Lecher antenne

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 15:13

Het hoeft hier wat mij betreft helemaal niet alleen over lecher te gaan hoor.
En een discussie vind ik ook altijd interessant.
Ik denk dat er aan beide kanten winstbelang is.
Zo werkt de wereld tenslotte ook.

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:40

Ik vind het een beetje vreemd dat dierenartsen hier zo als geldwolven worden afgeschilderd door sommige. Diergeneeskunde is uiteindelijk een van de meest slecht betalende universitaire opleidingen, zeker met zijn minstens 6 jaar studeren. Als ze ambitie hadden om rijk te worden hadden ze een andere studie moeten kiezen. De meeste dierenartsen werken gewoon in loondienst en verdienen niks aan het voorschrijven van medicatie. En ik denk dat echt vrijwel elke dierenarts het fantastisch zou vinden als de lecherantenne/biotensor/kruiden/druppels echt zo goed zouden werken. Dat zou hun werk immers een behoorlijk stuk makkelijker maken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:45

Nee hoor, dierenartsen zijn geen geldwolven. Zo lees ik het ook van niemand. Het is maar wat je er zelf in wilt lezen natuurlijk :)*
Maar wat ik wel heb aangegeven, als daar de diagnose niet klopt word er gewoon gezegd dat kan.
Is dat bij alternatief is het een kwakzalver en iemand die uit is op je geld. Alsof de dierenarts dan zegt, oke ik reken nu niets. (en voordat er bewust verkeerde conclusies getrokken worden, het hoeft ook niet voor niets)

Wel aardig dat er hier zoveel mensen begaan zijn met de portemonnee van een ander.
Maar bij andere onderwerpen zie je die mensen helemaal daar niet in opkomen...bijzonder weer.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:49

Vooral de combinatie van een wichelroede/-antenne met oneindig verdunde druppels is zeer lucratief.
Eerst stel je een fantasiediagnose die regulier niet te bevestigen is, vervolgens schrijf je fantasiedruppels voor om die verzonnen aandoening te genezen. Succes gegarandeerd, want de aandoening die er altijd al niet was, blijkt na de geslaagde 'behandeling' ook als sneeuw voor de zon verdwenen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:54

Ach ja, zolang mijn dierenarts zelfs geloofd in die fantasiedruppels en zelfs klanten doorstuurt zie ik daar meer waarde in dan in jou getetter.

Maar ik vind je echt aardig hoor dat je zo begaan met iedereen hoor en zo zoveel wilt waarschuwen waar mogelijk. Echt dat zegt heel wat goeds over je :j

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:35

Ik geloof opzich echt wel in druppels als deze niet zodanig verdund worden (dus 3 druppeltjes Bach bloesem op een flesje water)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:42

Maar wat is dan alternatief?
Voor mij is 'alternatief' volstrekt iets anders dan 'kwakzalverij'.

Kijk eens naar de praktijk in Vinkega, met Albert van Unen en Rodinde Hoogenraad.
Zijn dat dan ook kwakzalvers?

Over de toelating van geneesmiddelen: als er geen farmaceut is die wil betalen voor het onderzoek, vindt er geen onderzoek plaats en komt een middel dus niet op de officiële lijst van toegelaten middelen. Dat hoeft niets te zeggen over de kwaliteit. Zo zijn er veel kruiden die prima werken bij bepaalde kwalen, maar omdat er door een farmaceut nooit aan verdiend kan worden, wordt er ook nooit officieel onderzoek gedaan. Dat kost namelijk veel geld.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 17:06

LiannePuthzy schreef:
Ik geloof opzich echt wel in druppels als deze niet zodanig verdund worden (dus 3 druppeltjes Bach bloesem op een flesje water)

Ik heb veel baat gehad bij Bach bloesem druppels. Maar ik gebruik ze dan gewoon puur. Niet nog eens verdund van een paar druppels per flesje water. Ik werk veel met kruiden en alternatieve dingen en dus ook met eem biotensor en bioresonantie. Super goede resultaten mee. Maar ben niet van de homeopathie en eeuwige verdunningen. Daar heb ik niks mee, die gebruik ik niet en zal ik nooit adviseren

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:31

Wetenschappelijk onderzoek doen naar de werking van een bepaald medicijn en deze werking bewijzen, kost geld. Heel veel geld. Waar komt dit geld over het algemeen vandaan? Big pharma. En dat geld moet zichzelf terugverdienen door patent te leggen op een middel of ingrediënt. Ik kan me daarom goed voorstellen dat er voor sommige alternatieve middelen geen bewijs is gevonden. Want dat gaat zichzelf middels patenten niet terugverdienen. Voorbeeld: een high school student heeft bewezen dat zwarte komijnolie voeren, helpt tegen preventie van tekenbeten en dus de kans op Lyme. Waar concentreert de wetenschap zich op: een gepatenteerd vaccin vinden. Ook heel Nobel en nuttig. Maar de preventieve maatregel wordt niet gefundeerd voor studies en blijft daardoor onbekend.
Ik ben niet tegen reguliere geneeskunde, verre van zelfs, maar kan ook daar zeker wel een kritisch standpunt in nemen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:55

Marigo schreef:
Ik kan me daarom goed voorstellen dat er voor sommige alternatieve middelen geen bewijs is gevonden. Want dat gaat zichzelf middels patenten niet terugverdienen.

Nee, dat haalt je de koekoek. Als er geen bewijs is gevonden, werkt iets niet :D Patent of niet.

Citaat:
Voorbeeld: een high school student heeft bewezen dat zwarte komijnolie voeren, helpt tegen preventie van tekenbeten en dus de kans op Lyme.

Het helpt tegen het voorkómen van Lyme. Interessant, maar lijkt me nou net niet wat je wilt :P

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:22

Nou het punt Ibbel is dat er geen poging wordt gedaan naar het bewijzen van de werking omdat er al bij voorbaat geen funding voor is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:26

Voor veel (basaal) onderzoek is er zat funding te vinden. Niet bij farmaceuten, maar die doen tegenwoordig hun eigen basale onderzoek dan ook allang niet meer. Wel bij onafhankelijke (!) financiers, zoals de NHS (UK), de NIH (VS) of NWO/ZONMw hier in NL.
Vooral in de VS heeft de NIH een enorm budget júist voor 'complementary and alternative medicine'.
Met een goed onderzoeksplan kun je daar geld aanvragen.
Komt daar iets veelbelovends uit, willen (kleinere) bedrijven daar vaak wel verder mee. Komt er dan nóg meer veelbelovends uit, dan staat er echt wel een big farma te trappelen om een paar miljoen of meer aan die kleine jongen te betalen.

Probleem is heel simpel: er komt vrijwel nooit iets veelbelovends uit die basale onderzoeken die de NIH al sinds jaar en dag financieren.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:30

Ibbel, dat is niet waar. Ik heb vrij veel ervaring met klinisch onderzoek bij paarden en ik kan je vertellen: er is bijna geen financiering voor goedkope middelen te vinden. Het gaat ook niet om het fundamentele onderzoek maar om de toelatingsprocedure richting de markt. Zoals je ongetwijfeld weet is onderzoek bij paarden ook complex. Het beste onderzoek was ongetwijfeld het beroemde ocd-onderzoek op de proefboerderij in Lelystad, maar dat krijg je nu natuurlijk nooit meer voor elkaar vanwege ethische bezwaren.
Het vinden van eigenaren en klinieken die mee willen doen aan onderzoek is erg lastig. Vind bijvoorbeeld maar eens 50 paarden met mok van betrouwbare eigenaren die allemaal bereid zijn hun paard gedurende langere tijd op dezelfde manier te houden én te behandelen, waarbij ze pas na afloop van de behandeling weten of ze het geneesmiddel of een placebo hebben gekregen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:38

Marigo kwam met een voorbeeld van basale research. Als daar iets van wetenschappelijke grond in zit, is daar funding voor.

Ja, ik weet dat onderzoek voor middelen specifiek voor paarden moeilijker is, want de markt is kleiner. Toch is ook daar bést geld te vinden (daar heb ik meer dan genoeg ervaring mee). Maar je moet het niet zoeken bij de grote farmaceuten (en het hun ook niet verwijten).

En goed onderzoek begint (net als met mensengeneesmiddelen) met laboratoriumproeven, proefdieren (muizen, ratten), fase 1 (vrijwilligers, bij paarden dus 20 slacht-Shetten die door Utrecht worden gekocht) en dán pas patienten (jouw groep met eigenaren). Als die eerste stappen niet gezet zijn én een goed resultaat hebben gegeven, heeft dat onderzoek met die 50 eigenaren ook geen zin. En dáárom mislukt dat soort onderzoek zo vaak.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:17

Ik was helemaal in voor de natuurgeneeskunde inclusief Lecher antenne etc. Ging elk jaar een therapeut, naar een ostheopaath en naar cursussen bij Silverlinde......tot afgelopen jaar, mijn hondje was aangevallen door een herdershond, was er zeer beroerd aan toe en bleef kwakkelen na al zijn operaties.....ik liep de deur plat bij alle natuurgeneeskundige, hij is gemeten met o.a de Lecher en overal kwam stress en trauma uit tot ik een doorverwijzing afgedwongen heb en hij daar bij de internist op de onderzoek tafel geeuthaniseerd is wegens een enorme inoperabele keeltumor.............jammer dat die niet opgemerkt is bij al die consulten......

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:41

maras schreef:
Ik was helemaal in voor de natuurgeneeskunde inclusief Lecher antenne etc. Ging elk jaar een therapeut, naar een ostheopaath en naar cursussen bij Silverlinde......tot afgelopen jaar, mijn hondje was aangevallen door een herdershond, was er zeer beroerd aan toe en bleef kwakkelen na al zijn operaties.....ik liep de deur plat bij alle natuurgeneeskundige, hij is gemeten met o.a de Lecher en overal kwam stress en trauma uit tot ik een doorverwijzing afgedwongen heb en hij daar bij de internist op de onderzoek tafel geeuthaniseerd is wegens een enorme inoperabele keeltumor.............jammer dat die niet opgemerkt is bij al die consulten......

Tumoren zijn sws ook niet te vinden via die weg als ik t goed begrepen heb..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:55

Licor schreef:

Tumoren zijn verifieerbaar...

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:01

Ik geloof er niet in. Een lang verhaal in het kort bioresonantie ala ik hun was blijven volgende was moet “toen” paard er niet meer geweest.

Lecher? Nope. Paard bleek van alles te hebben. Kreeg dus druppel. Meisje iedere dag dol blij want hij knapte echt op!
- zij zag hem n kwartier per dag. Alleen met druppels geven.
- wij zagen hem als personeel de hele dag. Behalve dat hij rustiger werd omdat er niet constant met hem gesleept werd veranderde er niks. Hij was namelijk altijd vrolijk en opgewekt.

Ook valt het op dat het kwa uitslagen bijna altijd een schimmeltje op de darm is. Vaak via Den Hoek. En 8/10 uiteindelijk toch naar de reguliere kliniek gaan. ( dit gaat dan over eerst alternatief. Niet als regulier je niks meer kan bieden )!

Idd zo als eerder in het topic langs komt met de pollen heb ik paarden wel zien opknappen. Maar voor de rest meer placebo’s bij de eigenaren.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:06

Kuggur schreef:
Licor schreef:

Tumoren zijn verifieerbaar...

Een botbreuk ook en dat kan wel via die weg gevonden worden dus dat zegt niets imo

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:07

Rainer schreef:
En ik denk dat echt vrijwel elke dierenarts het fantastisch zou vinden als de lecherantenne/biotensor/kruiden/druppels echt zo goed zouden werken. Dat zou hun werk immers een behoorlijk stuk makkelijker maken.

Lecher en biotensor werken goed, maar het kost extra tijd.
En als met alles: 'een kapot griffelbeen zie je niet op de scan, en de peesblessure niet op de röntgenfoto'.
Kruiden zijn de voorlopers van de huidige (dieren)artsenijmiddelen - houd svp wel in mind dat een beetje plant zo honderd stoffen 'aan boord' heeft.

Het is dus een uitbreiding.
In zekere zin krijgt iemand het dan makkelijker, want meer opties, maar ook extra opleiding, extra keuzes en dus extra tijd en geld.

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:06

Ik vind het toch bijzonder dat een lever die ondersteuning heeft wel gediagnosticeerd kan worden maar zeer afwijkend tumoreus weefsel niet. Maar goed, we hoeven het niet te snappen natuurlijk…

@Janneke, tijd lijkt me het probleem niet. Een uitgebreid kreupelheidsonderzoek + beeldvorming ben je ook uren mee bezig.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 01:24

Ibbel schreef:
Marigo kwam met een voorbeeld van basale research. Als daar iets van wetenschappelijke grond in zit, is daar funding voor.

Ja, ik weet dat onderzoek voor middelen specifiek voor paarden moeilijker is, want de markt is kleiner. Toch is ook daar bést geld te vinden (daar heb ik meer dan genoeg ervaring mee). Maar je moet het niet zoeken bij de grote farmaceuten (en het hun ook niet verwijten).

En goed onderzoek begint (net als met mensengeneesmiddelen) met laboratoriumproeven, proefdieren (muizen, ratten), fase 1 (vrijwilligers, bij paarden dus 20 slacht-Shetten die door Utrecht worden gekocht) en dán pas patienten (jouw groep met eigenaren). Als die eerste stappen niet gezet zijn én een goed resultaat hebben gegeven, heeft dat onderzoek met die 50 eigenaren ook geen zin. En dáárom mislukt dat soort onderzoek zo vaak.

Ik zal het eens navragen, heb een vriendin die hier rechtstreeks bij betrokken is (ook in samenwerking met Utrecht) en zij schetst een ander beeld van deze werkelijkheid. Mocht je inderdaad echt ervaren zijn in het vinden van financiering, dan mag je me een pb sturen - want ik denk dat ik dan iemand heel erg blij kan maken….

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 01:40

HindaFree schreef:
Ik geloof er niet in. Een lang verhaal in het kort bioresonantie ala ik hun was blijven volgende was moet “toen” paard er niet meer geweest.

Lecher? Nope. Paard bleek van alles te hebben. Kreeg dus druppel. Meisje iedere dag dol blij want hij knapte echt op!
- zij zag hem n kwartier per dag. Alleen met druppels geven.
- wij zagen hem als personeel de hele dag. Behalve dat hij rustiger werd omdat er niet constant met hem gesleept werd veranderde er niks. Hij was namelijk altijd vrolijk en opgewekt.

Ook valt het op dat het kwa uitslagen bijna altijd een schimmeltje op de darm is. Vaak via Den Hoek. En 8/10 uiteindelijk toch naar de reguliere kliniek gaan. ( dit gaat dan over eerst alternatief. Niet als regulier je niks meer kan bieden )!

Idd zo als eerder in het topic langs komt met de pollen heb ik paarden wel zien opknappen. Maar voor de rest meer placebo’s bij de eigenaren.

In mijn ervaring zijn hun favoriete diagnoses bij Den Hoek Lyme, schimmelinfecties in de darmen, SI-afwijkingen, verklevingen van bindweefsel en vage nier- en leverproblemen. Alles wat niet zo 123 wetenschappelijk verifieerbaar is, wat een toeval ;) maar gelukkig zijn er allemaal prima druppeltjes voor (en een flinke dosis placebo by proxy).

--------------------------------

Kruiden waar daadwerkelijk werkzame stoffen in zitten vallen trouwens onder reguliere geneeskunde :)

Als Lecher goed werkt moet het niet al te moeilijk te bewijzen zijn? Risico's voor patiënten zijn vrijwel nihil, dan maar paar paarden met bijv. vermoeden van peesblessures doormeten en diagnoses verifiëren dmv echo, dat zou al een grote vooruitgang betekenen als de uitslagen enigszins zouden kloppen :j

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:25

ik geloof er dus wel in

mijn paard was ziek dat ik hem kocht, longtontsteking laag hb kreeg antibiotica voor langere tijd en hierna van mij probiotica en flinke op pep brokjes
hij knapte op en ging lekker de wei in. Het bloed was alweer verbeterd. Na een x aantal maanden heb ik hem laten doormeten meer omdat ik wilde weten welk voer goed voor hem zou zijn. En er kwam uit dat de lever niet ok was... ik dacht, logisch want meneer heeft afgelopen maanden veel medicijnen gehad. echter was dit niet in het eerdere afgenomen bloed terug te zien. Toch hierna maar een keer bloed laten herhalen en wat bleek, de leverwaardes waren verslechterd. In onze omgeving zijn de laatste jaren meerdere paarden overleden aan hoge leverwaardes dus ik schrok best wel. Mijn paard kwam uit een andere omgeving en bij de andere bloedonderzoeken waren de leverwaardes nog goed en nu ineens slecht.

Ik kreeg druppels voorgeschreven en ben hiermee aan de gang gegaan en afgelopen maand heb ik hem eerst weer laten doormeten en was volgens haar geen afwijking meer te meten aan de lever, Uit voorzorg bloedje laten trekken en idd, de leverwaardes zijn weer genormaliseerd

ik geloof er dus wel in, vind het alleen erg prijzig en ik wilde dus dit keer ook op papier ( bloedonderzoek) bewijs zien. Ik heb mezelf nu voorgenomen om een van de methodes te kiezen, of door laten meten of bloedonderzoek, niet beide want dat kost me telkens 300 euro deze combinatie.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:33

[quote="Rainer"]Ik vind het toch bijzonder dat een lever die ondersteuning heeft wel gediagnosticeerd kan worden maar zeer afwijkend tumoreus weefsel niet. Maar goed, we hoeven het niet te snappen natuurlijk…

Hier ben ik het zo mee eens, ik snap het gewoon niet meer, de minste afwijkingen in de organen die vindt de Lecher maar de joekel van een tumor wordt totaal niet opgemerkt.........