Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mvdende schreef:Nog een week je pony met pijn laten lopen bedoel je!
Zonder pijnstillers nog al liefst!
Ik snap dat je alles geprobeerd wil hebben, maar klaar is gewoon klaar!
Voor wie ben je nu bezig? Voor Fred? Die zich Zonder pijnstillers nog een week zéér ellendig mag voelen? Of voor jezelf, omdat je geen afscheid kan/ durft te nemen?
Wanneer komt het besef nou eens dat Fred niet meer te genezen is? Dat hij gewoon volledig stuk is? Een ontsteking had in het bloed terug gevonden moeten worden.... en dus artritis én dus de "diabetes en verhoogde bloedsuikerspiegel (welke óók uit het bloedonderzoek had moeten komen)
Jouw pony, Jouw beslissingen, maar ik vind het vooral sneu voor Fred dat je hem nu nog een week laat lopen met pijn!
Nogmaals, gooi er in overleg met de dierenarts deze week maximale dosis pijnstillers in en verwen hem zo veel je kan....
pluisje88 schreef:Wie heb je erbij gehad? Rob Jan zomer? Die heeft ook zo’n apparaat.
@ mvdende: wat een akelige reactie zeg…. Daarbij zou ik graag enige nuance toevoegen aan je veroordeling: kreupelheid of neurologische dingen hoeven niet perse pijn te doen en tegelijkertijd hoeven pijnstillers niet te helpen. Ik heb zelf regelmatig zenuwpijn maar zelfs oxicodon krijgt dat er niet onder. Ik heb ook een hele tijd kreupel gelopen maar eigenlijk had ik toen geen pijn op dat moment. Dat je een beweging niet kunt maken omdat er iets geblokkeerd is wil niet automatisch zeggen dat het ook zeer doet.
Regulier dierenartsen weten veel, maar lang niet alles. Reguliere medische gezondheidszorg is absoluut niet zaligmakend. Regulier konden ze niks voor mijn paard doen. Het alternatieve pad op gegaan en mijn paard is nu beter dan ooit.
Rizette schreef:pluisje88 schreef:Wie heb je erbij gehad? Rob Jan zomer? Die heeft ook zo’n apparaat.
@ mvdende: wat een akelige reactie zeg…. Daarbij zou ik graag enige nuance toevoegen aan je veroordeling: kreupelheid of neurologische dingen hoeven niet perse pijn te doen en tegelijkertijd hoeven pijnstillers niet te helpen. Ik heb zelf regelmatig zenuwpijn maar zelfs oxicodon krijgt dat er niet onder. Ik heb ook een hele tijd kreupel gelopen maar eigenlijk had ik toen geen pijn op dat moment. Dat je een beweging niet kunt maken omdat er iets geblokkeerd is wil niet automatisch zeggen dat het ook zeer doet.
Regulier dierenartsen weten veel, maar lang niet alles. Reguliere medische gezondheidszorg is absoluut niet zaligmakend. Regulier konden ze niks voor mijn paard doen. Het alternatieve pad op gegaan en mijn paard is nu beter dan ooit.
Rob Jan Zomer is geen dierenarts dus die zal het niet zijn.
mvdende schreef:Nog een week je pony met pijn laten lopen bedoel je!
Zonder pijnstillers nog al liefst!
Ik snap dat je alles geprobeerd wil hebben, maar klaar is gewoon klaar!
(...)
Wanneer komt het besef nou eens dat Fred niet meer te genezen is? Dat hij gewoon volledig stuk is
Freddydeshet schreef:Ja, Rob zomers is geweest. Mvdende, ik snap je reactie, en vind het zelf ook erg moeilijk. Dit is echt het laatste wat ik wil proberen, en zodra ik geen verschil merk kap ik er meteen mee. Hij zei ook eigenlijk 3 weken, maar ik zei dat ik hem niet zo lang wil laten rondlopen, dus zei hij dat ik verschil moet zien in een week.
Hij was het met mij eens dat iets op korte termijn moet gaan helpen.
We hadden het trouwens wel over waar hij geleerd heeft, hij vertelde dat hij alles in Duitsland heeft geleerd.
Oretha schreef:Ik vind dat je het hartstikke goed doet TS en ik snap zeker dat je dit nog een week wil proberen.
Vind de reactie die gegeven is ook niet echt prettig en erg kort door de bocht.
Sterkte en ga toch voor je duimen voor dat kleine sprankje hoop!
Melzazu schreef:Ik geloof aan de ene kant wel in dit soort dingen maar ben langs de andere kant ook heel nuchter.
De diabetes insipidus zou je echt moeten merken aan het paard doordat ze enorm veel drinken en plassen. Tevens kan dit samenhangen met ppid waar Elisa2 het al over had. Dus daarop regulier testen zou dan interessant kunnen zijn.
Ik vind het bewonderenswaardig hoeveel je over hebt voor je pony en aangezien het jouw pony is beslis je zelf hoe ver je erin gaat en jij kunt denk ik ook het beste beoordelen hoe het met zijn pijn gaat.
Sterkte met alle beslissingen die je steeds moet nemen nu.
mvdende schreef:Pony is dus al regulier getest op ppid en dat was negatief. Daarom geloof ik dus ook niet zo in deze "diagnoses" van de holistische "dierenarts"
Citaat:Pony is dus al regulier getest op ppid en dat was negatief. Daarom geloof ik dus ook niet zo in deze "diagnoses" van de holistische "dierenarts"
Janneke2 schreef:Citaat:Pony is dus al regulier getest op ppid en dat was negatief. Daarom geloof ik dus ook niet zo in deze "diagnoses" van de holistische "dierenarts"
Please enlighten me.
Er is geen ppid aangetoond.
... dat gaat over de aansturing van de bijnieren door de hypofyse.
Afwezigheid van ppid geeft nul garantie op het perfect functioneren van de rest van de hormoonhuishouding.
Uiteraard mag je geloven wat je wil, een groot goed!
(En laat de aanhalingstekens rond DA weg, de man zegt zelf geen dierenarts te zijn, maar natuurgeneeskundig therapeut voor dieren.)
Cayenne schreef:TS, in dit topic staat ook een foto van een paard met "een soort koptelefoon" zoals jij omschrijft.
Bedoelde je dit? [BEH] Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht
Wat voor ampullen heb je gekregen en wat is daar de werkzame stof van?
Of heeft hij dat niet verteld? Want ik lees in het topic van hierboven dat hij dat dus niet wil zeggen en dat zou ik heel vreemd vinden.
Ik zou als eigenaar wel willen weten wat ik mijn dier moet toedienen.