Jonge merrie loopt kreupel?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:04

Het wordt ons niet bespaard... Ik zit echt met tranen op de bank.
Vandaag scintigrafie, en daarin was uiteraard in het bekken een fractuur te zien. Maar ook de knie lichtte duidelijk op. Hoe zeer deze oplichtte is me nog niet duidelijk, het rapport moet ik nog ontvangen. Dit betekent in ieder geval dat er zaken opspelen in de knie, wat ook gedeeltelijk zichtbaar was op de echo. Er zit in ieder geval een ontsteking, maar niet duidelijk is hoe deze is ontstaan. Dat kan komen door bijvoorbeeld bot wat kapot is. Dit kunnen ze alleen niet onderzoeken volgens mij omdat een MRI en een ct scan niet mogelijk is omdat dit alleen onder narcose, en dus liggend kan.

Ik word hoe langer hoe meer ongerust. Het is zo’n jong beestje, pas 2,5 en moet je kijken wat een letsel... Ik vind het zo erg.

Linnie050

Berichten: 11826
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:06

:(
Wat een ### nieuws.
En ze moet ook nog blijven staan....
Pff moeilijk hoor.
Wanneer weet je meer?

Dikke knuffel

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:06

Aguttie wat een naar nieuws. Maar op zich kan die knie ook komen door de val en dat kan weer over gaan toch? De beslissing is aan jou, aan niemand anders. Geven de artsen een eerlijke prognose?

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:08

Kan het niet dat er een ontsteking in de knie zdoor de pijn /Breuk in haar bekken haar knie verkeerd belast heeft en dit nu irritatie geeft ?
Een breuk of zo zou op gewone foto toch ook te zien moeten zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:11

Ik heb enkel een weekendarts gesproken. De behandelend dierenarts is nu in het buitenland voor werk...
De reden waarom het oplicht, is dus eigenlijk niet te onderzoeken. Dus als ze een maand op rust staat, en daarna nog een maand of 2/3 moet revalideren en ze loopt nog niet goed, moet er nog een MRI of ct worden gemaakt om te kijken waar het vandaan komt. En dan mogelijk alsnog een slechte prognose....
Kan ook uit het rapport blijken dat het heel erg oplicht en dan is het sowieso foute boel in de knie.

Niet dat ik nu ineens overal mee stop, maar ik had eindelijk gehoopt op een beetje goed nieuws.... Ik vind het allemaal zo erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:15

genja schreef:
Kan het niet dat er een ontsteking in de knie zdoor de pijn /Breuk in haar bekken haar knie verkeerd belast heeft en dit nu irritatie geeft ?
Een breuk of zo zou op gewone foto toch ook te zien moeten zijn

Knie kun je niet goed op de foto krijgen.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:19

Ah jeetje, wat een vervelend nieuws, vooral als je niet weet wat er precies is.

Kimsel94
Berichten: 603
Geregistreerd: 04-05-10

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:26

Wat heftig zeg ts :(
Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop voor je dat je paard er weer helemaal bovenop komt!

Witje2
Berichten: 159
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:01

Wat een verdrietig bericht. Heel veel sterkte, het is/wordt een nare periode. Ik lees vol bewondering hoe veel je voor jouw paardje over hebt. Had graag beter nieuws gelezen. Dit is echt zuur. De onzekerheid lijkt me afschuwelijk...

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:10

Ahh nee :(:) sterkte!!

Raamzicht
Berichten: 1371
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:20

Jeetje wat een nare update..
En die onzekerheid, wat lastig.
Wanneer kun je met de arts erover praten?

Knikmops57
Berichten: 194
Geregistreerd: 12-05-19

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:22

Wat triest dit. Ik kan je slechts sterkte wensen...

ikkedus
Berichten: 3324
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:25

Toch weer een erg waardevolle aanvulling die scintigrafie gelukkig. Anders had je het niet zo duidelijk geweten. Arme merrie!

hagelslag
Berichten: 9320
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:37

Ah gatver, dit word een naar weekeind denk ik voor je(ik ga er van uit dat je maandag de arts kunt spreken)

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:40

Jeetje, dit verdien je echt niet. Je hebt echt alles uit de kast gehaald en dan dit :( Sterkte en ik duim echt!

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 23:28

-O- Wat flut...

:(:)

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 23:49

Ze kan haar knie ook overbelast hebben, niet meteen wanhopen. Eventueel een echo mogelijk van de knie? Het is een vervelende uitslag maar wacht af tot je de arts en de uitslag duidelijk hebt voor jezelf , sterkte!

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 00:33

Wat een kl*te nieuws zeg. Ik snap dat je het er moeilijk mee hebt, het is echt niet niks...

Ik blijf duimen en hopen, 2,5 is echt te jong!

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 00:54

Wat heftig ts, heel veel sterkte voor jou <3

Shalimar

Berichten: 1533
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 08:35

Sterkte TS, wellicht heeft die knie door de val ook een opdoffer gehad en is het inderdaad gewoon geïrriteerd/gekneusd en ook nog overbelast door compenseren. Dat heeft vooral tijd nodig en hoeft niet gelijk het einde te zijn. Je hoort nu een half verhaal waar je eigenlijk niks mee kunt behalve heel gestresst raken. Dat is vervelend. Ik duim voor een uitkomst die "meevalt"!

Pumpkins

Berichten: 3154
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:03

Wat een rot nieuws. Snap dat je helemaal sh#t voelt. Maar niet gelijk van het ergste uitgaan, je weet niet precies wat het is. Jonge paarden kunnen zich heel goed herstellen. Heel veel sterkte

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:44

Zuur..ik hoop ook dat het ten gevolge van de val is en het nog hersteld. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:01

bigone schreef:
Ze kan haar knie ook overbelast hebben, niet meteen wanhopen. Eventueel een echo mogelijk van de knie? Het is een vervelende uitslag maar wacht af tot je de arts en de uitslag duidelijk hebt voor jezelf , sterkte!


Echo is al gemaakt; daarop was de ontsteking te zien, maar kunnen ze maar beperkt in beeld brengen. Reden van de ontsteking werd dus niet duidelijk uit de echo!

Anoniem

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:01

Ik hoop vandaag meer te horen en het rapport te ontvangen... Hopelijk valt het mee, zoals jullie zeggen!! Bedankt voor de berichten :)

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:14

Ook geen kleine schaafplek aan de buitenkant? Ontsteking zou met antibiotica behandelt kunnen worden , hopen op goed nieuws .