Carol_Beer schreef:Kzal de veearts vanavond wel bellen. Ksnap dat het ernstig kan zijn, begrijp me niet verkeerd.
En wat zei de VA?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
freetorun schreef:Vervelende situatie voor je paard TS. Staat hij nu 24/7 op die graspaddock?
Een stal tegenover een stoffige binnenbak, met rokerige lucht en oud stoffig stro lijkt me zelfs voor een gezond dier een recept om ziek van te worden. Goedkoop is duurkoop zegt men ook wel eens.
Maar goed, je bent nu in overleg om het beter te maken. Heb je al overleg met de VA gehad? En ik zou nog even nakijken of dat 1 x p/j ontworpen middels een injectie wel klopt. Het lijkt meer op een gezamenlijke vaccinatie
Femke_Tweety schreef:Begreep eerst dat het om een wormen spuit 1x per jaar oraal ging.
Nu lijkt het om een enting te gaan??
Ik meen dat er wel entingen bestaan die ook wormen meepakken. (De mijt entingen dacht ik bv) maar die kunnen nogal ernstig verkeerd uitpakken.
Als in een klein percentage van de paarden valt ter plekke dood neer.
smileydees schreef:Mijn paard bromt ook op dit moment. (al sinds eind juni) We zijn ook sinds eind juni al bezig met de DA. Eerst ventilpulmin, met na een week weer controle door DA. Nat hooi, vlas en zoveel mogelijk buiten. Zover alles beter dus rustig aan weer beetje oppakken. Helaas na 2 weken toch weer af en toe een kuch en wat brommen. DA weer laten komen want longen is een gevoelig iets. Nu, omdat het een randgeval is dus niet goed maar ook niet slecht pakken we door. Een maand lang prednisone, eerst hoge dosering, en per week minderen. Daarnaast nog ventilpulmin en slijmoplosser. Volgende week komt de DA weer om checken. Ze wil het erg graag in de gaten houden. Ik kan en mag haar ook appen als er iets is. Gedurende deze maand mogen we stappen, stappen en stappen, veel naar buiten, een kort drafje, geen galop en niet in het zweet werken.
Wees verstandig, kies voor je paard dat van jou afhankelik is en zorg voor een goede DA. Paardje kan daar zelf niet voor zorgen!
Stripe000 schreef:Ik heb drie tips voor je:
1 stop met roken, geld wat je overhoud kun je spenderen aan fatsoenlijke stalling en/ of aan de dierenarts
2. Stop met Bokt! Tijd die je bespaart kun je gebruiken om de dierenarts te bellen en/ of gezondere stalling te zoeken.
3. Haal je onderschrift weg.
Carol_Beer schreef:Hallo beste Bokkers, ik zit met een klein vraagje;
De laatste tijd bromt mijn paard ontzettend. Het is een, voor mij, onbekend, hard en vaak ook ernorm irritant geluid. Het klinkt een beetje als het spinnen van een kat, maar dan harder en viezer. Alsof ie moet kotsen zeg maar.
Tijdens het stappen en soms ook draven komt dat geluid tevoorschijn, en k irriteer me dr echt aan. Het lijkt zeg maar alsof je op een oude stofzuiger rijdt.
Het beesie is verder overigens wel helemaal tiptop en gezond, glans vacht, goed gevuld en genoeg gespierd. Krijgt daarnaast ook elke dag krachtvoer na ongeveer +-3 uur werk (buiten).
Hij moet wel vaak hoesten, maar dat staat er compleet los van.
Nu zou ik echt niet weten wat voor een probleem het zou moeten zijn, dus daarom dacht ik dat het een goed idee was om het jullie te vragen!
Iemand?
neetoch schreef:Carol_Beer schreef:Hallo beste Bokkers, ik zit met een klein vraagje;
De laatste tijd bromt mijn paard ontzettend. Het is een, voor mij, onbekend, hard en vaak ook ernorm irritant geluid. Het klinkt een beetje als het spinnen van een kat, maar dan harder en viezer. Alsof ie moet kotsen zeg maar.
Tijdens het stappen en soms ook draven komt dat geluid tevoorschijn, en k irriteer me dr echt aan. Het lijkt zeg maar alsof je op een oude stofzuiger rijdt.
Het beesie is verder overigens wel helemaal tiptop en gezond, glans vacht, goed gevuld en genoeg gespierd. Krijgt daarnaast ook elke dag krachtvoer na ongeveer +-3 uur werk (buiten).
Hij moet wel vaak hoesten, maar dat staat er compleet los van.
Nu zou ik echt niet weten wat voor een probleem het zou moeten zijn, dus daarom dacht ik dat het een goed idee was om het jullie te vragen!
Iemand?
Nu kom ik jou de laatste tijd al veel te vaak tegen op bokt en het is nog niet 1x positief geweest.
Maar dat jij het alleen maar irritant vind als je paard echt zo bromt tijdens beweging en als jij er dus opzit als dat jij doet overkomen, dan ben je geen dier waardig in mijn ogen.
Je neemt een dier om er zo goed mogelijk voor te zorgen en als die dan iets gaat mankeren, dan hoor je je daar zorgen over te maken en het zo snel mogelijk beter te proberen te krijgen voor het dier.
Nu vind ik het zowiezo heel knap dat een arme student die jij pretendeert te zijn, meerdere honden en een paard kan "onderhouden" (hoewel je zelf ook al aangeeft dat er van onderhouden/verzorgen maar weinig sprake is).
Gun alsjeblieft je dieren een goed tehuis en koop een fiets en ga daar lekker zelf bij brommen als je aan het trappen bent ofzo...@halvetammeidiootdiejeerbent...
Carol_Beer schreef:Ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om mezelf constant in de verdediging te schieten.
Ook als ik leuk in andere topics wil reageren op een normale manier lukt dat niet. Kan niemand gewoon even normaal en aardig doen, ookal ben ik dat zelf niet altijd? Zijn we allemaal 100% braaf op bokt?
Nog nooit met andere communities mee meemaakt, schijnbaar kunnen mensen daar wel een grapje waarderen (dan heb ik het niet over serieuze topics als deze).
Ik snap ook niet wrm niemand me een pb stuurt wat de reden v bepaalde reacties zijn, maar in plaats daarvan van dingen uit te gaan terwijl je m'n leven geeneens kent.
Kweet dat internet triest kan zijn, maar zo erg heb k t op geen enkel platform gehad.
Misschien verander ik m'n naam, verander ik, en ga k geen topics openen die mezelf en anderen kunnen helpen.
Het is klaar.
En bedankt.
Carol_Beer schreef:Ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om mezelf constant in de verdediging te schieten.
Ook als ik leuk in andere topics wil reageren op een normale manier lukt dat niet. Kan niemand gewoon even normaal en aardig doen, ookal ben ik dat zelf niet altijd? Zijn we allemaal 100% braaf op bokt?
Nog nooit met andere communities mee meemaakt, schijnbaar kunnen mensen daar wel een grapje waarderen (dan heb ik het niet over serieuze topics als deze).
Ik snap ook niet wrm niemand me een pb stuurt wat de reden v bepaalde reacties zijn, maar in plaats daarvan van dingen uit te gaan terwijl je m'n leven geeneens kent.
Kweet dat internet triest kan zijn, maar zo erg heb k t op geen enkel platform gehad.
Misschien verander ik m'n naam, verander ik, en ga k geen topics openen die mezelf en anderen kunnen helpen.
Het is klaar.
En bedankt.
Het is klaar.
En bedankt.