Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
purny schreef:Idd beter geen aannames meer doen voordat we weer in dezelfde discussie komen als gisteren. Waarvan feitelijk niet eens mijn schuld was.
Ik hoop dat TS een wijze beslissing kan maken in het belang van haar paard.
En verder verlaat ik dit topic ook.

DuoPenotti schreef:purny schreef:Idd beter geen aannames meer doen voordat we weer in dezelfde discussie komen als gisteren. Waarvan feitelijk niet eens mijn schuld was.
Ik hoop dat TS een wijze beslissing kan maken in het belang van haar paard.
En verder verlaat ik dit topic ook.
ik had al geschreven dat de advertentie van mp een ruin was, dat had je ook kunnen lezen.
Je hebt sjiek je excuses gemaakt, maar je had het wel kunnen weten.
tengeltje11 schreef:Paard staat nu volgens mij ‘te koop’(zonder prijs) op fb…. Ook daar wil ze geen meningen, enkel mensen die hem willen/kunnen overnemen…
Arm dier.
DuoPenotti schreef:marleen_usar schreef:Er staat dat ts geen geld meer heeft voor de kosten maar als het paard gezond zou zijn dan ook niet?
deze vraag zat ook al in mijn hoofd, maar dacht stel hem niet. Ts was al zo gepikeerd...
Little_Gift schreef:Ik denk met het gedrag hier in dit topic en sommige reacties, dat we helemaal niks meer te lezen zullen krijgen.
GabberGill schreef:Aldoende leert men en als je weet hoeveel leed er rondom dit type paard is zou je ervoor moeten kiezen het dier de rust te geven die het verdient.
Laat ik het anders stellen.
Jij bent haar maatje en jij kent haar, maar jij kan haar niet meer helpen omdat je de handvaten niet hebt. Dat is niet erg het is namelijk een heleboel.
De kans dat dit paard het nog onder iemand gaat doen is klein. Wil je haar dat als einde geven?
Inslapen is niet altijd wreed en al helemaal niet als je haar daarmee een mogelijk scenario als miljoenen andere paarden bespaard.
Hoeveel mensen denken dat ze dit zouden kunnen, maar zelfs een goed paard volledig vast rijden.
Het medische probleem omtrent je paard is geen kleinigheidje en voor de vele dagelijkse ruiters veel te veel. De ruiter die dit zou kunnen zou dit paard niet nemen omdat ze weten dat ze een "kostepost" binnenhalen en de kans dat het wat wordt is nihil.
Dat wat jij voor jouw paard wilt is eigenlijk iets wat bijna nooit gebeurd en idd misschien tref je met een heleboel geluk de goede, maar de kans dat je de slechte pakt is naar mijn mening groter. Wil je haar dat aandoen?
Als je genoeg om der geeft en dit is geen leuke uitspraak van mij en keihard, dan zorg je of zelf voor der of je laat haar gaan om haar verder leed te besparen.
Een weidemaatje?
Kissing spines en weidemaatje?
De rug heeft bespiering nodig om de pijn op te vangen. Hoe pijnvrij denk je dat ze in werkelijkheid is? Ze zal last hebben en helemaal in deze gradatie. Ze leerde er alleen mee leven. Waarschijnlijk accepteert ze de pijn en is het voor haar "normaal" dit te voelen. Ondanks dat is het verre van normaal om er zo bij te staan.
Je wilde hier een antwoord en ik zie een heleboel antwoorden die inderdaad niet positief zijn, maar wel eerlijk naar het dier.
Ik heb zelf het idee dat vele de eerlijke keuze niet willen maken omdat er niks ergers is om ze te laten gaan. We vinden ze "te goed" om te gaan, maar wat is te goed om te gaan? Ja , dit is een aanname maar het is helaas vaak wat ik tegenkom. Eraan willen trekken en het idee hebben dat je je paard het leven ontneemt. Terwijl je ze eigenlijk de rust die ze verdienen teruggeeft. Wat is een leven met pijn? Wie doe je een plezier met een weiland als het lijf constant pijn Doet?
Little_Gift schreef:Omdat het met niet meer bruikbaar vaak niet over de stalprijs gaat maar alle andere managementkosten en medische kosten.
Konstantine schreef:Daarvoor zou ik iemand geen schuldgevoel aanpraten.
Als ik morgen een zeer gecompliceerde elleboogbreuk oploop en het vooruitzicht is dat ik een jaar niet mag tennissen zeg ik de tennisclub ook op tot dat wel weer mag.
Mijn hobby is tennissen, niet contributie betalen.
Als je een paard hebt is de hobby paardrijden, niet stalling betalen of stront scheppen. Dat neem je erbij omdat je ook de leuke zaken hebt.
Konstantine schreef:Daarvoor zou ik iemand geen schuldgevoel aanpraten.
Als ik morgen een zeer gecompliceerde elleboogbreuk oploop en het vooruitzicht is dat ik een jaar niet mag tennissen zeg ik de tennisclub ook op tot dat wel weer mag.
Mijn hobby is tennissen, niet contributie betalen.
Als je een paard hebt is de hobby paardrijden, niet stalling betalen of stront scheppen. Dat neem je erbij omdat je ook de leuke zaken hebt.