Mijn veearts adviseerde ook om (licht) werk te blijven doen, zolang het paard zich daar zelf prettig bij voelt.
De afgelopen weken is het mij opgevallen dat Evita krulletjes begint te krijgen op de voorkant van haar achtervoeten, dit heeft ze heel zeker nooit eerder gehad. Ook op haar hals lijkt er sinds deze week een klein beetje een slag het haar in te komen, vooral als het geregend heeft.
Niet leuk, maar de twijfel of het cushing/pre-cushing is heb ik niet meer.. ik weet het nu eigenlijk wel zeker.
Helaas lijkt ze tot nu toe alleen niet echt te reageren op de provarium breeding (die krijgt ze nu ca 5 weken). Misschien dat de bulten boven haar ogen iets minder zijn en dat haar ogen iets schoner zijn, maar verder zie ik niet zo veel verschil. (of ze was anders de afgelopen weken juist achteruit gegaan, dat kan natuurlijk ook nog!).
Ik vroeg me af hoe jullie het allemaal doen in het weideseizoen? Evita ging voorheen altijd dag en nacht het land op in een grotere groep paarden. Ze is bij mij nooit bevangen geweest (wel te dik), maar ik ben daar nu erg bang voor. Ik kan via bokt een graaskorf van iemand overnemen, maar het lijkt me ook geen optie om die dag en nacht om te houden, aangezien ze op dit moment juist te mager is.
Ik zit er aan te denken om de graaskorf alleen om te doen als het fructaangehalte in het gras hoog is. Of haar overdag met de graaskorf op het land te zetten en haar 's nachts met een berg hooi op stal te zetten. Helaas zal die laatste optie weer stress opleveren bij haar, ze is dol op het land en zal dan als een van de weinigen binnen staan 's nachts.