Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
madelief88 schreef:Spuit jij al meteen af? Ik heb meerdere keren gelezen dat je hier pas mee moet beginnen als de zwelling erg is, van onze DA mogen we er ook niet mee beginnen.
Weet iemand meer hierover?
TeeGee schreef:madelief88 schreef:Spuit jij al meteen af? Ik heb meerdere keren gelezen dat je hier pas mee moet beginnen als de zwelling erg is, van onze DA mogen we er ook niet mee beginnen.
Weet iemand meer hierover?
Hij heeft 3 dagen op de kliniek gestaand. Thuis moesten we gelijk afspuiten en lopen. Hun hebben daar ook afgespoten maar weet niet vanaf welke dag.
Zn koker was wel aardig dik. De wond moet toch juist open blijven? Dat werd ons verteld.
merrieveulen schreef:@ ponyzotje, jij ook hier? haha! een achtjarige hengst kan gewoon gecastreerd worden. het is inderdaad verstandig om dat op de kliniek te laten doen. hij is dan nog tot zo'n 6 weken vruchtbaar na de ingreep. dat hij de merrie zal dekken hoeft geen probleem te zijn, mijn ruin van 9 dekt af en toe ook. als het tevaak gebeurt is het wel verstandig om het een beetje in te perken (een paar dagen apart als de merrie hengstig is bijv.), ivm rugblessures voor beiden.
het hengstje is maar klein toch? dan zal het met de blessures wel meevallen denk ik. het is echter wel iets om rekening mee te houden. te vaak is niet goed.
ponyzotje schreef:Een testje kan het uitwijzen (testosteron aanwezig of niet). alleszins castreren, klophengsten ontwikkelen heeeel vaak tumoren van de testis die is achtergebleven.
madelief88 schreef:Als je zekerheid wilt is het toch echt het beste om zo een testje te doenIk vind het trouwens wel bijzonder om zomaar te concluderen dat het waarschijnlijk een klophengst is vanwege hengstengedrag
Er zijn zat paarden (merrie's/ruinen) die "zogenaamd" hengstengedrag vertonen
Wat zijn zijn hengstenstreken dan?
jeldau schreef:Hoi,
Ik heb mijn 2,5 jarige hengst ongeveer 3 weken geleden laten castreren. Echt veranderingen in zijn gedrag zijn er nog niet. Hoelang kan het duren tot mijn paard van zijn hengstengesdrag af is?
Wie heeft hier ervaring mee?