Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pumpkins schreef:Arme uk, ik blijf met je meeduimen! Ik sta er altijd verbaasd van hoe goed lelijke wonden genezen bij jonge dieren.
Siesjuh schreef:Wat een dotje. Ik duim heel hard mee dat het allemaal goed komt.
Op welke kliniek staat ze?
hagelslag schreef:Maandag word de wond sws schoon gemaakt.
Ze gaan een röntgenfoto maken om ge kijken of er misschien een stukje bot vervelend is. Als dit het geval is en het is makkelijk "af te schrapen" dan doen ze dat direct in de hoop dat dat de oorzaak misschien is dat de wond niet dicht wil
hagelslag schreef:Maandag word de wond sws schoon gemaakt.
Ze gaan een röntgenfoto maken om ge kijken of er misschien een stukje bot vervelend is. Als dit het geval is en het is makkelijk "af te schrapen" dan doen ze dat direct in de hoop dat dat de oorzaak misschien is dat de wond niet dicht wil
FriesWytske schreef:hagelslag schreef:Maandag word de wond sws schoon gemaakt.
Dat zou heel goed mogelijk zijn dat er nog een botsplinter in zit. Had die van mij ook. Maar die is niet geopereerd en heb ik elke dag de wond schoongemaakt en opnieuw verbonden. Hier werd door de kliniek gezegd dat ze de strekpees niet meer hechten. En dat ik wat zij deden ook heel goed zelf kon doen. Scheelde weer een trip op de trailer voor mijn merrie.
Utixo schreef:Succes!
Ik had een paard die de ring van de haak van de stal in zijn heup had gekregen, en hierdoor zijn heupbot afgebroken had. Diep gat, grote wond, 2 weken kliniek. Maar wat ik hierbij wil zeggen, die had ook botsplinters. Een heleboel. Er zijn er een hoop weggehaald, maar soms zijn ze zo klein dat ze niet te vinden zijn. Ze komen er echt wel uit, en anders kapselen ze in. Het duurt alleen heel lang. Het sluiten van de wond bij hem heeft zeker een jaar geduurd en nu, 4 jaar later, loopt nog wel eens. Ik mocht hem na 2 weken mee naar huis nemen en zelf thuis verder behandelen in samenwerking met mijn veearts. Scheelt een hoop geld.
Heb je thuis de ruimte en ervaring om haar te behandelen? Krijgt ze bijvoorbeeld nog antibiotica ingespoten? Kun je verbandwissels zelf?
Een botsplinter operatief verwijderen op dit moment zou ik alleen doen als hij echt goed zichtbaar en groot genoeg is.