Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Glucosamine is altijd goed om een ouder paard te geven en kan ook geen kwaad voor de rest dus daar zou ik niet negatief tegenover staan.
Maar vind wel dat dit paard echt een gedegen onderzoek nodig heeft op de kliniek en het is wel verstandig om dat eerst te doen.
Nikass schreef:Elisa2 schreef:Glucosamine is altijd goed om een ouder paard te geven en kan ook geen kwaad voor de rest dus daar zou ik niet negatief tegenover staan.
Maar vind wel dat dit paard echt een gedegen onderzoek nodig heeft op de kliniek en het is wel verstandig om dat eerst te doen.
Ik sta niet negatief tegenover glucosamine, maar dit als wondermiddel inzetten bij deze kreupelheid en zonder diagnose van een dierenarts, vind ik geen recht doen aan het paard.
Suzanne F. schreef:Sintara schreef:Nou, volgens ts was het toen bij het openen van het topic opeens. Dat klinkt toch niet alsof het probleem nu de artrose is.. Er moet een acuut probleem bij zijn gekomen toen, de vraag is wat dat is..
Nee hij was al stijf. Dier is 21.
Ik geloof niet in een acuut iets hier.
Kasmir schreef:[ [url=m/g7Gk1o.jpg]Afbeelding[/url] ]
Behalve dat de hoef uit balans is en de steunels teveel aanwezig lijkt het er zo ook op dat we een retracted sole zien. Je ziet na de wal en witte lijn dat de zool ineens als het ware naar binnen 'zuigt' (zeker als je het oude zoolmateriaal er nog wat afdenkt). Waardoor dit exact komt is nog niet helemaal duidelijk maar het is wel zo dat ze hier gevoelig van kunnen worden. Hoe loopt hij met hoefbescherming? Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar goed plakbeslag.
https://blog.easycareinc.com/my-horse-h ... ted-soles/
Suzanne F. schreef:Sintara schreef:Nou, volgens ts was het toen bij het openen van het topic opeens. Dat klinkt toch niet alsof het probleem nu de artrose is.. Er moet een acuut probleem bij zijn gekomen toen, de vraag is wat dat is..
Nee hij was al stijf. Dier is 21.
Ik geloof niet in een acuut iets hier.
woemp schreef:Inderdaad , het gaat om een oudere pony van 21 jaar die al in een manege heeft moeten meedraaien en voordien zelfs jumpings gedaan heeft dus ze heeft al hard gewerkt voor ze bij ons mocht komen.
Ze liep de laatste twee jaren geleidelijk aan stijver maar in het eerste filmpje was er opeens iets acuut waardoor ze onregelmatig liep wat echt anders was dan ervoor. Dat is gelukkig terug voorbij lijkt me maar iedereen hier in dit topic zegt dat ze nog overduidelijk kreupel is en dat baart me wel zorgen.
Mijn dierenarts is geweest in juni en de smid eind juli. Ze adviseren tegenstrijdige zaken dus we hebben een afspraak bij de osteopaat geboekt om haar mening eens te vragen maar die komt pas over een tweetal weken ( duurt nu abnormaal langer omdat het verlofperiode is )
Citaat:je hebt helemaal niets aan een osteopaat bij deze kreupelheid. Dat is weggegooid geld.
De kreupelheid komt overduidelijk uit de benen.
DuoPenotti schreef:Er zin ook osteopaten die dierenarts zijn.
Die komt hier namelijk ook
Janneke2 schreef:Citaat:je hebt helemaal niets aan een osteopaat bij deze kreupelheid. Dat is weggegooid geld.
Ik heb formeel grote bezwaren tegen deze uitspraak.
De meest recente beelden zijn foto's van vier dagen geleden.
Op basis van 4 dagen oude standfoto's kun je GEEN zinnige uitspraken doen over kreupelheid.
(Wellicht wel over de stand, hoefbeslag, vaardigheden van de smid, etc.)
Maar als je het dier niet ziet bewegen kun je niets zeggen over de kreupelheid.
... behalve misschien het advies 'zorg dat je een goede diagnose plus behandeling krijgt'.
Hoe precies de diagnose en behandeling tot stand komen en er uit moeten zien valt al helemaal niet vanaf een schermpje te beoordelen.
Janneke2 schreef:Citaat:je hebt helemaal niets aan een osteopaat bij deze kreupelheid. Dat is weggegooid geld.
Ik heb formeel grote bezwaren tegen deze uitspraak.
De meest recente beelden zijn foto's van vier dagen geleden.
Op basis van 4 dagen oude standfoto's kun je GEEN zinnige uitspraken doen over kreupelheid.
(Wellicht wel over de stand, hoefbeslag, vaardigheden van de smid, etc.)
Maar als je het dier niet ziet bewegen kun je niets zeggen over de kreupelheid.
... behalve misschien het advies 'zorg dat je een goede diagnose plus behandeling krijgt'.
Hoe precies de diagnose en behandeling tot stand komen en er uit moeten zien valt al helemaal niet vanaf een schermpje te beoordelen.
Raineri schreef:Ik ben wel benieuwd hoe babootje tot deze conclusie is gekomen. Het is mij opgevallen dat ze een scherp oog heeft dus ik leer graag van je uitleg Babootje![]()
Mijn gevoel zegt dat een sluimerende artrose / verkeerde training door compensatie tot een meer acute blessure hebben geleid. Puur onderbuikgevoel. Mega disclaimer hier. Doe hier niets mee verder.