Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:dat het paard beter loopt omdat jij hem meer verzameld is logisch. je sluit hem op en kan niet zijn natuurlijke gang laten zien.
en dat bij een paard wat nog uit balans is
wat een kunde......
Elisa2 schreef:Popstra schreef:dat het paard beter loopt omdat jij hem meer verzameld is logisch. je sluit hem op en kan niet zijn natuurlijke gang laten zien.
en dat bij een paard wat nog uit balans is
wat een kunde......
Dat hoeft helemaal niet, juist als het in de rug/ hals en of spieren e.d zit kan dit verschil maken.
Ook heeft het paard meer gewicht op de achterhand en minder op de voorhand wat ook van invloed kan zijn.
nikkel schreef:Nu ben ik zelf een chronische rug patient . Na jarenlang bij de fysio, mensendieck etc. gelopen zonder enige verbetering, heb ik een mri scan gehad voor, overigens een ander probleem. Uit dat onderzoek kwam naar voren, dat ik in de onderrug een vernauwde ruggewervel had. Het probleem is nu in zoverre opgelost, dat door verplichte pensionering ik geen last meer heb van mijn rug. Bezint voor je begint zou ik in deze zeggen, er is een mogelijkheid dat er juist meer schade kan gaan optreden.
Celebi schreef:Maar dat is wel het verschil met een paard en met jou.. Jij kunt exact aangeven waar je pijn voelt. Er is een foto van dat gebied gemaakt en daarop was niks te zien. Dan ga je aan de slag met oefeningen en je kunt zelf voelen waar je pijngrens zit en of het verbeterd of verslechterd.
Bij dit paard is er geen duidelijke locatie van de pijn, geen foto's om dingen uit te sluiten, en je kunt niet zelf voelen wanneer je met een oefening pijn versterkt. Daarnaast doe jij jouw oefeningen ook zelfstandig en niet nog met een peuter op je rug bij wijze van spreken. Het paard extra belasten met een ruiter op de rug bij opbouwende fysio lijkt me dan ook niet perse handig. Er zit nogal een verschil in hoe beweging kan helpen bij paarden en mensen.
Uiteraard kun je het wel een tijdje proberen met de optie dat het verbeterd. Helaas is de andere keerzijde dat je het ook meer stuk kunt maken dus of je dat risico zonder duidelijke medische oorzaak wilt nemen is de vraag..