Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nicky1963 schreef:Fijn dat je weer terug bent. Ik denk dat je botdensiteit bedoelt, botdichtheid.
Maar ze vermoeden dus dat er iets met de sesambeentjes niet in orde is, begrijp ik?
Ik duim voor je dat je pony zich rustig houdt, de komende maanden. Veel sterkte en succes. met het hele proces.
Elisa2 schreef:Zit er geen cyste in? Dan komen er ook een soort gaten in het bot.
Waarom zou ze nu wel beter moeten worden met twee maanden rust als ze de afgelopen maanden niet verbeterde met rust?
Annefleur200 schreef:Nicky1963 schreef:Fijn dat je weer terug bent. Ik denk dat je botdensiteit bedoelt, botdichtheid.
Maar ze vermoeden dus dat er iets met de sesambeentjes niet in orde is, begrijp ik?
Ik duim voor je dat je pony zich rustig houdt, de komende maanden. Veel sterkte en succes. met het hele proces.
Ooh ja haha dat bedoel ik..
Ja klopt. Het begin en het einde van het sesambeentje ziet er goed uit. Alleen het middelste gedeelte is een warboel zoals ze zelf zei. Niet netjes recht zoals het hoort.
horsiegek schreef:Wat een verhaal voor je kleine pony!
Misschien klopt mij theorie niet, maar als er al een langslepende blessure in haar been zit en ze dus eigenlijk chronisch dat been minder belast heb je uiteindelijk ook minder botaanmaak. Een bot wordt eigenlijk continu afgebroken en opgebouwd, maar als er geen belasting op komt dan kan dit proces verstoord worden.
Hopelijk door de oorspronkelijke blessure rust te geven, gaat ze opnieuw meer op haar beentje steunen en op die manier ook haar bot.
Annefleur200 schreef:horsiegek schreef:Wat een verhaal voor je kleine pony!
Misschien klopt mij theorie niet, maar als er al een langslepende blessure in haar been zit en ze dus eigenlijk chronisch dat been minder belast heb je uiteindelijk ook minder botaanmaak. Een bot wordt eigenlijk continu afgebroken en opgebouwd, maar als er geen belasting op komt dan kan dit proces verstoord worden.
Hopelijk door de oorspronkelijke blessure rust te geven, gaat ze opnieuw meer op haar beentje steunen en op die manier ook haar bot.
Ja zo heeft de dierenarts het ook uitgelegd! Maken ze dat bot wel weer aan dan?
Annefleur200 schreef:horsiegek schreef:Wat een verhaal voor je kleine pony!
Ja zo heeft de dierenarts het ook uitgelegd! Maken ze dat bot wel weer aan dan?
Marigold schreef:Dus als ik het goed begrijp is de pony langdurige rust nodig voor herstel van de ontsteking, en tegelijkertijd ook normale belasting voor herstel van bot densiteit?
Dat is wel een contradictie.