Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hippotha schreef:Kan het even niet laten om hierop te reageren:
Ik heb altijd alle adviezen opgevold. Ik geloof
de
er 100% in dat deze juist waren. Voor ik aan mijn paard begon, wist ik door de cursus en het toenmalige curusboek wel degelijk het verschil tussen zoo/hiel/steunsel. Of dit moest fout weergegeven zijn, want ik vernam dat Frans zelf in het begin het verschil niet wist.
En ik ben niet naar de concurrent gegaan, VanNassau (www.hoofcare.nl) heeft mij gelukkig eens flink wakker geschud.
Ik snap niet waar jij deze onzin vandaan haalt. Jullie laten je door deze lage uitspraken wel erg kennen. Wat is er uberhaupt wel waar van wat jullie meldden?? Oh.....geef maar geen antwoord, want dit is gelukkig inmiddels al wel bekend![]()
FransVeldman schreef:
Toch ben ik blij met dit bericht want het heeft ons een nieuw idee opgeleverd: we gaan gevallen beschrijven waarin NB niet heeft gewerkt.
We roepen iedereen op die bij ons een cursus heeft gedaan en waarbij het bekappen van het paard jammerlijk is mislukt om zijn/haar verhaal te doen, met de fouten erbij zodat anderen er wat van kunnen leren.
We wachten met belangstelling af...
Frans
cinny1 schreef:
Kan er misschien een slot op dit topic want ik wordt er echt niet goed van.
Ydnic schreef:....
Ik snap dat je kwaad bent, de agressie straalt gewoon geweldig van je reacties af, maar om nu de bal totaal bij een ander neer te leggen...
Als ik een cd-speler koop, en ik weet dat ik geen kopje op de cd-houder moet zetten want dan gaat hij stuk, en ik doe het toch, en de cd-speler gaat inderdaad stuk...moet ik dan naar de fabrikant wijzen?
Ydnic schreef:[
Tja.... er wordt op gehamerd op die cursus wat wat is, je krijgt een examentest, je krijgt een tekening mee naar huis waar alles in jip & janneke taal op staat......Dik boek met jip & janneke taal.... Wat wil je nog meer?
Kan het niet zo zijn dat het in dit geval niet aan de cursus ligt maar aan degene die hem gevolgd heeft?
[/quote]
Ydnic schreef:Als ik een cd-speler koop, en ik weet dat ik geen kopje op de cd-houder moet zetten want dan gaat hij stuk, en ik doe het toch, en de cd-speler gaat inderdaad stuk...moet ik dan naar de fabrikant wijzen?
Hetja schreef:
Tuurlijk kan het liggen aan degene die de cursus volgt, maar is het dan niet aan de cursusleider(s) om deze mensen er 'uit te pikken' en ze niet met de hoeven te laten 'klooien'....
In het geval van Hippotha is het gewoon helemaal fout gelopen, wie er schuld aan heeft, Hippotha, NB, traditioneel, ijzers, zweren, noem maar op, maakt nu toch niet meer uit,
ze wil ons alleen in laten inzien
(althans, dat maak ik uit haar teksten op) dat NB blijkbaar niet voor iedereen (en ook niet voor alle paarden) is weggelegd..
Citaat:Als ik een cd-speler koop, en ik weet dat ik geen kopje op de cd-houder moet zetten want dan gaat hij stuk, en ik doe het toch, en de cd-speler gaat inderdaad stuk...moet ik dan naar de fabrikant wijzen?
Isapaardje schreef:opala schreef:Daarbij zijn de meest gunstige omstandigheden voor het slagen van het bekappen 24/7 weidegang.
Nou dit is kennelijk achterhaald inmiddels bij hoefnatuurlijk heb ik ontdekt. 24/7 weidegang is toch niet goed is mij verteld met een leuke rekensom. Je paard moet nl. wil je het het echt 100% goed doen zodat hij echt goede hoeven krijgt, naast een wei, ook een betonpad hebben, een pad met puin (liefst gebroken dakpannen oid) waar hij of zij dagelijks overheen moet (bijv. drinkbak oid daar op zetten). Pas DAN krijg je goed natuurlijke hoeven die overal tegen afgehard zijn. Alleen weidegang of een uitloop met zand en gras zoals ik heb, is niet genoeg.
Tis maar dat jullie het weten![]()
Vandaar dat volgens de mensen van hoefnatuurlijk mijn paardje niet goed over puinpaden kan lopen in het bos (zie mijn topic hier over gevoelig op puinpaden); dus voor mij dan maar hoefschoenen aan hihi.
Groeten
Ingrid
nienke07 schreef:Hetja schreef:
Tuurlijk kan het liggen aan degene die de cursus volgt, maar is het dan niet aan de cursusleider(s) om deze mensen er 'uit te pikken' en ze niet met de hoeven te laten 'klooien'....
In het geval van Hippotha is het gewoon helemaal fout gelopen, wie er schuld aan heeft, Hippotha, NB, traditioneel, ijzers, zweren, noem maar op, maakt nu toch niet meer uit,
ze wil ons alleen in laten inzien
(althans, dat maak ik uit haar teksten op) dat NB blijkbaar niet voor iedereen (en ook niet voor alle paarden) is weggelegd..
Ik lees
Zo zie je maar weer dat tekst vaak voor meerdere uitleg vatbaar is...ik lees juist dat TS vindt dat NB voor niemand geschikt is....en daar ben ik het niet mee eens...ik lees toch ook posts van mensen die heel weloverwogen, o.b. en naar volle tevredenheid en probleemloos de voeten van hun paard zelf bijhouden...
Sjuimpje schreef:1 ding is zeker,
de site en de cursus hebben de topicstartster het gevoel gegeven dat haar paard m.b.v. natuurlijk bekappen de wereld aankan.
Ik vind dat de gevolgen wel degelijk ook de schuld zijn van Frans & Co, blijkbaar schort er toch wat aan de communicatie en de informatie die verstrekt wordt. Het is duidelijk dat topicstartster zeer beïnvloedbaar is dus de argumenten dat ze erg eigenwijs is lijken mij uit de lucht gegrepen.
Topicstartster stond helemaal open voor de manier van bekappen en voor de mensen die het woord van het natuurlijk bekappen verkondigen dus ik kan niet geloven dat TS niets gedaan heeft met adviezen die gegeven zouden zijn.
Alline schreef:Heb je ook de discussies op hoefnatuurlijk gevolgt? zo te lezen niet..
Th0mas schreef:ik zit met mond open aan te lezen
ik zal het goed opletten en zal ook gaan aanspreken echt bedankt voor het weerschuwing