Paard verward de 3 gangen of iets anders ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 23:29

Ik ben het ook eens met LindyH

Ts is een jonge meid die hartstikke blij was met haar paardje... helaas lukt dit niet omdat het paard te veel begeleiding en ondersteuning nodig heeft die ts door een gebrek aan de juiste ervaring en begeleiding niet kan geven...
Dat is helemaal niet erg... maar dat doet voor TS zeker heel veel pijn... een opmerking over dat het dier geen kans gekregen heeft is volstrekt onterecht en een trap na richting ts... diertje is meermaals medisch nagekeken en ze doet haar best om een goed huis te zoeken voor haar paardje! Ze heeft letterlijk in de advertentie opgenomen dat het dier hulp nodig heeft met betrekking tot het scheiden van de gangen. Met andere woorden ze heeft de opmerkingen uit dit topic ter harte genomen, hetgeen ik zeer knap vind, zeker voor zo een jonge meid.

Ts heel veel succes met het zoeken van een geschikt baasje, en ik hoop dat je als je dit een plekje hebt kunnen geven een fijn paard vind waar je wel fijn mee aan de slag kunt gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 03:02

Neon schreef:
Ik ben het ook eens met LindyH

Ts is een jonge meid die hartstikke blij was met haar paardje... helaas lukt dit niet omdat het paard te veel begeleiding en ondersteuning nodig heeft die ts door een gebrek aan de juiste ervaring en begeleiding niet kan geven...
Dat is helemaal niet erg... maar dat doet voor TS zeker heel veel pijn... een opmerking over dat het dier geen kans gekregen heeft is volstrekt onterecht en een trap na richting ts... diertje is meermaals medisch nagekeken en ze doet haar best om een goed huis te zoeken voor haar paardje! Ze heeft letterlijk in de advertentie opgenomen dat het dier hulp nodig heeft met betrekking tot het scheiden van de gangen. Met andere woorden ze heeft de opmerkingen uit dit topic ter harte genomen, hetgeen ik zeer knap vind, zeker voor zo een jonge meid.

Ts heel veel succes met het zoeken van een geschikt baasje, en ik hoop dat je als je dit een plekje hebt kunnen geven een fijn paard vind waar je wel fijn mee aan de slag kunt gaan.

Nou onterecht vind ik mijn opmerking zeker niet. Dit is gewoon paard nummer zoveel dat door ouders (want dergelijke verhalen vind je veel terug) wordt aangekocht met maar 1 reden: Het dier was goedkoop. Goedkoop is duurkoop. Een paard en les kost nu eenmaal geld. Het paardje is doodbraaf maar kan nu na 2 maand weer verkassen naar een andere thuis. En laten wij heel eerlijk zijn: Voor de prijs dat die te koop wordt aangeboden is dat een handelaar. Kan het brave dier nog -tig keer verhuizen. Ja, dat maakt mij boos. Mensen zouden beter eerst eens nadenken en onderzoek doen ipv enkel de eurotekens te zien ronddraaien.

Niets mis of tegen TS. Ik krijg sterk het gevoel dat zij hier wel de nodige tijd en geld in wil steken maar dit niet mag. Het is inderdaad een heel eerlijke advertentie en je ziet wel dat het paard graag gezien is. Het is dus zeker geen trap na naar TS. Wel naar de ouders. Waarvan ik hoop dat zij eens wat gaan nadenken om zoiets in de toekomst te vermijden. Dit is zeer triestig voor zowel het paard als TS.

troi

Re: Paard verward de 3 gangen of iets anders ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 07:09

Verstandig TS!

Wat zijn je volgende stappen? Een nw paard zoeken?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 07:47

troi schreef:
Verstandig TS!

Wat zijn je volgende stappen? Een nw paard zoeken?

Dan geef ik de ouders van TS de tip om even dit topic door te spitten:
[VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Paarden houden is, spreekwoordelijk, toch als het kopen van een Rolls Royce: als je moet vragen naar de prijslijst van de opties, kun je ze niet betalen.

Ouders van TS: stalling is hooguit de helft van de totale kosten!
Als je die "beroemde" 500 euro per maand er niet voor kunt reserveren, kun je geen paard betalen, ook niet voor je dochter!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:51

Het paard heeft nu ook de kans om op een goede plek terecht te komen. Maar ook heeft TS hier geen enkele zeggenschap in want het zullen de ouders wel zijn die deze keuze maken. Maar op zich is het beter voor dit paard dat hij bij iemand komt die het wel goed met hem kan aanvangen :) En kan TS op zoek naar een leuke leermeester

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:27

DMH: Ben je dan tegen alle verkopen? Of enkel als geld/ervaring speelt?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:49

1000 euro maar... Ik hoop dat de juiste persoon het paard koopt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:42

LukieBradley schreef:
1000 euro maar... Ik hoop dat de juiste persoon het paard koopt.

Buitenkansje voor een leuke gangen-draver! Wat let je?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:16

Ik heb er al 3,5 staan.
Als Ik het geld over had dan achter elkaar.
Maar ik heb al een afdanker met problemen :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:05

Zou het leuk vinden als hij bij een bokker terecht komt en er een volg topic komt. :+ :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:09

Ik zou op basis van dat ene filmpje niet durven zeggen dat dit een gangen paard is hoor... komt terecht in de handel vrees ik. En nee niet enkel de koper moet beter weten, d vorige eigenaar had veel beter moeten weten. Ma goed.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:36

Denk niet dat een handelaar 1000 euro geeft voor een afgeschreven draver, denk dat die bij bosjes te koop zijn tegen slachtprijs. Kan leuk projectje zijn voor wie er tijd en energie wil in steken. Maar of TS voor dat budget een leerpaard vindt, is maar zeer de vraag. Dan eerder eentje van 20+ misschien...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:07

Dat is niet meer zo :) . Een draver voor 1000 euro vind je bijna niet meer.

Alle paarden zijn duur, de markt is gek :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:30

Ze zou hier nog wel welkom zijn qua plek, maar het budget is even op -O- Jammer, want dit soort paardjes spreken me altijd erg aan en de ervaring met dravers is ook aanwezig.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:44

Ik zou m ook zo op willen halen.
Tot het voorjaar lekker het land op bij de rest, en dan weer oppakken.

Man ziet me aankomen....

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:59

Wou net zeggen, de paarden zijn echt ontzettend duur.
Ook dravers.
Óók shetlanders. Etc etc

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:47

Delaja en Tones, stop maar met dromen, zie dat ie al van de site verdwenen is. :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:48

Ik hoop dat ie een fijn baasje treft.
Dat is belangrijker dat mijn onrealistische dromen.

Het allerleukste zou zijn als Delaja m al in de trailer heeft staan.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:07

hwn schreef:
Delaja en Tones, stop maar met dromen, zie dat ie al van de site verdwenen is. :)

Haha hier geen dromen hoor, ik ben heel realistisch wat dat betreft. Er is nog wel een budget, maar dat vind ik net genoeg als dierenarts potje voor één, dus daar komt er zeker niet nog een bij.

Helaas tones, ik was het niet -O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:15

ruitje schreef:
Dat is niet meer zo :) . Een draver voor 1000 euro vind je bijna niet meer.

Alle paarden zijn duur, de markt is gek :)

Hier in frankrijk kun je ze voor 600 euro kopen,soms zelfs nog goedkoper.
Er kunnrn goede paarden tussen zitten,maar vaak zijn ze op jonge leeftijd al kapot

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:22

Dat is de reden waarom je ze niet in Frankrijk moet kopen :+ . Zegt niks over het ras en alles over de cultuur daar ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:20

Zelfs in Frankrijk kan je ze niet meer voor 600 kopen.
Dat was een tijdje geleden zo maar nu niet meer, sinds er minder 'overschot' gefokt wordt.
Wat nu nog voor 600 te vinden is, is eigenlijk rijp voor de slacht.

Een draver die niet gequalifeerd is en waar de trainer/eigenaar moeite in wil steken om hem als rijpaard verkocht te krijgen gaat voor meer weg.
Wat ze voor 600 verkopen, wordt opgekocht door een 'maquignon' en eindigt dus vaak in de worst.

Vind het wel goed dat er nu minder overschot is. Gaf alleen maar problemen met mensen die paarden kopen als broodjes en ze 6 maanden later toch nog doorsturen naar de maquignon omdat ze er niks mee kunnen en de kosten van het houden van een paard zwaar onderschat hadden.