Wat een afschuwelijke ziekte die zo plots je paard van je wegrukt. Mensen gecondoleerd die het betreft. En Laetitia, ik vind het erg moedig van je dat je paard ter beschikking stelt. Top!
Sterkte voor iedereen die hierbij betrokken is.
En het komt voor mij nu wel erg dichtbij: ik heb een poos bij vd Woude gestaan, van de Limousinkoeien.
sterkte gewenst aan alle slachtoffers... ik werd vandaag gebeld door een bezorgde medebokker (nogmaals bedankt daarvoor) en heb gelijk ons 6 maanden jonge veulen van het land gehaald. kan iemand mij zeggen of we hier in overijssel ook risico lopen, en of het verstandig is om ook onze volwassen dieren van het gras af te halen? ze kunnen dan in een paddock, rijbak of op stal.
Ik krijg net dit topic over de mail van een wederzijdse paardenvriendin. Ik mail je zelf nog wel, maar ik ben echt stuk van dit verhaal. Ik lees het net, ik was de hele dag weg. Ik kan het niet geloven, Karim....... Zo snel is het gegaan...... Wat een verhaal...... Ik mail je.... Oh meis, wat afschuwelijk...... Ik had binnenkort naar jou en Karim willen komen. Hij was zo'n mooi paardje...... Ik zit echt met tranen in mijn ogen...... Ik mail je persoonlijk nog wel...... Sterkte en heel veel kracht, lieve Laetitia....... X Nadya van Sammy........
In Overijssel zijn nog geen gevallen bekent,maar wat niet is kan nog komen natuurlijk...
OK bedankt, ik neem voorzorgsmaatregelen. ons veulen hebben we na het eerste bericht al binnen gehaald (noem het maar paniekzaaien, maar ik hou teveel van hem om het risico te nemen... na al deze vreselijke berichten...). morgen zet ik ook de andere paarden van eht gras af.
Nogmaals allemaal heel veel sterkte. Tis moeilijk om je vriend zo snel en vroeg te moeten laten gaan..
Overigens is bij ons gisteravond ook een veulen in kritieke toestand naar de kliniek gebracht. Koliekverschijnselen, echte krampen. Hopen maar dat het aan de stress van eerder die dag lag..
ik hoop dat ze opknapt, dat zou erg goed nieuws zijn. dit veulen zou dan het enige zijn wat er tot nu toe overheen gekomen is? heeft iemand al wat vernomen over het dier?
Helaas heb ik ook begrepen dat het ook bij oudere paarden voorkomt. Jongere zijn misschien iets vatbaarder, maar op oudere leeftijd kan het ook voorkomen. Het is heel eng allemaal. Ik maak me dan ook zorgen over mijn jonge paard, die 24/7 in de wei staat. Ook in de buurt van deze arme paardjes.