Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:pillow schreef:Nou inderdaad ik ken niemand die een paard op afbetaling heeft gekocht of verkocht
Ik zou het ook nooit doen
Nee inderdaad. Als je je paard meegeeft op afbetaling dan kan ik je garanderen dat je je geld niet gaat krijgen.
DuoPenotti schreef:Belle, al jaren bijrijder kan ik me voorstellen dat het anders is.
Maar iemand die je niet kent op zijn woord te geloven zou behoorlijk naïef zijn. En is echt ook niet standaard of gewoon om te doen, maar juist erg uitzonderlijk.
Dit is idd een erg bijzonder verhaal.
Tips willen maar een half verhaal vertellen waar steeds wat meer bij komt.
Daar zijn geen tips op te geven.
Rocamor schreef:Ik vind het nog steeds een bijzonder verhaal:
- pony daar braaf en nu klophengst
- achteraf bezien toen al bekend dat het klophengst was
- bevestigd door de oude veearts die info uit het verleden doorgeeft aan een nieuwe eigenaar, terwijl de vorige eigenaar daar geen toestemming toe heeft gegeven
- pony is veel te duur aangekocht
- hoge kosten kunnen niet opgevangen worden omdat er een nieuw huis is aangekocht en het oude 25k onder water staat (hoe dan in deze tijd)
- het nieuwe huis wordt pas in september opgeleverd
- nu blijkt dat een groot deel van het aankoopbedrag voor de pony nog niet is betaald
- er wordt steeds overlegd met de advocaat (tenzij deze onbetaald werkt, is mijn ervaring met goede advocaten dat ze werkelijk elke minuut moeten/mogen declareren met de hoeveelheid overleg lijkt mij dat de kosten van de operatie al vergoed zijn. Waarom daar overigens wel geld voor en voor zo'n operatie niet
- de vorige eigenaresse was zwakbegaafd (of haal ik 2 topics door elkaar?) en heeft geen cent te makken. Wil de pony niet terug en er is geen geld om hem überhaupt terug te nemen.
- maar de pony is bij lange na niet afbetaald, ts wil de pony houden, maar moet daarvoor de pony laten opereren om te krijgen wat ze wilde (braaf paard). Daar is geen geld voor. Wel voor de advocaat. Wel om het restant van de pony af te betalen.
*nog wat edits
- er was al overleg met rechtsbijstand, dat werd later een advocaat
- pony stond bij vorige eigenaresse al maanden weg te kwijnen in een donker hok en had al maanden geen zonlicht gezien
- pony was van een 12jarig jongetje dat hem altijd zijn zin heeft gegeven en daarom valt de pony nu de dekhengst aan van de stalhouder waar ze nu staan.
- pony was vroeger bij een kennis van ts wel altijd superbraaf in de kinderlesjes
- en onder het zadel is ie nog steeds braaf maar aan de hand niet (meer).
- pony is ongezien, wel gekeurd gekocht
Ik vind het een opmerkelijk topic dat bij mij vele vragen en vraagtekens / opgetrokken wenkbrauwen oproept.
Maar als je toch contact hebt met een advocaat in deze zaak + pony is nog niet afbetaald, dan overleg je toch met de advocaat om een in gebreke stelling ofzo op te laten stellen, waarin je vordert dat je de pony terugbrengt en het reeds betaalde geld terugkrijgt OF dat je de kosten van de operatie compenseert met het nog niet betaalde bedrag zodat je een tegemoetkoming in de kosten van de operatie hebt?
anjali schreef:pillow schreef:Nou inderdaad ik ken niemand die een paard op afbetaling heeft gekocht of verkocht
Ik zou het ook nooit doen
Nee inderdaad. Als je je paard meegeeft op afbetaling dan kan ik je garanderen dat je je geld niet gaat krijgen.