Maar dan omdat de andere paarden er niet aan plukken.

Die paar vlekken er in vind je dier vast niet erg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TanteFlavie schreef:shadowstar schreef:Ik ben zelf over gestapt naar de CBD olie van Jacob Hooy 5% van Holland and Barett, heb daar toch iets meer vertrouwen in
Ik ben ook overgestapt naar die van Jacob Hooy, maar eerlijkheid doet me zeggen dat het eerste flesje het huismerk van Kruidvat was en dat ik daar meteen ook goede resultaten mee zag. In mijn hoofd is het merk van Jacob Hooy "beter" dus ben ik naar dat merk overgestapt.
DiscoDipp schreef:Even een vraagje: mijn eczemer is inmiddels met prednison redelijk onder controle te houden. Maar kwa voer, wat doen jullie daarmee.
Hij komt niet op het gras, krijgt dan wel weer voedingsrijk hooi omdat ik hem geen brokken kan geven want daar krijgt hij wel zeer direct jeuk van. (Van t hooi niet)
Heb nu de Pavo Fibrebeet gesponsord gekregen, maar ik merk dat hij hier heel heet van wordt. Nu was ik eigelijk van plan om gewoon alles wat hij nodig heeft (pavo vital, magnesium, msm, knoflook en zeewier) door een schep tarwezemelen te gooien.
Maar nu lees ik heel verschillende meningen over tarwezemelen, kunnen ze daar nu wel of niet goed tegen? Ik merk aan mijne niks, maar niet dat hij over een tijd wel weer schuurt.
Meer mensen die dit aan hun eczemer voeren?
_KaWi_ schreef:Hoi allemaal,
Mijn haflinger doet het kwa eczeem nog erg goed. Vorig jaar ook heel goed de zomer doorgekomen. (wel met deken maar zonder smeren)
Dit jaar ook met cbd druppels begonnen.
Ik zit echter met het probleem dat hij heel schraal gevoerd wordt maar in spieropbouw daardoor achter blijft. (Vandaag zei de osteopaat ook dat hij vooral op de bovenlijn erg schraal in bespiering is.
Hij krijgt erg arm hooi, marstall force, en vitalbix lijnzaadolie met vitamine E.
Hij is nu super mooi op gewicht alleen mag hij meer spier krijgen.
Ik heb pas lucerne geprobeerd maar daar reageerde hij ook heel slecht op.
Hebben jullie misschien tips om iets te kunnen voeren waardoor ik hem kan ondersteunen in spieropbouw wat bij een eczemer past? Ik weet even niet zo goed. Hij krijgt al een aantal supplementen dus nog meer poeder is ook weer niet handig.
ellepel schreef:Discodipp.
Geen tarwezemelen geven hoor,zitten wel gluten in waar eczemers op reageren kunnen
Liefst zo sober mogelijk voeren...hooi of gras en een vitaminekorrel/supplement,dat is echt genoeg.
Weet je heel, heel zeker dat de knoflook en al die andere zaken echt wat doen met de eczeem?
Wat jammer dat die van jou aan de prednison zit zeg.
Wat ik nog wel bedenk is dat iets als glucobalance misschien goed zou zijn als het met de suikers uit voer zo fout gaat?
DiscoDipp schreef:ellepel schreef:Discodipp.
Geen tarwezemelen geven hoor,zitten wel gluten in waar eczemers op reageren kunnen
Liefst zo sober mogelijk voeren...hooi of gras en een vitaminekorrel/supplement,dat is echt genoeg.
Weet je heel, heel zeker dat de knoflook en al die andere zaken echt wat doen met de eczeem?
Wat jammer dat die van jou aan de prednison zit zeg.
Wat ik nog wel bedenk is dat iets als glucobalance misschien goed zou zijn als het met de suikers uit voer zo fout gaat?
Niet dus? Hmm, ja hij krijgt al de hele winter zemelen, en gaat juist schuren van brokken. Maar dan laat ik de zemelen staan.
Knoflook krijgt hij alleen voor de vliegen en voor zijn vacht. Werkt bloedzuiverend dus vandaar.
Volgende week ga ik op vakantie, heb hem net nog een spuit prednison gezet, hij staat wel op de laagste dosering (40mg per maand) en dan doet ie het goed met hier en daar wat smeren en natuurlijk zijn deken om.
Ik ga hem na mijn vakantie toch een bloed tappen ivm met vele drinken wat hij doet.
Ik zal eens kijken naar Glucobalance, misschien dat dat iets is.
Speedibeet ga ik niet aan beginnen ivm het inweken, dat gaat fout hier aangezien ik niet alle dagen zelf kan voeren.
Metazao werd hij in 2016 enorm schraal van, maar wil ik wel nog eens proberen ivm het andere hooi wat we nu hebben.
Zijn er nog meer soorten (sport)voeders die gebruikt kunnen worden?
De vital is mij trouwens aangeraden door pavo, in combi met de fibrebeet, maar ik wordt er niet blij van, is normaal een redelijk relax paard, en wordt hier heel gevoelig op.
DiscoDipp schreef:...
....
De vital is mij trouwens aangeraden door pavo, in combi met de fibrebeet, maar ik wordt er niet blij van, is normaal een redelijk relax paard, en wordt hier heel gevoelig op.
henny_w schreef:DiscoDipp schreef:...
....
DiscoDipp, ik had hier ook zo'n probleemgeval lopen wat op het laatst nauwelijks nog iets verdroeg. Door landbouwvergif 8 jaar terug ernstig zomereczemer geworden. Hij was toen net een jaar oud en stopte ook direct met zijn hoogtegroei en werd mega dik.
Hij heeft een jaar zonder gras gestaan maar dat was ook niet afdoende. Vorig jaar stond hij elke dag een half uurtje in het gras en dat kon net.
Dit voorjaar ben ik begonnen met zeewier en dagelijks brandnetels geven. Ten eerste is hij eindelijk flink afgevallen en zoveel wakkerder geworden![]()
De gevoeligheid voor mugjes is er nog wel, althans hij vind ze super irritant maar voor het gras is hij niet meer gevoelig. Hij staat nu dagelijks 3 uur per dag op het gras. 's Ochtends een uur in een volle graswei en 's middags 2 uur op de Paradise paddock waar superkort gras op de paden staat.
Hij komt niet aan qua dikte en ook is zijn manenkam nog steeds super supel.
Zijn stofwisseling maar ook die van de dames is zoveel verbeterd door de zeewier en brandnetels.
De oude dames van 21 en 22 jaar zijn ook mega soepel en glimmen heel bijzonder.
https://www.sohf.nl/nutrient/brandnetel
Brandnetel is rijk aan veel goede voedingsstoffen maar vooral ook aan Silicium. Dat is heel belangrijk voor Huid, haar en hoeven. Op diverse buitenlandse sites kwam ik tegen dat Brandnetels het bloedsuikerspiegel kan verlagen en ook positief kan inwerken bij insulineresistentie.
Tevens werkt het heel positief voor de lever, darmen, blaas en nieren. En belangrijk eczeemklachten.
Wellicht een idee om in plaats van de Glucobalance eerst 's te beginnen met brandnetels bijgeven![]()
Ik ben echt flabbergasted over de werking ervan. Ik geef 2x daags geknipte brandnetels van de dag ervoor. Helemaal gedroogd is dat in totaal ongeveer 30-40 gram. Maar in 1 dag zijn ze nog niet helemaal droog dus geef ik 2x daags een grote hand vol.
Een vriendin van mij met een paard met problemen is er onlangs ook mee begonnen en super enthousiast. De paarden eten eerst de brandnetels op en gaan dan pas verder met het hooi. Zo dol zijn ze er op.