Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Avalanche schreef:Hoe duidelijk moet TS nog zijn???
Echt, serieus mensen, doe verdomme eens normaal. Even iemand de grond intrappen die het al zo moeilijk heeft. Bizar.
Lekker makkelijk ook op internet, anoniem. Ik vind dit echt zo vuil.appiesjappie schreef:En nee dat k..... geld intresseert mij dan echt niet of ik het nu krijg of niet. Ik laat haar echt gaan.
Verder denk ik dat mensen de vraag verkeerd begrijpen. Ze wilt gewoon dat mensen meekijken en meedenken.
Deze opmerking is echt zo duidelijk.....
Avalanche schreef:Hoe duidelijk moet TS nog zijn???
Echt, serieus mensen, doe verdomme eens normaal. Even iemand de grond intrappen die het al zo moeilijk heeft. Bizar.
Lekker makkelijk ook op internet, anoniem. Ik vind dit echt zo vuil.appiesjappie schreef:En nee dat k..... geld intresseert mij dan echt niet of ik het nu krijg of niet. Ik laat haar echt gaan.
Verder denk ik dat mensen de vraag verkeerd begrijpen. Ze wilt gewoon dat mensen meekijken en meedenken.
Deze opmerking is echt zo duidelijk.....
Onali schreef:Ze opent zelf dit topic op haar verjaardag.
Mogen er vandaag dan wel hardere opmerkingen komen?
Coco4life schreef:Precies, ze heeft echt al zo vaak gezegd wat ze niet wil, en gisteren was het haar verjaardag. Dan zijn er telkens van die mensen die de situatie voor haar nog moeilijker maken. Kom op joh, probeer haar teminste te helpen. Als je haar zulke berichten stuurt wordt de situatie toch ook niet makkelijker?!
Onali schreef:Ze opent zelf dit topic op haar verjaardag.
Mogen er vandaag dan wel hardere opmerkingen komen?
Onali schreef:Nee maar het betekent ook niet dat we met fluwelen handschoenen moeten reageren omdat iemand jarig is.
Bovendien reageert TS elke keer weer met een nieuw beetje informatie.
Niet alle informatie staat in de openingspost.
Onali schreef:Nee maar het betekent ook niet dat we met fluwelen handschoenen moeten reageren omdat iemand jarig is.
Bovendien reageert TS elke keer weer met een nieuw beetje informatie.
Niet alle informatie staat in de openingspost.
Citaat:Het doet mij echt zoveel verdriet om te horen dat ze gewoon geslacht zou gaan worden. Ze is echt zo n super mooi en geweldig paard en ze is zo lief voor mij geweest en kan haar niet zomaar als een ding zo hop aan 1 of ander iemand geven en niet weten wat er gebeurd. Nu denk ik zou er iemand zo'n paard kopen? Iemand die haar misschien wel kan oplappen?
VenoSnorlax schreef:Misschien advocaat van de duivel eh. Het is een flink beladen topic. Ik weet niks van verzekeringen maar begrijp ik goed dat je X bedrag aan geld krijgt als je het paard verkoopt van je verzekering?
Heb je geen familie of vrienden waar je het paard aan zou kunnen " verkopen" om hem in te laten slapen. Van het fonds kan je de dierenarts betalen.
Klinkt relatief tot de rest extreem makkelijk dus vrees dat dat niet zomaar kan maar het opbrengen waard
vevina schreef:VenoSnorlax schreef:Misschien advocaat van de duivel eh. Het is een flink beladen topic. Ik weet niks van verzekeringen maar begrijp ik goed dat je X bedrag aan geld krijgt als je het paard verkoopt van je verzekering?
Heb je geen familie of vrienden waar je het paard aan zou kunnen " verkopen" om hem in te laten slapen. Van het fonds kan je de dierenarts betalen.
Klinkt relatief tot de rest extreem makkelijk dus vrees dat dat niet zomaar kan maar het opbrengen waard
Maar ze kan haar paard gewoon laten inslapen dus ze hoeft haar paard aan niemand te verkopen. Ze zou dan misschien alleen geen geld krijgen vanuit het fonds. Paard kan en mag gewoon ingeslapen worden.
Onali schreef:Het is een aparte vraag.
Nee ik zou nooit een ziek paard kopen, maar ja er bestaan zeker mensen die dat wel doen.
Als TS al duidelijk heeft dat ze haar fries wilt laten inslapen snap ik dit topic en deze vraag ook niet.
anjali schreef:Avalanche schreef:Ik neem aan dat met een paardenfonds de eigenaar nog steeds volledig beslissingsbevoegd is?
Als jij het geld wil dan verkoop je het paard in feite aan het fonds. Het is dan van hen en zij kunnen er mee doen wat ze willen.
appiesjappie schreef:Nog een keer.... het paardenfonds wil haar overnemen zodat ik het geld krijg wat ik 18 jaar lang heb betaald. Maar dan zou ze naar een handelaar of slacht gaan. Nu vraag ik mij af mensen zo n paard dan zouden kopen
appiesjappie schreef:Nog een keer.... het paardenfonds wil haar overnemen zodat ik het geld krijg wat ik 18 jaar lang heb betaald. Maar dan zou ze naar een handelaar of slacht gaan. Nu vraag ik mij af mensen zo n paard dan zouden kopen
DJZ schreef:Hoii TS, wat een rotsituatie voor jou en je merrie...
Hoe zit het als je je paard "verkoopt"? Is er niet iemand in jouw omgeving die jouw paard van jouw "koopt", waardoor het 'gedeelde eigendom' van het paardenfonds komt te vervallen? Dan bedoel ik niet dat je letterlijk het paard verkoopt, maar op papier.. Snap je wat ik hiermee bedoel?
Dan krijg je geen geld van het fonds, maar heb je wel de de volledige keuze om je paard in te laten slapen...
appiesjappie schreef:vevina schreef:appiesjappie schreef:Pfff sorry ik zit te huilen terwijl ik alle berichten.... wat een s... krijg ik over mij heen en zoals ik al begon met de topic misschien de domste vraag ooit en had hem nooit moeten stellen. Want ik voel mij nu nog k.... Dan ik mij voelde. Wat kunnen mensen bot zijn en geen gevoel hebben.
Ja ik heb een hoefbevangen pony verkocht maar hij was niet continu hoefbevangen en verder een top pony en niet ziek. Op een paddock zou hij een topleven hebben maar een paddock had ik niet en kon ik niet laten maken. Dan is verkoop het beste en hij heeft een geweldig plekje met lieve mensen en heeft nooit meer ergens last van. Wat is er mis mee om hem op deze manier wel een gelukkig leven te kunnen geven. (Waarom verdedig ik mijzelf eigenlijk vraag ik mij nu af)
Dit is echt totaal een andere situatie. Dit paard is mijn liefde. Mijn eerste droompaard wat ik van mijn eigen verdiende geld had gekocht. Wilde altijd al een fries. Daar droomde ik als klein meisje al van. Al mijn tijd er in gestopt om haar zelf zadelmak te maken ondanks mijn beperking luisterde ze perfect. Kon alles met haar.zij wad het eerste veulentje wat voorzichtig uit de groep naar mij toe kwam. De band is zo goed samen. Als ik er bijna afviel stopte ze zodat ik weer goed kon gaan zitten. Ik rij haar met 1 been omdat mijn andere been niet top werkt maar ze deed alles wijken voorzichtig galopperen en als er iemand anders op haar reed was ze vol power en vuur. De band die wij hebben is niet te omschrijven. Ik heb alles voor haar over. En nee dat k..... geld intresseert mij dan echt niet of ik het nu krijg of niet. Ik laat haar echt gaan. Maar ik stel een vraag. Gewoon een vraag wat de stomste vraag is die ik ooit heb gesteld zoals ikheb al begon toen ik de vraag stelde. Ik zit een verd... moeilijk pakket. Ik wil mijn grote liefde niet kwijt. 18 jaar maatjes door dik en dun. Alles gegeven wat ik zou kunnen geven. Want financieel zit ik net als zoveel mensen op dit moment niet echt lekker. Dat had ik 18 jaar geleden niet kunnen bedenken.
Maar een ziek paard wat zoveel voor je betekend wil je toch niet meer verkopen? Of überhaupt aan die gedachte denken. Ik begrijp dat het vreselijk moeilijk is… maar ik persoonlijk zou voor mijn aller beste maatje geen topic openen met vragen of iemand haar wil kopen, of haar naar het fonds doen. Nee dan zou ik zelf, volledig in tranen, die telefoon pakken en de dierenarts bellen. Om te zorgen dat mijn maatje op haar vertrouwde wei tussen haar vriendjes met mij erbij haar laatste adem uit blaast.
Nog een keer!!!! Ik verkoop haar niet!!! Ik vraag mij af of mensen zo n paard zouden kopen?