Paard Bromt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:19

Carol_Beer schreef:
Kzal de veearts vanavond wel bellen. Ksnap dat het ernstig kan zijn, begrijp me niet verkeerd.

En wat zei de VA?

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:22

Het mag allemaal niet teveel kosten blijkt maar weer uit de eerdere berichten van TS. Ik vind het teleurstellend dat TS alleen op de berichten reageert die in haar straatje passen terwel er hulp is aangeboden van alle kanten.

Rizette

Re: Paard Bromt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:34

Lijkt op een hele foute grap.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:53

Vervelende situatie voor je paard TS. Staat hij nu 24/7 op die graspaddock?

Een stal tegenover een stoffige binnenbak, met rokerige lucht en oud stoffig stro lijkt me zelfs voor een gezond dier een recept om ziek van te worden. Goedkoop is duurkoop zegt men ook wel eens.

Maar goed, je bent nu in overleg om het beter te maken. Heb je al overleg met de VA gehad? En ik zou nog even nakijken of dat 1 x p/j ontworpen middels een injectie wel klopt. Het lijkt meer op een gezamenlijke vaccinatie :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:54

Bij een paard dat bromt vraag je pas tips na dat je de veearts er bij heb gehad.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:02

freetorun schreef:
Vervelende situatie voor je paard TS. Staat hij nu 24/7 op die graspaddock?

Een stal tegenover een stoffige binnenbak, met rokerige lucht en oud stoffig stro lijkt me zelfs voor een gezond dier een recept om ziek van te worden. Goedkoop is duurkoop zegt men ook wel eens.

Maar goed, je bent nu in overleg om het beter te maken. Heb je al overleg met de VA gehad? En ik zou nog even nakijken of dat 1 x p/j ontworpen middels een injectie wel klopt. Het lijkt meer op een gezamenlijke vaccinatie :)

Haii, thanks voor je comment!
Ksnap idd dat t niet de optimale situatie is, en dat ben k mijn paard ook schuldig. Aan de andere kant was het voor echt een korte tijd, dus ik hoop niet dat dat al veel schade heeft aangedaan.
VeeArts die de boer kent heeft advies gegeven om het rustig aan te doen, wat betekent; licht grondwerk en aan de hand door het bos. Dus zeker niet to the limit gaan. Voor zijn komst wacht ik nog, daar wordt nog een afspraak voor gemaakt!
Gezien t avond was heb k wss idd wat dingen door elkaar gehaald, sorry daarvoor. Bedoelde idd vaccinatie.
Nogmaals thanks voor je antwoord!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:03

Coentjuh schreef:
Carol_Beer schreef:
Kzal de veearts vanavond wel bellen. Ksnap dat het ernstig kan zijn, begrijp me niet verkeerd.

En wat zei de VA?

Ben hier ook wel benieuwd naar...

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:31

Femke_Tweety schreef:
Begreep eerst dat het om een wormen spuit 1x per jaar oraal ging.

Nu lijkt het om een enting te gaan??

Ik meen dat er wel entingen bestaan die ook wormen meepakken. (De mijt entingen dacht ik bv) maar die kunnen nogal ernstig verkeerd uitpakken.

Als in een klein percentage van de paarden valt ter plekke dood neer.

Daarom houden ze na afloop een BBQ.. om het vlees op te maken :P

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:55

Bepaal je wel zelf wanneer je paard naar de smid gaat?

Beetje raar verhaal, als je paard koliek krijgt bel je toch ook een da om te komen en niet pas weken later?
Ik snap dat je sommige dingen aankijkt en niet meteen een da gaat bellen.

ik vind het wel een heel vreemd verhaal dat je paard 1 keer per maand ontwormd word en verder niet weet met wat. Tis jou paard en jij bepaald toch wat er met je paard gebeurd en niet die boer.

En over dat je zegt dat het hoesten niks met het brommen te maken heeft, lijkt me zeker niet uitgesloten. Als je zelf een longsonsteking hebt maar je moet ook hoesten komt dat hoesten zeker door je grote teen?

Je maakt er een beetje een raar verhaal van waardoor het ook niet makkelijk is om een serieuze tip te geven. Vind het overigens wel heel goed dat je je paard uit die stal hebt weg gehaald. Maar soms kun je beter iets meer stal geld betalen waardoor je een gezond en gelukkig paard hebt en geen of weinig dierenartskosten.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:01

Over besparen gesproken, wat moet dat wat kosten zeg, om 1x in de maand te ontwormen. Dan kan je het echt beter zelf doen, want daar word je arm bij anders. En als hij zelf trekpaarden heeft, dan word ie er zelf nog armer van, die hebben aan 1 spuit niet genoeg. Bizar hoor. Is ook niet iets van vroeger ofzo, zo vaak ontwormen. Ik heb dat echt nog nooit gehoord.

Het komt allemaal op mij over alsof de boer geen idee heeft wat wel en niet goed is voor een paard, dus ik zou zijn trainingsschema eigenlijk ook niet vertrouwen.

En de 'veearts die de boer kent' heb je gebeld voor advies? Licht grondwerk en aan de hand door het bos vind ik een bijzonder advies voor een paard met long/ademhalingsproblemen. Eenmaal beschadigd op dat gebied, betekent dat dat de rest van zijn leven zo blijft, en elke dierenarts/veearts is voorzichtig met die problemen. Simpelweg omdat je het niet meer op kunt lossen.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:25

Mijn paard bromt ook op dit moment. (al sinds eind juni) We zijn ook sinds eind juni al bezig met de DA. Eerst ventilpulmin, met na een week weer controle door DA. Nat hooi, vlas en zoveel mogelijk buiten. Zover alles beter dus rustig aan weer beetje oppakken. Helaas na 2 weken toch weer af en toe een kuch en wat brommen. DA weer laten komen want longen is een gevoelig iets. Nu, omdat het een randgeval is dus niet goed maar ook niet slecht pakken we door. Een maand lang prednisone, eerst hoge dosering, en per week minderen. Daarnaast nog ventilpulmin en slijmoplosser. Volgende week komt de DA weer om checken. Ze wil het erg graag in de gaten houden. Ik kan en mag haar ook appen als er iets is. Gedurende deze maand mogen we stappen, stappen en stappen, veel naar buiten, een kort drafje, geen galop en niet in het zweet werken.
Wees verstandig, kies voor je paard dat van jou afhankelik is en zorg voor een goede DA. Paardje kan daar zelf niet voor zorgen!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:31

smileydees schreef:
Mijn paard bromt ook op dit moment. (al sinds eind juni) We zijn ook sinds eind juni al bezig met de DA. Eerst ventilpulmin, met na een week weer controle door DA. Nat hooi, vlas en zoveel mogelijk buiten. Zover alles beter dus rustig aan weer beetje oppakken. Helaas na 2 weken toch weer af en toe een kuch en wat brommen. DA weer laten komen want longen is een gevoelig iets. Nu, omdat het een randgeval is dus niet goed maar ook niet slecht pakken we door. Een maand lang prednisone, eerst hoge dosering, en per week minderen. Daarnaast nog ventilpulmin en slijmoplosser. Volgende week komt de DA weer om checken. Ze wil het erg graag in de gaten houden. Ik kan en mag haar ook appen als er iets is. Gedurende deze maand mogen we stappen, stappen en stappen, veel naar buiten, een kort drafje, geen galop en niet in het zweet werken.
Wees verstandig, kies voor je paard dat van jou afhankelik is en zorg voor een goede DA. Paardje kan daar zelf niet voor zorgen!

Kijk, dat klinkt als een logisch stappenplan! Ik hoop dat je paard snel opknapt! Longproblemen kunnen lang duren helaas..

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:39

Ik heb drie tips voor je:
1 stop met roken, geld wat je overhoud kun je spenderen aan fatsoenlijke stalling en/ of aan de dierenarts

2. Stop met Bokt! Tijd die je bespaart kun je gebruiken om de dierenarts te bellen en/ of gezondere stalling te zoeken.

3. Haal je onderschrift weg.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:40

Ik zou vandaag nog en anders gelijk maandag een andere dierenarts bellen voor advies en afspraak, als ik het advies van deze DA lees, en lees dat hij blijkbaar elke maand wormenspuiten meegeeft (alsjeblieft t’s, laat wormenonderzoek dien eens in de zoveel tijd) klinkt het eerder alsof DA zijn diploma heeft gekregen bij een pakje boter

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 18:21

Stripe000 schreef:
Ik heb drie tips voor je:
1 stop met roken, geld wat je overhoud kun je spenderen aan fatsoenlijke stalling en/ of aan de dierenarts

2. Stop met Bokt! Tijd die je bespaart kun je gebruiken om de dierenarts te bellen en/ of gezondere stalling te zoeken.

3. Haal je onderschrift weg.

Waarom zo bevelend? Ben volwassen genoeg om dat zelf te bepalen. Dus hou maar op mama!
Als jij een probleem met je paard zou hebben zal k ook niet zeggen dat je moet stoppen met koffie leuten omdat je paard bepaalde symptomen heeft.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:35

Carol_Beer schreef:
Hallo beste Bokkers, ik zit met een klein vraagje;

De laatste tijd bromt mijn paard ontzettend. Het is een, voor mij, onbekend, hard en vaak ook ernorm irritant geluid. Het klinkt een beetje als het spinnen van een kat, maar dan harder en viezer. Alsof ie moet kotsen zeg maar.
Tijdens het stappen en soms ook draven komt dat geluid tevoorschijn, en k irriteer me dr echt aan. Het lijkt zeg maar alsof je op een oude stofzuiger rijdt.
Het beesie is verder overigens wel helemaal tiptop en gezond, glans vacht, goed gevuld en genoeg gespierd. Krijgt daarnaast ook elke dag krachtvoer na ongeveer +-3 uur werk (buiten).
Hij moet wel vaak hoesten, maar dat staat er compleet los van.
Nu zou ik echt niet weten wat voor een probleem het zou moeten zijn, dus daarom dacht ik dat het een goed idee was om het jullie te vragen!
Iemand?

Nu kom ik jou de laatste tijd al veel te vaak tegen op bokt en het is nog niet 1x positief geweest.

Maar dat jij het alleen maar irritant vind als je paard echt zo bromt tijdens beweging en als jij er dus opzit als dat jij doet overkomen, dan ben je geen dier waardig in mijn ogen.
Je neemt een dier om er zo goed mogelijk voor te zorgen en als die dan iets gaat mankeren, dan hoor je je daar zorgen over te maken en het zo snel mogelijk beter te proberen te krijgen voor het dier.

Nu vind ik het zowiezo heel knap dat een arme student die jij pretendeert te zijn, meerdere honden en een paard kan "onderhouden" (hoewel je zelf ook al aangeeft dat er van onderhouden/verzorgen maar weinig sprake is).
Gun alsjeblieft je dieren een goed tehuis en koop een fiets en ga daar lekker zelf bij brommen als je aan het trappen bent ofzo... |o @halvetammeidiootdiejeerbent...

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:54

neetoch schreef:
Carol_Beer schreef:
Hallo beste Bokkers, ik zit met een klein vraagje;

De laatste tijd bromt mijn paard ontzettend. Het is een, voor mij, onbekend, hard en vaak ook ernorm irritant geluid. Het klinkt een beetje als het spinnen van een kat, maar dan harder en viezer. Alsof ie moet kotsen zeg maar.
Tijdens het stappen en soms ook draven komt dat geluid tevoorschijn, en k irriteer me dr echt aan. Het lijkt zeg maar alsof je op een oude stofzuiger rijdt.
Het beesie is verder overigens wel helemaal tiptop en gezond, glans vacht, goed gevuld en genoeg gespierd. Krijgt daarnaast ook elke dag krachtvoer na ongeveer +-3 uur werk (buiten).
Hij moet wel vaak hoesten, maar dat staat er compleet los van.
Nu zou ik echt niet weten wat voor een probleem het zou moeten zijn, dus daarom dacht ik dat het een goed idee was om het jullie te vragen!
Iemand?

Nu kom ik jou de laatste tijd al veel te vaak tegen op bokt en het is nog niet 1x positief geweest.

Maar dat jij het alleen maar irritant vind als je paard echt zo bromt tijdens beweging en als jij er dus opzit als dat jij doet overkomen, dan ben je geen dier waardig in mijn ogen.
Je neemt een dier om er zo goed mogelijk voor te zorgen en als die dan iets gaat mankeren, dan hoor je je daar zorgen over te maken en het zo snel mogelijk beter te proberen te krijgen voor het dier.

Nu vind ik het zowiezo heel knap dat een arme student die jij pretendeert te zijn, meerdere honden en een paard kan "onderhouden" (hoewel je zelf ook al aangeeft dat er van onderhouden/verzorgen maar weinig sprake is).
Gun alsjeblieft je dieren een goed tehuis en koop een fiets en ga daar lekker zelf bij brommen als je aan het trappen bent ofzo... |o @halvetammeidiootdiejeerbent...

Bespaar jezelf de moeite en de frustratie. Ts heeft geen boodschap aan wat er hier gezegd wordt, behalve als men haar naar de mond praat.
TS, trek aub lering uit dit topic en niet alleen vermaak.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 19:02

Ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om mezelf constant in de verdediging te schieten.
Ook als ik leuk in andere topics wil reageren op een normale manier lukt dat niet. Kan niemand gewoon even normaal en aardig doen, ookal ben ik dat zelf niet altijd? Zijn we allemaal 100% braaf op bokt?
Nog nooit met andere communities mee meemaakt, schijnbaar kunnen mensen daar wel een grapje waarderen (dan heb ik het niet over serieuze topics als deze).
Ik snap ook niet wrm niemand me een pb stuurt wat de reden v bepaalde reacties zijn, maar in plaats daarvan van dingen uit te gaan terwijl je m'n leven geeneens kent.
Kweet dat internet triest kan zijn, maar zo erg heb k t op geen enkel platform gehad.
Misschien verander ik m'n naam, verander ik, en ga k geen topics openen die mezelf en anderen kunnen helpen.
Het is klaar.
En bedankt.

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:07

Carol_Beer schreef:
Ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om mezelf constant in de verdediging te schieten.
Ook als ik leuk in andere topics wil reageren op een normale manier lukt dat niet. Kan niemand gewoon even normaal en aardig doen, ookal ben ik dat zelf niet altijd? Zijn we allemaal 100% braaf op bokt?
Nog nooit met andere communities mee meemaakt, schijnbaar kunnen mensen daar wel een grapje waarderen (dan heb ik het niet over serieuze topics als deze).
Ik snap ook niet wrm niemand me een pb stuurt wat de reden v bepaalde reacties zijn, maar in plaats daarvan van dingen uit te gaan terwijl je m'n leven geeneens kent.
Kweet dat internet triest kan zijn, maar zo erg heb k t op geen enkel platform gehad.
Misschien verander ik m'n naam, verander ik, en ga k geen topics openen die mezelf en anderen kunnen helpen.
Het is klaar.
En bedankt.

Kijk eerst naar jezelf en naar je paard voor je oordeelt over een ander. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:11

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:12

Sorry hoor, maar ik erger me zélden aan iemand op bokt.

Écht zelden.

Maar jij bent grof in je taalgebruik.
Hebt verhalen die zo onwaarschijnlijk zijn dat mensen er vraagtekens bij zetten.
Reageert in verschillende topics met meningen die haaks op elkaar staan, maar steeds lijnrecht tegenover de gangbare mening in het betreffende topic.
Je spreekt jezelf tegen.
Zet one-liners neer die op zijn vriendelijkst gezegd grof zijn.
Je bent qua taalgebruik vervelend, met 'kzal' 'ksnap' en dergelijke afkortingen.
En daarnaast heb ik je verschillende bíj́zónder kwetsende opmerkingen zien maken.
Zelfs over de rug van ernstig zieke mensen. Terwijl je dat wéét, want net daarvoor in hetzelfde topic verteld.

Áls je je op bokt onprettig behandeld voelt, dan heb je dat écht 100% aan je eigen gedrag op bokt te danken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:16

Carol_Beer schreef:
Het is klaar.
En bedankt.

Je hebt je naam al eens veranderd. Dat mag maar 1 keer op Bokt.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:28

TS het is mij volkomen duidelijk geworden dat jij geen hulp wil hebben en dat geeft helemaal niet. Maar open dan geen topic (als je de gegeven adviezen in de wind slaat). Jouw taalgebruik kan echt niet TS ik ben ook geen heilige want ik sta hoog in het bloed en ik zeg altijd wat ik vind. Bepaalde reacties zijn niet leuk om te lezen. Wat je oogst is wat je zaait zegt men. Ik weet zeker dat ieder van ons normaal op jou gaat reageren als je respectvol de vragen gaat beantwoorden die eraan je gesteld worden. Ik zie dood normale vragen voorbij komen en als een vraag je niet zint dan kun je die vraag negeren of via PB beantwoorden.

Ik zal het nog eens lief vragen voor de derde keer:

Kan het zo zijn dat je met jouw paard naar de dierenarts toe wil maar dat je er geen geld voor hebt?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:35

Carol_Beer schreef:
Het is klaar.
En bedankt.

Misschien moet je eens in je omgeving vragen of je in het echte leven net zo bent,of dat je alleen zo bent in platte tekst, als je in het echte leven ook zo bent raad ik je een spiegel aan

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:36

Mensenlief, dit topic kan toch niet waar zijn :')

Ik heb ervaring met een hoester en na een dierenarts erbij gehad te hebben heel snel heeft hij alsnog blijvend schade overgehouden.
Dus tsja wat jij wil.
Als je geen reacties wil op zijn situatie, waarom vertel je dan alles in geuren en kleuren _O-
Je vraagt er toch zeker zelf om :')
En ja, zijn leefomstandigheden kunnen de boosdoener zijn. Maar ze zeggen weleens dat eigenwijs ook wijs is.

Ik snap best dat het soms nodig is om een stap terug te doen door financiën maar ik stond voor de keuze: stoppen met roken of de ponys weg.
Nou het was een makkelijke keuze.
Jij bent verantwoordelijk voor je dier en hem goede zorg verplicht.
Als je hem dat niet kan geven doordat je je eigen onnodige ‘prioriteiten’ voorop zet.... nou sorry maar dan heb ik medelijden met jou pony.

Ik heb ook niet alle geld van de wereld maar mijn ponys komen niets tekort omdat ik hun voorop stel.

Eerlijk gezegd kan ik de reacties van ts bijna gewoon niet serieus nemen of geloven