier heeft nu geen pijn"
Maar is dan niemand bekend met de zgn fantoompijn?

Hier een definitie, en trek zelf je conclusie Knipoog

Fantoompijn is een pijnsensatie die beleefd wordt als afkomstig van een geamputeerd lidmaat. Dit kan om een geamputeerd been of arm gaan, maar ook bijvoorbeeld een geamputeerde borst of een getrokken kies betreffen.

Fantoompijn is een normaal en veel voorkomend verschijnsel. Na amputatie komt fantoompijn bij globaal 70% van de patiënten voor. Na tientallen jaren is dit percentage nog steeds zo'n 50%. Fantoompijn doet zich het meest voor in aanvallen die in ernst en frequentie kunnen verschillen, maar kan ook chronisch optreden en altijd aanwezig zijn. Kenmerkend is dat fantoompijn wordt omschreven als stekend, brandend, prikkelend, tintelend, etc.

Over de oorzaak van fantoompijn is inmiddels duidelijk dat het hersengebied dat oorspronkelijk correspondeerde met het geamputeerde lichaamsdeel nog actief is en chronisch of af en toe geactiveerd wordt (zie somatosensorische cortex of fantoomledemaat). De hersenen interpreteren dit alsof het geamputeerde lichaamsdeel er nog is en pijn doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:36

Ik begrijp dat enkele discussiegenoten inmiddels hebben afgehaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:55

paintedblack schreef:
Ik zou dit soort experimenten nooit op mijn paard laten uitvoeren
Goed voor de wetenschap betekent niet meteen goed voor het paard en zeg nou zelf ,
het is toch een attractie zo ?
Voor degene die het aan mij willen vragen ja IK zou hem laten inslapen uit respect voor hem

Dit soort experimenten horen ook niet op paarden, maar zolang er mensen zijn die er geld voor neerleggen zeggen de dokters niet zo gauw nee. In mijn ogen is het paard onwaardig om zo ver te gaan voor je eigen plezier en gemoedsrust. Een echte paardenvriend zet zich over zijn verdriet heen en laat het paard gaan als zijn lichaam heel duidelijk heeft gemaakt het leven niet meer op een normale natuurlijke manier aan te kunnen.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:33

Ik vind het een bijzondere uitvinding.
Ik vind het moedig en knap wat mensen voor hun paarden over hebben.

Wat betreft Fantoom pijn. Ik denk zelf dat dat wel mee zal vallen. die pijn word geregeld vanuit de hersenen en de zenuwen. En wat ook wel gezegt word is dat het tussen de oren zit.
Tuurlijk heeft het paard in het begin Fantoom pijn, dat heeft een mens ook. maar een paard met bijvoorbeeld hoefzweer heeft ook pijn. Na een tijdje neemt Fantoom pijn af. Mensen met Fantoom "pijn" hebben soms het idee dat ze hun been terug hebben en lopen er op. nu het paard een protese heeft kan het lopen en het gevoel word bevestigt. (zo denk ik)

Ik denk dat paarden niet zo gek en achtelijk zijn dat ze niet snappen dat dit soort praktijken gebeuren. Ik denk zelfs dat ze het wel snappen en dankbaar zijn.(ik probeer mij inteleven in dit geval)
als een paard echt niet wil op tegen werkt dan kan je altijd overgaan tot ....
De eigenaar die alles voor het paard heeft gedaan en het mocht niet baten, kan in ieder geval geen schuld gevoel krijgen!

zo denk ik en dit is mijn menig!

wel wat vragen:
- ben erg benieuwd naar het filmpje.
- de prijs van de operatie .
- de prijs van de prothese.
- zijn er eventuele aanpassingen die gedaan zijn aan stal of weides.
- hoelang heeft het geduurt voordat het paard de prothese heeft gekregen.
- Problemen en obstakels die zijn voorgekomen in het proces
- hoelang kan een prothese mee.

Ik hoop graag van je tehoren, en eventueel via een PB.
Gr Franca

_Ventje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 01:46

wauw sta even met mijn mond vol tanden...
heel erg knap gedaan! en fijn dat dit allemaal gedaan kan worden in deze tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 02:01

super zeg!! echt geweldig vind ik dat dat dit nu ook al kan! Ja
echt lijkt me wel apart hoe dat dier daarop heeft leren lopen.. en hoelang dat dier dus niet heeft kunnen staan omdat hij nog geen passende protese had..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 02:09

Ik vind het een paard onwaardig bestaan. Eigenlijk vind ik het zelfs dierenmishandeling.

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 03:48

ik weet niet wat ik ervan moet vinden. aan de ene kant vind ik het heel erg mooi maar aan de andere kant denk ik kun je dit een paard wel aandoen. maar eerlijk is eerlijk ze moeten ergens mee beginnen en ze kunnen natuurlijk steefs betere gaan maken

xlauuraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:49

ik vind het echt bijzonder.