Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Desiree schreef:Och, vind het wel fijn dat mensen een paard dat luchtzuigt als minder waard beschouwen. Ik heb er nu een superpaard aan over gehouden dat ik anders nooit had kunnen kopen.
Desiree schreef:Och, vind het wel fijn dat mensen een paard dat luchtzuigt als minder waard beschouwen. Ik heb er nu een superpaard aan over gehouden dat ik anders nooit had kunnen kopen.
Anya schreef:Ik zou eens kijken of je niet toch van stal kunt veranderen. En maagcompositum.
Anya schreef:Tommy10 er zijn hier ontzettend veel mensen met luchtzuigers die nooit koliek hebben gehad. Er wordt door wetenschappers ernstig getwijfeld aan het oude idee dat luchtzuigers meer koliek zouden krijgen. De lucht haalt de maag niet en bovendien produceren de darmen vele malen meer lucht (gas) dan een luchtzuiger naar binnen zou kunnen zuigen. Dus zeker als jouw luchtzuiger vroeger geen last had en nu wel, en dat heeft met verandering van stal te maken... Dan zou ik het eens gaan zoeken in andere dingen. Kwaliteit van het hooi bijvoorbeeld (kuil, voordroog, hooi, wel of geen schimmel e.d.). Hoeveelheid hooi (te weinig?). Hoeveelheid brok. Teveel? Stalbedekking (stro? eet hij stro? stond hij vroeger wel op stro en nu op andere stalbedekking?). Hoe vaak wordt er gevoerd. En wordt er echt op tijd en in de juiste hoeveelheid gevoerd? Dat soort dingen.
Urielle schreef:Ik wilde even vertellen dat mijn paard een stuk minder luchtzuigt nu hij een Himalaya liksteen heeft, hij is er heel de tijd aan bezig!
Misschien een tip voor iemand anders (andere likstenen hadden dat effect niet trouwens)