Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cemlys schreef:Ik denk dat een belangrijke vraag is, hoeveel je te besteden hebt, het kost je al gauw een paar 1000 euro wil je het een en ander uitsluiten. Heb je dat en heb je het er voor over? Ook als de uitkomst slecht is. Dit gedrag geeft natuurlijk ook elders schade (spieren maar ook inwendige problemen), dus wat is er inmiddela nog meer aan de hand. Cushing geloof ik niet zo in, en vraag me af of dat betrouwbaar is met deze stress. Hele 5G verhaal en hoogspanning ook niet zo, niet in dit verhaal tenminste en met deze symptomen. Dat dit geen leven is voor dit dier is wel duidelijk. Wat ik me nog afvraag is hij wel te vervoeren, stel je moet naar een doorverwijskliniek. Want als hij zo uit zn plaat gaat in de trailer, dan weet ik niet hoe je hem daar heelhuids moet krijgen.
Steentje schreef:Ik heb geen raad voor je, maar wil je wel zeggen dat ik echt met jou en je pony meeleef.Wat moet je je radeloos (en onbegrepen) voelen (door je dierenarts).. Een dikke knuffel en ik duim voor jullie!
siskeh schreef:TS, ik hoop dat de DA je verder kan helpen, ik ben grondwerkinstructeur, wat in mijn ogen een optie zou zijn als je medische het gedrag niet kan verklaren is om het paard weer te leren ontspannen, zoals wat je nu ook eigenlijk al aan het doen bent door aan de longe/lijn naar buiten te gaan, maar ik denk dat je wel gerichter hierbij kan "helpen". Mocht je interesse hebben mag je mij PB doen, Witten is voor mij te doen qua afstand.
Ik ben persoonlijk geen fan van hoogspanningsmasten maar het is echt de vraag of dat de oorzaak is.
Daihyo schreef:Ik ben ook wel benieuwd of de uitslag van de PPID test wel betrouwbaar gaat zijn met al deze stress.
Fijn dat er in ieder geval bloed afgenomen is en ik zou zeker een 2nd opinion overwegen.
Een gedragstherapeut voor paarden zou ik ook als optie overwegen. Want misschien zit er inderdaad wel een diepe angst voor iets of is het aangeleerd gedrag, wat je kunt/moet gaan doorbreken.
Enorm lastig.
Als je eens een supplement wilt proberen: ik heb bij mijn neurotische haflinger hele goede ervaringen me de chillpil. Hij wordt daar echt heel chill van. Hij mag 2-4 pillen per dag, met 2 was het randje er af, maar met 4 was hij echt een slome, relaxte dodo, die zelfs uitschachte
Hij krijgt er dus ook geen 4 meer, dat was echt teveel. Maar het sloeg duidelijk goed aan bij hem.
https://www.agradi.nl/vitalstyle-chillpill-paard.htm
beestenfreak schreef:siskeh schreef:TS, ik hoop dat de DA je verder kan helpen, ik ben grondwerkinstructeur, wat in mijn ogen een optie zou zijn als je medische het gedrag niet kan verklaren is om het paard weer te leren ontspannen, zoals wat je nu ook eigenlijk al aan het doen bent door aan de longe/lijn naar buiten te gaan, maar ik denk dat je wel gerichter hierbij kan "helpen". Mocht je interesse hebben mag je mij PB doen, Witten is voor mij te doen qua afstand.
Ik ben persoonlijk geen fan van hoogspanningsmasten maar het is echt de vraag of dat de oorzaak is.
Hier zat ik ook aan te denken, als het een soort gewoonte is geworden en er medisch niks te vinden is zou dit nog wel eens kunnen helpen, kwaad zal het in ieder geval niet kunnen. Ik roep maar wat maar zou een tumor in zijn hoofd niet ook een mogelijkheid kunnen zijn?
Hoop echt dat je kunt vinden waar het vandaan komt, vreselijk om je paard zo te zien
Iilssx schreef:Zo de hele middag onder de pannen geweest. De dierenarts kwam, zag hem in de stal staan (ik zat er al meer dan een uur naast, meestal wordt hij dan wat rustiger. Het eerste wat hij zei was nou hij staat er mooi rustig bij ja. Ik zei nou wacht maar tot je hem uit de stal haalt. Van te voren de filmpjes laten zien en hier leek hij niet echt van onder de indruk.. Ik heb PPID genoemd een aantal keren maar dat zag hij hier totaal niet in. Hij zei dat paarden daar juist sloom van worden. Toch gehamerd op bloedonderzoek en test voor PPID. Dit heeft hij uiteindelijk wel gedaan.
Nou de stal in, mijn pony gelijk bang en kont toedraaien. Uit de stal gehaald, toen begon het feest. Keihard rondjes draaien aan de hand van de dierenarts in de gang overal tegenop knotsend. Dierenarts zei gelijk dat hij gewoon niet wil luisteren en zijn plek niet kent. Ik vind dit wel erg kort door de bocht aangezien hij altijd super naar mj luisterde en mij vertrouwt.
Rondjes draaiend de gang door buiten, overgenomen door de staleigenaar om hem in de buitenbak te zetten. Moet echt niet kijken hoe. Hij scheurt weg en heeft zo wel een uur lang weer rondjes geraced. Rent dwars door hun heen. Ik stond bij de bakrand. Na een uur konden ze hem nig steeds niet pakken, wouden hem eigenlijk naar binnen 'jagen' in de stal. Ik heb het nog even geprobeerd en hij kwam na een paar rondjes naar me toe gelukkig.
Weer terug in devstal gezet, toen zei de dierenarts dit heb ik nog nooit bij een paard gezien. Hij heeft duidelijk extreme innerlijke angst maar hij wist niet wat te doen. Hij vroeg zich af of mijn pony nogvwel te helpen zou zijn en of hij niet een kronkel in zijn hoofd had. Raadde nog aan om een "paardenfluisteraar" zoals hij het noemde te benaderen. Nu staat mjnnpony dus weer kleddernat en doodop in de stal en Ik ben dus eigenlijk geen steek verder gekomen en zit met mijn handen in het haar. Dit is geen leven voor hem..
Iilssx schreef:Steentje schreef:Ik heb geen raad voor je, maar wil je wel zeggen dat ik echt met jou en je pony meeleef.Wat moet je je radeloos (en onbegrepen) voelen (door je dierenarts).. Een dikke knuffel en ik duim voor jullie!
Nou enorm.. kan al nachten niet slapen en stond met tranen in mijn ogen bij de dierenarts
Inney schreef:Equisantos is een geweldige plek en Petra een heel fijn mens. Alleen denk ik dat je pony nu meer baat heeft bij een goede kliniek waar je wel serieus wordt genomen.
Want deze dierenarts is duidelijk van de oude stempel, wat absoluut niet negatief hoeft te zijn. Maar schijnbaar kan hij hiermee niet buiten zijn kaders denken.
Succes TS, hele nare situatie dit.
Amy223 schreef:Als je hier serieus geld in wil steken (en dat bedoel ik niet banketstaaf, maar stel jezelf de vraag of je bv €2000 er voor over hebt of een ander bedrag) dan zou ik zsm opladen naar een goede (!) kliniek (dus geen Wolvega maar bv Emmeloord)
Eerst andere veeartsen, therapeuten etc er bij halen kost je wrs alleen maar meer geld. Ik zou nu meteen goed doorpakken en opladen.
Veel sterkte, lijkt me vreselijk om je dier zo te zien
Kabayo schreef:Amy223 schreef:Als je hier serieus geld in wil steken (en dat bedoel ik niet banketstaaf, maar stel jezelf de vraag of je bv €2000 er voor over hebt of een ander bedrag) dan zou ik zsm opladen naar een goede (!) kliniek (dus geen Wolvega maar bv Emmeloord)
Eerst andere veeartsen, therapeuten etc er bij halen kost je wrs alleen maar meer geld. Ik zou nu meteen goed doorpakken en opladen.
Veel sterkte, lijkt me vreselijk om je dier zo te zien
Wat is er niet goed aan wolvega?