De zin of onzin 4wk boxrust kniewond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boxrust

Ja, volle 4 weken
68 (39%)
Ja, maar snel uitloop/stappen
64 (37%)
Nee onzin
39 (22%)

Totaal aantal stemmen: 171

RianneH

Re: De zin of onzin 4wk boxrust kniewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:15

Dat maakt het altijd erg lastig inderdaad.

Maar los daarvan, het ziet er heel goed uit en wat is het opeens snel gegaan! Knap werk ook qua verbinden, blijft het nu met ‘meer’ beweging ook goed zitten?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 23:02

RianneH schreef:
Dat maakt het altijd erg lastig inderdaad.

Maar los daarvan, het ziet er heel goed uit en wat is het opeens snel gegaan! Knap werk ook qua verbinden, blijft het nu met ‘meer’ beweging ook goed zitten?

Thnx! Ja het verband blijft zo goed zitten, omdat ze nu dubbel verband heeft. Daardoor zakt het niet meer af, het bovenste steunt op het onderste. En ze kan hiermee ook een stuk minder makkelijk haar knie buigen, ze heeft er geen last van met rustig bewegen maar wel met fanatiek voetballen of als ze wilt draven ofzo. Extra motivatie voor haar om een beetje rustig aan te doen ;) en dat werkt! Het zat na 3 dagen nog zo goed als perfect

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 21:05

Zo ziet het dubbele verband er trouwens uit (dag2). Ze was echt heel relaxed vandaag :D
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 20:28

Het gaat nog steeds goed :D
Afbeelding

Helaas nu aan de achterkant op haar bovenbeen wel een druk/schuurplekje van het verband, op de plek waar de gamgee laag overging naar dubbel. Het deed een beetje zeer en had iets gebloed, dus dat heb ik ook maar schoongemaakt. En nu heb ik het nieuwe verband een beetje gedraaid zodat op die plek maar 1 gladde laag gamgee zit. Hopelijk trekt dit ook weer mooi weg...
Ohja ik zou nog zeggen wat het spul is wat ik nu moet gebruiken om de wond mee schoon te maken. Dat is lotagen, iets met vrij veel formaldehyde achtige chemicaliën in de ingrediëntenlijst
Laatst bijgewerkt door Sintara op 04-12-20 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:32

Die drukplekken zijn vervelend idd, hopelijk valt het mee. Hoe groot in cm’s in de plek nu nog?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:32

Ziet er netjes uit.
Je zou het onder het gehavende stukje kunnen polsteren. Dat wil zeggen extra beschermen tegen drukken door watten op rol. Als je dat al niet deed.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 20:36

Het is nu ongeveer 4 centimeter hoog, de nieuwe huid niet meegeteld. Polsteren gaat niet werken, daarvoor zakt/verschuift de boel te veel. Ik denk dat het alleen maar meer ellende zou veroorzaken =/

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 22:33

Nou de drukplek is nu echt ellendig, dus er mag geen verband meer om het been heen.. Morgenochtend toch maar even kijken hoe het gaat voor m'n werk := vind het erg spannend zo (let niet teveel op de mooie muurschildering)
Afbeelding
Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:58

Ah dat is zuur, druk plek bijna net zo groot als de oude wond. Zal wel wat meer gaan indrogen op deze manier, maar jullie zijn al heel ver gekomen als je bedenkt waar je begon!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 23:21

Ja groter zelfs, er zit nog een heel stuk los. Misschien wel even groot als de oorspronkelijke wond. Mega zuur.
Opzich zit dit wel op een spier, dat zou moeten helpen qua genezing =/

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:53

Ik heb al eerder eens iets gepost. Wij hebben een soortgelijke wond jaren geleden helemaal niet ingepakt. En die is ook keurig hersteld.
Dus snap wel dat je het nu even spannend vind zonder verband. Maar dat is wellicht niet echt nodig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:58

hoe groot is die wond dan?
zo op de foto vind ik het niet zo groot eigenlijk,lijkt wat oppervlakkig.
zou het sowieso zo laten, snap ook dat je het eng vind doordat alles steeds zo ingepakt moest.
maar dit komt wel weer in orde.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 10:21

Dankjewel voor de oppeppers! Ik heb vanochtend snel even voor mijn werk gekeken en het zag er best goed uit.

Het onderbeen is nu dik maar dat is logisch denk ik.. Ik kon het wel dun masseren en na dat + twee minuten stappen was dat ook wel weer oké.
Er was niks meer warm en de drukplek was een stuk minder dik, raar en pijnlijk.

Dus ik zit nu wel weer wat rustiger :o

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:30

Ja dik is logisch. Dat is vocht inderdaad dat stagneert

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 15:11

Nou, de wonden gaan erg goed en ze staat nu weer buiten. Ze was eigenlijk niet te houden toen ze doorhad wat er ging gebeuren := Nagel omgeklapt en daardoor haar net niet vlug genoeg omgetrokken zodat ik ook nog een hoef tegen mijn schouder kreeg. Maar ik had haar nog wel aan het uiteinde van de teugels, dus ik heb haar een eindje achteruit gejaagd en toen kon ze weer normaal doen. Ietsje spannender dan ik leuk vind :x

Eenmaal op de wei schaamde ze zich een beetje en kwam ze het weer goed maken, maarja wel een zere arm nu =/