Verkoop paard kissing spines

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Verkoop paard kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:55

Ik denk dat TS haar keuze allang gemaakt heeft en hoopte dat wij haar gerust konden stellen. Nu dat niet zo blijkt is dit topic niet leuk voor haar en ergens kan ik me dat nog indenken.

Helaas kunnen wij niks voor het paard betekenen en zullen we het los moeten laten. Ik hoop alleen dat ik misschien ergens toch te lezen krijg dat ze de eerlijke keize naar het paard heeft durven maken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:11

Paard staat nu volgens mij ‘te koop’(zonder prijs) op fb…. Ook daar wil ze geen meningen, enkel mensen die hem willen/kunnen overnemen…

Arm dier.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:13

TS het is gewoon zo, dat jij er na verkoop niets meer over te zeggen hebt en geen invloed hebt over de keuzes van die personen. Het gebeurt helaas erg vaak dat ze als gezond zijnde doorverkocht worden en van de ene naar de andere plek gaan. Wat gewoon hartstikke sneu is.

Daarom vaak het advies : of zelf in beheer houden ( op 1 van de fijne pensionplekken in Frankrijk bijvoorbeeld) of in laten slapen.

Voor het welzijn van je dier.

Is het meer wat Elisa zegt , dan kan een fijn rijdende ruiter met kennis zo'n paard wel goed trainen en rijden. Maar ik weet natuurlijk niet hoe en wat...

En wat mij betreft is het niet nodig eventuele advertenties van TS op andere media te gaan bespreken.
Laatst bijgewerkt door Getup op 23-09-25 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:14

tengeltje11 schreef:
Paard staat nu volgens mij ‘te koop’(zonder prijs) op fb…. Ook daar wil ze geen meningen, enkel mensen die hem willen/kunnen overnemen…

Arm dier.

‘Volgens mij’
Stop met deze heksenjacht. Nergens voor nodig. Als je iets niet zeker weet zeg dan niks

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:26

Er staat dat ts geen geld meer heeft voor de kosten maar als het paard gezond zou zijn dan ook niet?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:30

marleen_usar schreef:
Er staat dat ts geen geld meer heeft voor de kosten maar als het paard gezond zou zijn dan ook niet?

deze vraag zat ook al in mijn hoofd, maar dacht stel hem niet. Ts was al zo gepikeerd...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:35

Idd beter geen aannames meer doen voordat we weer in dezelfde discussie komen als gisteren. Waarvan feitelijk niet eens mijn schuld was.

Ik hoop dat TS een wijze beslissing kan maken in het belang van haar paard.

En verder verlaat ik dit topic ook.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:38

purny schreef:
Idd beter geen aannames meer doen voordat we weer in dezelfde discussie komen als gisteren. Waarvan feitelijk niet eens mijn schuld was.

ik had al geschreven dat de advertentie van mp een ruin was, dat had je ook kunnen lezen.

Je hebt sjiek je excuses gemaakt, maar je had het wel kunnen weten.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:17

DuoPenotti schreef:
purny schreef:

ik had al geschreven dat de advertentie van mp een ruin was, dat had je ook kunnen lezen.

Je hebt sjiek je excuses gemaakt, maar je had het wel kunnen weten.

Gaan jullie lekker? Nog even een laatste punt beiden maken. Ik teM.

Ik hoop vooral dat TS de rust vindt om even afstand te nemen van de situatie, zodat de emoties wat zakken en wellicht in de omgeving wat feitelijker naar de situatie gekeken wordt. Helaas is de paardenwereld gewoon niet altijd rozengeur en maneschijn. Problemen krijg je gratis, die koop je niet (ook niet voor kleine bijdrage). En uiteindelijk zijn we verantwoordelijk voor onze dieren. Van het begin tot en met het einde, wat dat einde dan ook moge zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:39

Euhm, ze spreken elkaar aan op wat er gister verkeerd is gegaan.
Ze zijn beleefd nasr elkaar.

Waarom temmen?
Vind je actie erg kinderachtig.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:44

tengeltje11 schreef:

Arm dier.

Kunnen we nou eens ophouden met al die Wannabe privé detectives en Csi investigators! 8)7

Dat is toch echt niet normaal gedrag en kan tot grote misinformatie leiden zoals een paar posts hiervoor nog maar duidelijk werd!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:45

DuoPenotti schreef:
marleen_usar schreef:

deze vraag zat ook al in mijn hoofd, maar dacht stel hem niet. Ts was al zo gepikeerd...

Een gezond paard kost natuurlijk wel wat anders dan een paard waar elke maand medicatie en revalidatie in gaat :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:15

Ik blijf alleen maar hopen dat we een goede keuze te lezen krijgen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:19

Ik denk met het gedrag hier in dit topic en sommige reacties, dat we helemaal niks meer te lezen zullen krijgen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:28

Little_Gift schreef:
Ik denk met het gedrag hier in dit topic en sommige reacties, dat we helemaal niks meer te lezen zullen krijgen.

Dat is heel jammer, maar ik kan me ook inbeelden hoe frustrerend dit voor vele is. Ik voel het zelf ook namelijk.

Ik zie helaas heel veel en heb heel veel eigen ervaringen en deze situatie is niet heel fijn voor het dier.

Ik heb een paar vragen aan TS gesteld en opzich op een respectvolle manier en ik zou hier ook wel een antwoord op willen hoe zij dit ziet zeg maar.

Niet eens als aanval, maar ik kan op geen enkel vlak het positieve zien voor dit dier.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:29

GabberGill schreef:
Aldoende leert men en als je weet hoeveel leed er rondom dit type paard is zou je ervoor moeten kiezen het dier de rust te geven die het verdient.

Laat ik het anders stellen.

Jij bent haar maatje en jij kent haar, maar jij kan haar niet meer helpen omdat je de handvaten niet hebt. Dat is niet erg het is namelijk een heleboel.

De kans dat dit paard het nog onder iemand gaat doen is klein. Wil je haar dat als einde geven?

Inslapen is niet altijd wreed en al helemaal niet als je haar daarmee een mogelijk scenario als miljoenen andere paarden bespaard.

Hoeveel mensen denken dat ze dit zouden kunnen, maar zelfs een goed paard volledig vast rijden.

Het medische probleem omtrent je paard is geen kleinigheidje en voor de vele dagelijkse ruiters veel te veel. De ruiter die dit zou kunnen zou dit paard niet nemen omdat ze weten dat ze een "kostepost" binnenhalen en de kans dat het wat wordt is nihil.

Dat wat jij voor jouw paard wilt is eigenlijk iets wat bijna nooit gebeurd en idd misschien tref je met een heleboel geluk de goede, maar de kans dat je de slechte pakt is naar mijn mening groter. Wil je haar dat aandoen?

Als je genoeg om der geeft en dit is geen leuke uitspraak van mij en keihard, dan zorg je of zelf voor der of je laat haar gaan om haar verder leed te besparen.

Een weidemaatje?
Kissing spines en weidemaatje?
De rug heeft bespiering nodig om de pijn op te vangen. Hoe pijnvrij denk je dat ze in werkelijkheid is? Ze zal last hebben en helemaal in deze gradatie. Ze leerde er alleen mee leven. Waarschijnlijk accepteert ze de pijn en is het voor haar "normaal" dit te voelen. Ondanks dat is het verre van normaal om er zo bij te staan.

Je wilde hier een antwoord en ik zie een heleboel antwoorden die inderdaad niet positief zijn, maar wel eerlijk naar het dier.

Ik heb zelf het idee dat vele de eerlijke keuze niet willen maken omdat er niks ergers is om ze te laten gaan. We vinden ze "te goed" om te gaan, maar wat is te goed om te gaan? Ja , dit is een aanname maar het is helaas vaak wat ik tegenkom. Eraan willen trekken en het idee hebben dat je je paard het leven ontneemt. Terwijl je ze eigenlijk de rust die ze verdienen teruggeeft. Wat is een leven met pijn? Wie doe je een plezier met een weiland als het lijf constant pijn Doet?

Deze bedoelde ik,

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:44

Little_Gift schreef:
Een gezond paard kost natuurlijk wel wat anders dan een paard waar elke maand medicatie en revalidatie in gaat :')

Hij krijgt niet elke maand medicatie.

Revalidatie, als er nu iemand zegt ik wil hem, wat stelt bij die persoon revalidatie voor?
Het zal geen Noor Tanger zijn zeg maar.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:48

Dat weet jij toch helemaal niet? Ts sprak van een infuus maar heeft niet vermeld of het dier wel of niet ook maandelijks medicatie krijgt.

Bovendien weet ook niemand of dat in de toekomst nog nodig zal zijn.

Een gezond paard kunnen huisvesten vergelijken met een medisch problematisch paard, is gewoon niet correct

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:51

Ze schreef over jaarlijks.
Als het nu ook maandelijks is schetst ze voor nu een vals beeld.

Toekomst weet geen mens met geen enkel paard.

En ja dat is wel relevant.
Want een paard gezond dan kan de stalprijs vaak wel maar niet meer bruikbaar mag een ander het ineens gaan doen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:52

Omdat het met niet meer bruikbaar vaak niet over de stalprijs gaat maar alle andere managementkosten en medische kosten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:54

en daar spreekt ts niet over behalve jaarlijks.

En daar spreken honderd andere nooit over als je zo de weggeef paarden bekijkt.

En dan ook aan jou de vraag, wat ts niet beantwoord. Waarom zou een ander wel stalgeld en in jou hypothese nog extra kosten?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:54

Little_Gift schreef:
Omdat het met niet meer bruikbaar vaak niet over de stalprijs gaat maar alle andere managementkosten en medische kosten.

Ik heb andere ervaringen om me heen gezien in de loop der jaren. Mensen willen een paard om op te rijden. Als dat niet meer kan, is de stalling "ineens" te duur terwijl die voor het nieuwe paard wel weer op te brengen is.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:07

Daarvoor zou ik iemand geen schuldgevoel aanpraten.
Als ik morgen een zeer gecompliceerde elleboogbreuk oploop en het vooruitzicht is dat ik een jaar niet mag tennissen zeg ik de tennisclub ook op tot dat wel weer mag.
Mijn hobby is tennissen, niet contributie betalen.
Als je een paard hebt is de hobby paardrijden, niet stalling betalen of stront scheppen. Dat neem je erbij omdat je ook de leuke zaken hebt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:11

Konstantine schreef:
Als ik morgen een zeer gecompliceerde elleboogbreuk oploop en het vooruitzicht is dat ik een jaar niet mag tennissen zeg ik de tennisclub ook op tot dat wel weer mag.
Als je een paard hebt is de hobby paardrijden, niet stalling betalen of stront scheppen. Dat neem je erbij omdat je ook de leuke zaken hebt.

Je laat je tennisracket staan omdat die niet leeft en alles kan onhold omdat het materiaal is, maar dat is met paarden toch iets heel anders

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:12

Konstantine schreef:

lees ik dit vergelijk nu echt?