Echt heel veel sterkte en wijsheid gewenst, het is een vreselijk zwaar traject zo
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rocamor schreef:Ts, wat een hel zeg. Ongelooflijk, zeker met jouw herinneringen die zo getriggerd worden.
Misschien een rare vraag, maar wat zou je moeder gezegd of gedaan hebben?
Sintara schreef:Pfoeh, een klap op je slaap!? Dat is levensgevaarlijk. Ts doe je wel ook voorzichtig met jezelf, jij bent ook niet vervangbaar he. Jouw leven is het niet waard.
Echt heel veel sterkte en wijsheid gewenst, het is een vreselijk zwaar traject zo
Diddykong schreef:Been van mijn paard was net zo dik en dat kwam met enkel antibiotica gelukkig goed. Nu moet ik zeggen dat wij er vroeg bij waren, ze kreeg direct de dag dat ze kreupel begon te lopen en het been dik was de antibiotica al. Misschien heeft de dierenarts ook wel vochtafdrijver gegeven in het bloed. Wat erg dat ik t niet meer weet zeg. Nu was de situatie net anders. De grote wond was net dicht en de infectie kwam binnen door nieuwe wondjes/drukkingen van het verband. En daar ben ik ook nog een tijd zoet mee geweest.
Ik wil je wel hoop geven, helpt dat?
Ik ben weer aan het longeren sinds deze week. Dit was mijn wondje:
Spoiler:
[ [url=m/XZrKF6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Let op, tis een beetje bloederig.
Dussss het komt goed, alhoewel ik beslist minder pech heb gehad dan jij en mijn paard ehhh iets makkelijker is.
hagelslag schreef:Mijn hemel ts, is t nu nog niet iets beter?
Wel fijn dat mijn tip het het pak je heeft geholpen. Maar wel balen dat meneer harry er andere plannen mee had
Lanoca schreef:Misschien is antibiotica poeder of gemalen koffie op deze wond een idee? De poeder heb ik zelf ooit gebruikt, maar de gemalen koffie heb ik hier op bokt in een veulen topic gelezen.
esje01 schreef:Ik meng graag groene leem met zilverzalf en honingzalf door elkaar en breng dit aan.
Dicht de wond af, helpt bij zwelling en genezingsproces.
Heb veel respect voor je ts.
Wat heb jij veel op je bordje.
Hilary schreef:En als je de zilverzalf mengt met een soort basiszalf? Ik weet niet of dat nog bestaat, maar mijn moeder was vroeger (ik heb het over 40 jaar geleden) apothekersassistente en op haal opleiding leerde ze oa zalven maken van een soort basiszalf en dan de benodigde werkzame stoffen erdoor mengen.
Lanoca schreef:baudyh @ [KS] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2
Even opgezocht, ik had er ook nog nooit van gehoord.
YvonneV schreef:Als je het mengt met honingzalf en/of groene leem wordt het denk ik ook wel wat minder agressief
Sky_As schreef:Voor het laten zitten van het zilver kompres zou je echt eens kunnen kijken naar de link die ik je stuurde... Dat is speciaal ontwikkeld voor de moeilijke plekken waar nogmaal niks blijft zitten....
YvonneV schreef:Dan zilverzalf en flamazine mengen.
esje01 schreef:Ik gebruik de zilverzalf van Leovet
Mijn merrie had een groot gat op de hak, waarbij je recht op het bot en pezen keek.
Ik smeerde de wond randen extra in met honingzalf en smeerde daarna het leem mengsel erover.
Goed dik, heel de wond afgedekt.
Heeft een half jaar gekost, maar het is goed gekomen.
Ze heeft daarna nog jaren in de eventing gelopen.
Heb dit mengsel geleerd van een Engelse trainer al ruim 30 jaar geleden.
Gebruik het eigenlijk altijd op wonden groot of klein.
ikkedus schreef:Uhm, ik ben het geloof ik nu even niet zo eens met wat jouw moeder zei over de volgorde. Let aub goed op jezelf! Als jij wegvalt kan zo te horen niemand jou vervangen en wat dan?
Dat gezegd hebben; ik zie wel veel vooruitgang nu! Wat een gat daaronder zeg. Jeetje!
Art_Ificious schreef:Auwauw let aub op jezelf slag tegen je slaap is echt niet goed.
Ik vind het er wel al beter uitzien. Goed ook dat er terug vuil uit dat gat komt. Beter eruit dan dat het blijft zitten. Kan je dierenarts een kweek doen van het gele wat eruit komt? Is toen bij mijn pony gedaan en ondanks het geel was zat er toch geen bacterie of infectie.
Froukje_J schreef:Ik ben een stille meelezer..
Maar pas je alsjeblieft wel op jezelf?
Een klap op je slaap is echt levensgevaarlijk..
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... j-burgwerd
Door een balletje op de slaap..interne bloeding en niet overleefd..
lies schreef:Nou, idd een integraal helm lijkt me wel wat. Vind het ook wel gevaarlijk.
Bijzonder dat het zo op een neer gaat qua dikte en temperatuur. Het ziet er wel 'mooi' en rustig(er) uit.
GUSTIxBILL schreef:Moest hij eerst naar mij gekomen hebben was fixatieverband losgekomen, tegen zijn been aangekomen en waren we verder van huis. Mijn vriend weer gelukkig wel in welke situatie wat ondertussen (had er niets opgezeten was hij ook direct naar mij gekomen)
Paard doet dit ook absoluut niet express om mij zeer te doen. Dit is gewoon zijn reactie van een van de 4 f’s (het is of fight of faint). En dit is hem absoluut niet kwalijk te nemen.
fransje23 schreef:GUSTIxBILL schreef:Moest hij eerst naar mij gekomen hebben was fixatieverband losgekomen, tegen zijn been aangekomen en waren we verder van huis. Mijn vriend weer gelukkig wel in welke situatie wat ondertussen (had er niets opgezeten was hij ook direct naar mij gekomen)
Paard doet dit ook absoluut niet express om mij zeer te doen. Dit is gewoon zijn reactie van een van de 4 f’s (het is of fight of faint). En dit is hem absoluut niet kwalijk te nemen.
Je paard kan je ook gewoon uit een reactie een klap geven waar je aan overlijd.
Kan je hem niet kwalijk nemen het gebeurt wel.
Ik zou in het vervolg aanraden om een helm/cap te dragen bij de wissel.
Wond ziet er beter uit!
Zou het niet voldoende zijn om de wond nu af te dekken met aluspray ipv verband?