Mijn pony leunt heel erg naar achteren, waar heeft ze last van?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Re: Mijn pony leunt heel erg naar achteren, waar heeft ze last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 21:04

Hey TS,

Bokt is soms echt een 'pain in the ass', maar ik vind dat je uitstekend blijft reageren. Tussen de stomme en rottige reacties zitten gelukkig ook zinvolle.

Nogmaals sterkte!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 21:20

Meer voor jezelf, maar zet wel op papier oid met wat je nog wilt doen en wanneer t klaar is voor haar.
Als ik alle klachten zo zie zou het meer dan 1 groot ding kunnen zijn.
Kijk iig naar wat voor beide haalbaar is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 21:33

Fijn dat er nu na maanden eindelijk naar gekeken word.
Iets wat de oude eigenaar had moeten doen.

Ik hoop dat het mee vatten hij nog een fijn pensioen kan hebben

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 22:01

Hevonen schreef:
Hey TS,

Bokt is soms echt een 'pain in the ass', maar ik vind dat je uitstekend blijft reageren. Tussen de stomme en rottige reacties zitten gelukkig ook zinvolle.

Nogmaals sterkte!

Dankjewel! Er zitten inderdaad ook zeker zinvolle reacties tussen, daarom blijf ik toch nog alles doorlezen tot de dierenarts er morgen is

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 22:01

MondyJoker schreef:
Meer voor jezelf, maar zet wel op papier oid met wat je nog wilt doen en wanneer t klaar is voor haar.
Als ik alle klachten zo zie zou het meer dan 1 groot ding kunnen zijn.
Kijk iig naar wat voor beide haalbaar is.

Dit is ook een goede tip, dankjewel

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 22:13

Je hebt het ongetwijfeld gelezen, maar ik zou, als je morgen een lijstje meeneemt naar de dierenarts, naast artrose en slaaptekort ook het spijsverteringsstelsel meenemen. Als ik lees dat ze alleen sprietjes hooi tussen het zand mocht opvissen, als laagste in rang, bij de vorige eigenaar, dan zou ze met gemak een zandprobleem kunnen hebben.

Verder vind ik het tof van je dat je haar hebt overgenomen en haar een fijn pensioen gunt. Ze eet goed, dat is fijn, want ze is erg mager.

Overigens: deze periode is met artrose pittig. De temperatuur kan nog laag zijn, het is wat natter en het waait nog wat meer dan als we een maand verder zijn. Ik merk het aan mijn eigen artrose lijf. Vocht is echt funest voor mijn pijn level.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 23:00

djinnie schreef:
Je hebt het ongetwijfeld gelezen, maar ik zou, als je morgen een lijstje meeneemt naar de dierenarts, naast artrose en slaaptekort ook het spijsverteringsstelsel meenemen. Als ik lees dat ze alleen sprietjes hooi tussen het zand mocht opvissen, als laagste in rang, bij de vorige eigenaar, dan zou ze met gemak een zandprobleem kunnen hebben.

Verder vind ik het tof van je dat je haar hebt overgenomen en haar een fijn pensioen gunt. Ze eet goed, dat is fijn, want ze is erg mager.

Overigens: deze periode is met artrose pittig. De temperatuur kan nog laag zijn, het is wat natter en het waait nog wat meer dan als we een maand verder zijn. Ik merk het aan mijn eigen artrose lijf. Vocht is echt funest voor mijn pijn level.

Dankjewel voor de tip! Je laatste opmerking is heel handig om rekening mee te houden voor alle oudere paarden lijkt mij.

Nu is er wel een nieuwe laag in het verhaal: de oude eigenaar wil haar "vergeten" paspoort alleen aan mij overhandigen als ik €500 betaal..

Dus ik ga even kijken hoe ik dat aan moet pakken, als het hier uiteindelijk toch gaat om euthanasie is dat natuurlijk niet echt realistisch

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 23:05

Ze zouden jou 500,- moeten geven omdat je het paard van ze overneemt en kosten gaat krijgen om dr op te knappen!
Schandalig dat ze jou geld durven vragen!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 23:07

Leg het verhaal van het paspoort uit aan de dierenarts, ik ben meer dan 200% zeker dat een dierenarts niet weigert zorg te geven als er geen paspoort is. Hij kan ook altijd even de chip uitlezen hè!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 23:20

Dat meen je niet :( Ook nog 500 euro moeten betalen voor die arme oude zieke pony. Ze mogen jou eerder 500 euro geven voor de kosten die je maakt om het beestje te helpen. Wat heb je er toch nare mensen bij! Ik zou echt niets betalen, dierenartsen vragen zelden naar een paspoort dus ik zou daar niet zelf over beginnen. Mocht het toch ter sprake komen dan kun je de situatie uitleggen.

Eerst morgen maar afwachten, mocht het euthanasie worden dan is dat paspoort toch niet meer nodig. Rendac haalt paarden gewoon op zonder paspoort, tenminste hier heb ik dat nooit hoeven laten zien en al meerdere keren ze hier gehad.
Mocht ze toch te behandelen zijn, dan stuur je de rekening van de dierenarts door naar de oude eigenaar en zeg je dat hij dat moet betalen, omdat hij jou een doodzieke pony wil verkopen die niets waard is en alleen maar geld kost.

Ik heb mijn mening bijgesteld, ik was eerst nogal kritisch omdat ik alleen de foto zag waarop de pony in bevangen stand stond, maar ik denk nu toch ook wel dat er meer aan de hand is en dat jij van goede wil bent. Heel veel sterkte en succes morgen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 23:22

Je stalhouder wil echter wel het paspoort hebben en ook om het paard verplicht op UBN te kunnen registreren. Paspoort hoort bij het paard te zijn /blijven.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 23:31

cissy schreef:
Je stalhouder wil echter wel het paspoort hebben en ook om het paard verplicht op UBN te kunnen registreren. Paspoort hoort bij het paard te zijn /blijven.

Dat klopt inderdaad, daarom is dit ook zo'n lastige situatie. Ik heb voorgesteld om haar eerst te laten controleren door de dierenarts en als euthanasie wordt uitgesloten om dan meteen de 500 euro te betalen, maar dat is ook niet goed. Ik moet of meteen de 500 euro betalen bij het ophalen van het paspoort of ze komt de pony weer ophalen om "zelf te beslissen wat er dan met haar gebeurd"

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 23:33

Paardenfann4 schreef:
Dat meen je niet :( Ook nog 500 euro moeten betalen voor die arme oude zieke pony. Ze mogen jou eerder 500 euro geven voor de kosten die je maakt om het beestje te helpen. Wat heb je er toch nare mensen bij! Ik zou echt niets betalen, dierenartsen vragen zelden naar een paspoort dus ik zou daar niet zelf over beginnen. Mocht het toch ter sprake komen dan kun je de situatie uitleggen.

Eerst morgen maar afwachten, mocht het euthanasie worden dan is dat paspoort toch niet meer nodig. Rendac haalt paarden gewoon op zonder paspoort, tenminste hier heb ik dat nooit hoeven laten zien en al meerdere keren ze hier gehad.
Mocht ze toch te behandelen zijn, dan stuur je de rekening van de dierenarts door naar de oude eigenaar en zeg je dat hij dat moet betalen, omdat hij jou een doodzieke pony wil verkopen die niets waard is en alleen maar geld kost.

Ik heb mijn mening bijgesteld, ik was eerst nogal kritisch omdat ik alleen de foto zag waarop de pony in bevangen stand stond, maar ik denk nu toch ook wel dat er meer aan de hand is en dat jij van goede wil bent. Heel veel sterkte en succes morgen!

Ik krijg zojuist een berichtje dat ik of morgenmiddag de 500 euro kan betalen samen met het paspoort of ze wordt vrijdagavond weer opgehaald zodat ze zaterdag weer mee kan in de les.

Ik ben bang dat ik hierin dus weinig opties zal krijgen.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik met deze situatie zou moeten doen, als iemand hier advies voor heeft hoor ik het heel graag.
Laatst bijgewerkt door YH05 op 01-04-26 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 23:36

Oef wat een .....streek zeg, bijna geen woorden voor. De oude eigenaar zou zich diep moeten schamen. Heb je geen bewijs dat je de pony zo mocht meenemen..ze hebben m met een aantal mensen de trailer ingeduwd zonder paspoort en nu willen ze dat arme dier weer opladen. Geen woorden voor.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 23:37

Heb je iets op app of mail staan waarin staat dat ze jou dat paard geven? In dat geval sta jij gewoon sterk dat jij de eigenaar nu bent. Een paspoort is geen eigendomsbewijs, dus daarmee kunnen zij de pony niet opeisen. Als jij kunt aantonen dat zij jou de pony gegeven hebben, dan ben jij de eigenaar en kun je eventueel een duplicaat opvragen.

Ik snap dat je er vanaf wil zijn er er 500 euro naartoe wil brengen, ik zou dat zelf ook doen al hoe oneerlijk het ook is allemaal. Het is gewoon chantage. Ik vind het heel erg voor je!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 23:38

Misschien als je hierdoor aan het kortste eind trekt 114 (dierenpolitie) bellen?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 23:38

Weet de oud eigenaar misschien van je bokt topic af? Anders zou je deze nog kunnen laten verwijderen..

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 23:38

boedjang schreef:
Oef wat een .....streek zeg, bijna geen woorden voor. De oude eigenaar zou zich diep moeten schamen. Heb je geen bewijs dat je de pony zo mocht meenemen..ze hebben m met een aantal mensen de trailer ingeduwd zonder paspoort en nu willen ze dat arme dier weer opladen. Geen woorden voor.

Nee geen bewijs op papier helaas, ik heb alleen het stalcontract en nu dus deze berichten..

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 23:39

Cioccolato schreef:
Weet de oud eigenaar misschien van je bokt topic af? Anders zou je deze nog kunnen laten verwijderen..

Voor zover ik weet zit zij niet op dit forum, en ik denk dat ze het verhaal dan misschien niet eens zou herkennen omdat zij niet vond dat er iets mis was met de pony

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 23:39

Wat staat er in je stal contract dan over overname/ adoptie?

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 23:40

fjordjes schreef:
Misschien als je hierdoor aan het kortste eind trekt 114 (dierenpolitie) bellen?

Dit zou dan mijn enige optie zijn denk ik? Maar de dierenpolitie in deze regio heeft al wel vaker onze telefoontjes genegeerd dus ik ben bang dat dat weinig resultaat zal opleveren

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 23:40

boedjang schreef:
Wat staat er in je stal contract dan over overname/ adoptie?

In het stalcontract staan alleen de naam van de pony en de algemene regels van de stal met mijn handtekening eronder

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 23:42

Nouja stel je voor ze halen het paard alsnog op omdat jij niet wil betalen wat ik goed begrijp dan gaat het paard terug naar eigenaren die nauwelijks zorg ervoor geven. Misschien kun je de foto's/filmpjes die je hebt gemaakt voor de dierenarts gebruiken als bewijs voor de dierenpolitie.

AslanOrion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 23:43

Wellicht kan je tegen de vorige eigenaar zeggen dat je las in de avond kan. Dan kan je in elk geval eerst de dierenarts afwachten.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 23:50

Lastig, eerst morgen maar afwachten wat de dierenarts zegt denk ik? Aan de hand daarvan bekijken wat je kan doen. Als het beestje niet meer te redden is dan zou ik haar direct in laten slapen zodat ze niet meer bij die eigenaar terecht komt. En als er wel een behandeling mogelijk is en ze beter kan worden, dan toch die 500 euro maar betalen, al hoe zuur het ook is. Maar dan zou ik wel op de app of een papier willen hebben dat jij betaald hebt en het paard van jou is en zeker niet zonder paspoort betalen.

Ellendige situatie, denk je iets goeds te doen en dan gaat het zo, echt vreselijk. Nogmaals veel sterkte!