Ervaringen met Regumate

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:11

boemel schreef:
Ik heb m alweer afgebouwd en ze krijgt t al een kleine week niet meer. Gedrag blijft gelijk.

Toch weer afgebouwd? Geef je nu iets anders?

boemel

Re: Ervaringen met Regumate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:05

Nee, krijgt niets anders. Behalve dat ze eindelijk weer op de wei kan en daardoor veel meer rust in dr koppie heeft.

Ze reageerde heel erg hormonaal na behandeling cranio sacraal. 3 weken op volle dosering gehad.
Daarna gaan afbouwen. Aangezien ik geen verslechtering opmerkte, ben ik nadat ze op 2 ml per dag zat gestopt.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 20:21

Ik denk dat ik het voorlopig blijf geven. Ik heb het idee dat het nog wel even duurt voordat de balans hersteld is

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 20:54

MissyNr1 schreef:
Ik denk dat ik het voorlopig blijf geven. Ik heb het idee dat het nog wel even duurt voordat de balans hersteld is

Jij gaf toch geen regumate meer?

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 22:32

Nee sorry ik bedoel de oestro :) Niet zo handig omschreven

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 17:18

Wij zijn de regumate aan het afbouwen, van 10 ml in kleine stapjes naar (nu) 4 ml. Ik denk dat we de de laatste stapjes maar gewoon overslaan, want ze is nu al hengstig. We zijn gisteren begonnen met de oestro.
Het is gek hoe snel je gewend bent aan ander gedrag. Waar we eerst dachten dat de regumate eigenlijk niet zo veel deed, zien we nu ze hengstig is toch weer een nukkig bozig paard verschijnen :(

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:52

Wat jammer de oestro niet veel doet.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:37

MissyNr1 schreef:
Wat jammer de oestro niet veel doet.

Hopelijk wordt het nog beter als we de oestro langer geven. En anders willen we monnikspeper proberen. Heeft iemand daar ervaring mee toevallig?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:47

Volgens mij is oestro vooral monnikspeper. Dus als oestro niet werkt, dan vrees ik dat monnikspeper ook niets doet. Hier hielp dat allemaal niet (veel)

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:46

In de oestro zit geen monnikspeper. Vrouwenmantel, Kuisboom en Zilverkaars wat ik zo lees.

In Phytonics Hormone zit wel monnikspeper zo te zien. Dat is ook zo'n flesje. Misschien is dat een optie? Gewone monnikspeper wilde die van mij niet eten dus verder geen ervaring met de werking

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:57

Diddykong schreef:
Volgens mij is oestro vooral monnikspeper. Dus als oestro niet werkt, dan vrees ik dat monnikspeper ook niets doet. Hier hielp dat allemaal niet (veel)

Is Kuisboom (Agnus castus) dan hetzelfde als monnikspeper (Vitex Agnus Castus)?

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:16

O wacht.. Je hebt gelijk inderdaad :) Wist niet dat kuisheidsboom een andere naam voor monnikspeper is

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:28

Is wel een heel aantal jaar geleden intussen, maar bij mijn weten is de puur oestro voornamelijk monnikspeper. Toen wel in elk geval. Alleen een stuk duurder :o.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:23

Wij zijn net begonnen met monnikspeper, voordat we aan regumate startten. Ondertussen toch maar chemische castratie geprobeerd. Voor ons was de monnikspeper dus niet voldoende.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:01

Laure schreef:
Wij zijn net begonnen met monnikspeper, voordat we aan regumate startten. Ondertussen toch maar chemische castratie geprobeerd. Voor ons was de monnikspeper dus niet voldoende.

Bij monnikspeper schijnt het wel 2 of 3 maanden te kunnen duren voor het goed werkt.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:47

Lieser schreef:
Laure schreef:

Bij monnikspeper schijnt het wel 2 of 3 maanden te kunnen duren voor het goed werkt.

Ik heb het 2 jaar gegeven hoor :D

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:59

Laure schreef:
Lieser schreef:

Ik heb het 2 jaar gegeven hoor :D

:D

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:14

Ik kom even binnen vallen in dit topic. Ik lees al een hele tijd mee maar nu heb ik een vraag.
Mijn merrie krijgt de regumate en NAF magic erbij voor de spanning. Nu wil ik eigenlijk de easepro van dressagepro gaan uitproberen maar weten jullie toevallig of je dit mag gebruiken in combinatie met de regumate

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:05

In easepro zit L-triptofaan, misschien dat dat een probleem is met regumate? Ik zou voor de zekerheid een dierenarts bellen.

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:38

Lieser schreef:
In easepro zit L-triptofaan, misschien dat dat een probleem is met regumate? Ik zou voor de zekerheid een dierenarts bellen.

Ik heb ze net een mail gestuurd erover. Ik ben eerder bang voor de kruiden die erin zitten maar dacht wie weet is er iemand die dit weet.
Durf haar namelijk nog niet van de regumate af te halen

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 07:59

dewindhoek schreef:
Lieser schreef:

Ik heb ze net een mail gestuurd erover. Ik ben eerder bang voor de kruiden die erin zitten maar dacht wie weet is er iemand die dit weet.
Durf haar namelijk nog niet van de regumate af te halen

Heb je ooit antwoord gehad van de da?

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:10

Nee maar kreeg uiteindelijk van dressagepro zelf antwoord om het niet te combineren. Hun gaven aan dat meer mensen overgestapt waren van de regumate naar de easepro met veel succes maar ik durf niet over te stappen nu ze het super goed doet op de regumate.
Uiteindelijk gekozen voor de good as gold. Wel tryptofaan maar geen kruiden die hengstigheid kunnen beïnvloeden. Dus het is nu even afwachten hoe ze het erop gaat doen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 11:50

Vraag voor de mensen die de varkens variant geven: hoe komen jullie eraan? Mijn da kan/wil het namelijk niet leveren omdat het niet voor paarden geregistreerd staat, zo ook een andere kliniek uit de buurt..
Mag overigens ook per pb

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:14

Ik ben vandaag ook begonnen met Regumate.. :\ Beest heeft steeds een dikke uier, geeft melk en het pissen onder het zadel werd ook steeds frequenter. Ook is ze steeds wat minder betrouwbaar geworden, vooral langs de weg, terwijl ze 'vroeger' echt super relaxed was.

Heb er lang tegen aan zitten hangen, ergens vind ik haar niet 'erg' genoeg voor zo'n rigoureus middel, maar na 2 keer een flinke mastitis, vind ik het ook wel welletjes. Ben benieuwd.
Vanochtend gegeven, einde vd middag was haar uier leeg en de tepels droog. Kan dat zo snel gaan?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:13

Bij mijn merrie is de hengstigheid de volgende dag helemaal weg als ik het geef als ze hengstig is. Dus ja, het kan snel werken inderdaad