Septische artritis met operatie (verslag met foto's)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Septische artritis met operatie (verslag met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 00:26

Astoria, dat is een goed idee! Ik heb zoiets wel niet liggen, maar mogelijk in de action te verkrijgen? Ik ga morgen eens kijken. Bedankt!

Ik vind het zo tof dat iedereen hem zo leuk vindt :D
Er is idd een hele kussenvulling afgekomen, en dit is echt pas sinds twee dagen of zo flink bezig. Vorige keer dat ik hem goed poetste, in het begin van de week, kwam er bijna nog niets van af. Denk dat ik de lijnzaadolie sinds afgelopen weekend geef? Ben niet meer heel zeker. Het doet alleszins zijn werk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 18:00

We zijn intussen bijna een maand verder. Tijd voor een update.

Adje voelt zich prima, heeft niet meer gemaakt etc. De zwelling is afgenomen, maar niet helemaal verdwenen.
Normaal gezien waren we nu bezig met stalrust + drie weken stappen en draven, maar hij was mentaal te onrustig om dit op een verantwoorde en veilige manier te doen, met alle risico's van nieuwe schade vandien. Ik liet hem dagelijks wel aan de hand grazen in onze wei, maar dat was naar mijn gevoel niet genoeg.
Dus in overleg met de dierenarts staat hij nu sinds gisteren op de wei. Natuurlijk geen hele dagen. Gisteren een drie kwartier (met een beetje tranquigel), vandaag drie kwartier en nog eens een half uur en zo bouwen we op.
De wei heb ik bewust opgedeeld met prikpaaltjes, om de ruimte als hij gek gaat doen te beperken. Dat hij geen al te grote snelheden kan maken. Ze hebben al enkele keren hun dienst bewezen :+

Ik heb het met de dierenarts nog gehad over de injectie met hyaluronzuur. Maar dit is voor hem niet heel zinvol. Als er toch wat artrose zit of komt, zal dat het niet oplossen, hooguit esthetisch wat betekenen. Maar ik heb goede hoop nu dat met meer vrije beweging die zwelling nog bijtrekt.
Zijn gewicht is nu ook al stukken beter, dat stemt me ook wel heel gelukkig. Ik blijf hem volproppen met slobber, luzerne en hooi.

Hij heeft geen pijn en voelt zich kiplekker.

Afbeelding

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:16

Aaaaah maakt me zooo gelukkig. Adje lekker buiten terwijl wij binnen zitten :+ we weten nu allemaal hoe blij hij daarmee moet zijn na zo lang in een stal.

Maar je hebt dat ongelooflijk goed gedaan voor hem. Nu zit je écht aan de eindstreep *\o/*

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:20

Hij ziet er goed uit.Fijn dat hij het zo goed doet. Op de wei staan zal voor zijn koppie wel goed zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 18:26

Sinnej, thanks, zonder jouw steun was het allicht anders gegaan <3 idd, na een week of 7 in quarantaine is de vreugde eens zo groot :D

Beztje, zeker!! Ik merk al dat hij sinds gisteren rustiger in zijn hoofd is. Vanmorgen stond hij op stal met zijn hoofd buiten, lekker te dutten in het zonnetje. Hij heeft de straat niet meer bijeen geblèrd, ook wel zo fijn :+

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:31

Wat heerlijk voor Adje :o en voor jou natuurlijk !
Hij ziet er echt goed uit. Wat een verschil met
een poosje geleden. Hij treft het maar met een
baasje die zo goed op hem past +:)+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 19:35

Het schriele kipje met de blote stek is verleden tijd wel ja :+ Er mag nog wat vlees extra aan, maar ik ben heel blij met de vooruitgang.

Bedankt voor de complimenten <3 Ik heb niet het gevoel dat ik iets bijzonders gedaan heb, maar ik ben echt superopgelucht dat het allemaal zo goed is afgelopen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:58

Hij trekt echt mooi bij hoor :j

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:52

Die zwelling bleef bij mijn paard ook een hele tijd nog, na een paar maanden was het pas volledig glad getrokken. Maar nog steeds is dat been volgens mij iets dikker dan het andere been..

Dus dat is denk ik niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken, al heb ik ook maar 1 ervaring natuurlijk ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 22:00

Pferdelove schreef:
Die zwelling bleef bij mijn paard ook een hele tijd nog, na een paar maanden was het pas volledig glad getrokken. Maar nog steeds is dat been volgens mij iets dikker dan het andere been..

Dus dat is denk ik niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken, al heb ik ook maar 1 ervaring natuurlijk ;)

De dierenarts zei dat ook. Het is echt esthetisch. Een beetje artrose kan altijd, maar dat is enkel met een foto vast te stellen, maar niet zinvol op dit moment. Mijn gevoel is ook dat het gewoon is omdat er enorm gewerkt is in dat gewricht.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:14

Yeaahh hij mag weer lekker buiten staan *\o/*
Hij ziet er goed en gelukkig uit zo +:)+ Hopelijk word de zwelling nu ook snel minder.

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:47

Wat fijn dat het zo goed gaat!