Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Mir schreef:Wow wat een discussie hier.
De meeste vinden dus dat blind geboren veulentjes direct ingeslapen moeten worden. Zullen we dat dan ook met baby's doen die gehandicapt ofwel blind worden geboren ? Want ja... blind door het leven is volgens jullie nou eenmaal geen waardig leven. Amen
Zipperdepip schreef:Even wat anders dan voorgaande berichten.. het valt mij wel op dat er de afgelopen tijd behoorlijk wat veulens zonder ogen zijn geboren. Deze week nog een ander op de veulencentrale een veulenloze merrie om deze reden. Hopelijk is het toeval en komt het niet door entingen of voer?
miereneter schreef:TS, hulde voor hoe jij hebt gehandeld. Ik denk dat je het beste hebt gedaan voor je veulen, in deze omstandigheden. En mooi dat je je merrie als pleegmerrie hebt aangeboden.
Art_Ificious schreef:Helaas geen ervaring.
Wel 4 dagen geleden op fb een oproep gezien voor een pleegmerrie aangeboden omdat het veulen ook geboren was net zoals het veulen van jouw vriendin en toch onmiddellijk ingeslapen is door hun dierenarts.
[ [url=m/puSEmk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ibbel schreef:For the record:
TS heeft geen veulen zonder ogen (gehad), dit ging over een veulen van een vriendin. En dat veulen is in leven gehouden en lijkt nu bij Norma te staan.
Daarna heeft Mirranda (niet de TS, niet de vriendin) gepost dat zíj haar veulen zonder ogen vrijwel meteen heeft laten inslapen en haar merrie als pleegmerrie heeft aangeboden.
Zipperdepip schreef:Art_Ificious schreef:Helaas geen ervaring.
Wel 4 dagen geleden op fb een oproep gezien voor een pleegmerrie aangeboden omdat het veulen ook geboren was net zoals het veulen van jouw vriendin en toch onmiddellijk ingeslapen is door hun dierenarts.
Deze en bij een vriendin van mij haar werk ook al de eerste veulen van dit jaar. Misschien kwam het eerder ook regelmatig voor maar ik had het zelf nog nooit gehoord terwijl het toch wel een opmerkelijk verschijnsel is. Ben gewoon benieuwd of het vaker voorkomt nu of dat het van alle tijden is.
StalNollie schreef:Het komt zeker ieder jaar weer voor. Maar volgens mijn niet denderend veel. Ben benieuwd waarom er word gezegd dat er nu al vele meldingen zijn seizoen is net begonnen.
Zipperdepip schreef:Art_Ificious schreef:Helaas geen ervaring.
Deze en bij een vriendin van mij haar werk ook al de eerste veulen van dit jaar. Misschien kwam het eerder ook regelmatig voor maar ik had het zelf nog nooit gehoord terwijl het toch wel een opmerkelijk verschijnsel is. Ben gewoon benieuwd of het vaker voorkomt nu of dat het van alle tijden is.