Hij is moe en lusteloos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Hij is moe en lusteloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 20:00

Lezen is zoooooooooooo moeilijk blijk baar, reageer pas als je het gelezen hebt a.ub dan hoef ik niet steeds alles weer te herhalen.Een paard wordt van 3 dagen 1 plak hooi niet dun.zolang ik ergens iets aan heb wil ik best reageren, maar aan deze clows vertoning doe ik niet mee.Als ik er iets aan zou hebben dan was het anders.Wanneer een veearts iets niet kan vinden is het meteen een vage veearts en wordt dat op mij afgerekend.Dus al iemand iets zinnigs te melden heeft dan hoor ik dat graag, en dan geen flauwekul.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:04

vind het gewoon te gek voor woorden dat ze dat paard uberhaupt nog heeft.. mens je bent geen paard waard!!!!!
Als je echt om dat arme dier geeft (zoals je beweerd) dan verkoop je hem of geef je hem weg aan mensen die hem wel alle aandacht en liefde en hoofdzakelijk VOER kan en wil geven!!!
en het is lekker makkelijk om de schuld bij een ander neer te leggen terwijl die bij jezelf ligt.. vind het gewoonweg knap zielig.. elke maand word er een ander topic geopend over hoe slecht en hoe verkeerd het arme dier wel niet is terwijl jij degene bent die hier slecht is en niet het paard!

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:10

_rosita_ schreef:
@ herbey: ik denk niet dat in dit geval een poedertje of iets dergelijks wonderen doet.... helaas...
Paard krijgt/kreeg nauwelijks hooi, als de basis er al niet is, helpt al het overige helemaal niet...

Hab niet goed gelezen! je heb helemaal gelijk!
Arm dier!!!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:20

marleen_usar schreef:
Lezen is zoooooooooooo moeilijk blijk baar, reageer pas als je het gelezen hebt a.ub dan hoef ik niet steeds alles weer te herhalen.Een paard wordt van 3 dagen 1 plak hooi niet dun.zolang ik ergens iets aan heb wil ik best reageren, maar aan deze clows vertoning doe ik niet mee.Als ik er iets aan zou hebben dan was het anders.Wanneer een veearts iets niet kan vinden is het meteen een vage veearts en wordt dat op mij afgerekend.Dus al iemand iets zinnigs te melden heeft dan hoor ik dat graag, en dan geen flauwekul.

Marleen,

Waarom blijf je mijn vraag nou negeren?
Wil je er geen antwoord op geven? Val je dan door de mand? Wat is het waarom je niet wilt?
Ik ben heel benieuwd naar wat je paard vanaf april tot nu te eten heeft gehad, precies hoeveel uur etc en hoe lang hij dat voer gehad heeft........

Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:19

marleen_usar schreef:

Ik denk dat je je hier vergist...
Als dat alles is wat een paard krijgt, is zijn lichaam slechts hooguit 3 uur per dag aan het werk.
De rest van de dag, 21 uur, liggen zijn maag, darmen etc helemaal stil..

Eet zelf eens 3 dagen achter elkaar 21 uur niks.. Terwijk je wel gewoon op je benen moet blijven staan... Wedden dat je het niet vol houdt???

Een paard moet meerdere malen per dag kleine porties voer hebben... en veel ruwvoer!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:30

marleen ,je bent wel een speciale,of heb ik het fout?

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:34

neen,je hebt gelijk,maar we gaan ontopic blijven :
Marleen,even een serueize vraag.

Hoe ziet zijn rantsoen er nu uit(gewicht merk en kwaliteit,schema)

dat is mischien iets makkelijker dan het te herrinneren van en half jaar terug.
Ikweet het zelfs van mijn eerste pony nog(is altijd opgeschreven)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:39

Marleen .. als jij zou kunnen readen al heb ik mijn twijfels daarbij .. Dan zou je door moeten hebben wanneer iets niet goed gaat met je paard EN ZEKER OP AFSTAND VIA DE FOTO! mijn twijfels over jou readers gaves krijg ik er ook behoorlijk van.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:45

over foto's gesproken,is er ergens een foto van dat paard?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:05

geerke schreef:

Ik heb ook al zitten spitten, maar ken helaas niks vinden...

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:17

femmefatale1 schreef:
geerke schreef:

Ik heb ook al zitten spitten, maar ken helaas niks vinden...

Ik heb wel ergens een foto voor bij zien vliegen van haar bijrijdster, kan het mis hebben hoor .. Eens kijken of ik die kan vinden..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:39

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:47

hij is prachtig,hij ziet er nu vast anders uit,heel triest vind ik dit,gelukkig voor de eigenaar zit ik 1200 km verderop..........
(ik kan soms erg boos worden in dit soort toestanden.....)

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:19

Pashon schreef:
vind het gewoon te gek voor woorden dat ze dat paard uberhaupt nog heeft.. mens je bent geen paard waard!!!!!
Als je echt om dat arme dier geeft (zoals je beweerd) dan verkoop je hem of geef je hem weg aan mensen die hem wel alle aandacht en liefde en hoofdzakelijk VOER kan en wil geven!!!
en het is lekker makkelijk om de schuld bij een ander neer te leggen terwijl die bij jezelf ligt.. vind het gewoonweg knap zielig.. elke maand word er een ander topic geopend over hoe slecht en hoe verkeerd het arme dier wel niet is terwijl jij degene bent die hier slecht is en niet het paard!

Afgod AMEN! Afgod

Ze had dit paard aan de desbetreffende verzorgster moeten verkopen. Dan had hij nu een veel beter leven gehad! Het lijkt wel alsof ze het leuk heeft dat haar paard zoveel mankeerd. Pulp is leuk om bij te voeren maar toch geen volledig voer kom op zeg! 3 plakjes hooi vind ik ook bar weinig.... Ooit weleens gehoord dat een paard zo'n 5kg hooi per dag moet hebben? Het lijkt wel alsof je het aan het uittesten bent wat je paard allemaal krijgt als jij dan dit of dan dat doet.....

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 01:02

Heb het topic helemaal doorgelezen volgens mij heb jij een plaat voor de kop marleen en niet zo n kleintje ook.
Je kunt geen antwoord op het voerschema geven omdat je het nieteens weet omdat je er niet iedere dag bent.
Snap niet dat jij dat zo maar kunt je paard zover neerzetten en blijkbaar nieteens een heel vertrouwd persoon hebt die voor hem zorgt.
Ik ga deze week voor het eerst een weekend weg sinds ik paarden heb, terwijl ik een heel vertrouwd persoon die weet hoe het reilt en zeilt met mijn paarden hun laat doen, en toch voel ik
me er niet lekker bij om ze alleen te laten.
Dat jij dat zomaar kan zeg bah.
En tuurlijk vind de da niets kan me dat wel voorstellen als je vertelt dat hij weinig te eten krijgt is dat mysterie ook alweer opgelost.
Ik zou hem toch maar dicht bij huis zetten dat je er wel tijd voor maakt om regelmatig te gaan voeren of in een heel goed pension.
Anders geef hem AUB aan femmefatale en geef dat dier weer een paardwaardig bestaan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 08:57

Slotje voor overleg.