Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hevonen schreef:Hey TS,
Bokt is soms echt een 'pain in the ass', maar ik vind dat je uitstekend blijft reageren. Tussen de stomme en rottige reacties zitten gelukkig ook zinvolle.
Nogmaals sterkte!
djinnie schreef:Je hebt het ongetwijfeld gelezen, maar ik zou, als je morgen een lijstje meeneemt naar de dierenarts, naast artrose en slaaptekort ook het spijsverteringsstelsel meenemen. Als ik lees dat ze alleen sprietjes hooi tussen het zand mocht opvissen, als laagste in rang, bij de vorige eigenaar, dan zou ze met gemak een zandprobleem kunnen hebben.
Verder vind ik het tof van je dat je haar hebt overgenomen en haar een fijn pensioen gunt. Ze eet goed, dat is fijn, want ze is erg mager.
Overigens: deze periode is met artrose pittig. De temperatuur kan nog laag zijn, het is wat natter en het waait nog wat meer dan als we een maand verder zijn. Ik merk het aan mijn eigen artrose lijf. Vocht is echt funest voor mijn pijn level.
Ook nog 500 euro moeten betalen voor die arme oude zieke pony. Ze mogen jou eerder 500 euro geven voor de kosten die je maakt om het beestje te helpen. Wat heb je er toch nare mensen bij! Ik zou echt niets betalen, dierenartsen vragen zelden naar een paspoort dus ik zou daar niet zelf over beginnen. Mocht het toch ter sprake komen dan kun je de situatie uitleggen. cissy schreef:Je stalhouder wil echter wel het paspoort hebben en ook om het paard verplicht op UBN te kunnen registreren. Paspoort hoort bij het paard te zijn /blijven.
Paardenfann4 schreef:Dat meen je nietOok nog 500 euro moeten betalen voor die arme oude zieke pony. Ze mogen jou eerder 500 euro geven voor de kosten die je maakt om het beestje te helpen. Wat heb je er toch nare mensen bij! Ik zou echt niets betalen, dierenartsen vragen zelden naar een paspoort dus ik zou daar niet zelf over beginnen. Mocht het toch ter sprake komen dan kun je de situatie uitleggen.
Eerst morgen maar afwachten, mocht het euthanasie worden dan is dat paspoort toch niet meer nodig. Rendac haalt paarden gewoon op zonder paspoort, tenminste hier heb ik dat nooit hoeven laten zien en al meerdere keren ze hier gehad.
Mocht ze toch te behandelen zijn, dan stuur je de rekening van de dierenarts door naar de oude eigenaar en zeg je dat hij dat moet betalen, omdat hij jou een doodzieke pony wil verkopen die niets waard is en alleen maar geld kost.
Ik heb mijn mening bijgesteld, ik was eerst nogal kritisch omdat ik alleen de foto zag waarop de pony in bevangen stand stond, maar ik denk nu toch ook wel dat er meer aan de hand is en dat jij van goede wil bent. Heel veel sterkte en succes morgen!
boedjang schreef:Oef wat een .....streek zeg, bijna geen woorden voor. De oude eigenaar zou zich diep moeten schamen. Heb je geen bewijs dat je de pony zo mocht meenemen..ze hebben m met een aantal mensen de trailer ingeduwd zonder paspoort en nu willen ze dat arme dier weer opladen. Geen woorden voor.