Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:57

Zo, ze staan thuis! Heb afgezien met mijn chauffeur. Die kreeg de trailer niet aangehangen, bleek puntje bij paaltje schrik te hebben van Charlotte etc. Dus heb weer redelijk wat zitten heffen, tillen en sleuren. Nu de hele tijd voorweeën dus heb mij ziek gemeld op het werk. Wordt een dagje platte rust.

Heb nog voor een week orale antibiotica mee. Dierenarts komt vrijdag verband wisselen. De andere chirurg zei dat ze niet had verwacht dat hij nog huiswaards ging keren. We hebben dus onwijs veel geluk gehad en het duimen heeft geholpen!

Duhelo

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:59

ohjee, doe je wel wat voorzichtig aan? Mannen genoeg in deze wereld die met dergelijke dingen een handje kunnen helpen hoor. Desnoods voor de volgende dagen een oproepje plaatsen op bokt zodat je tenminste niet moet sleuren met hooi en water en mest?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:04

Gelukkig ben je 'alleen maar' hoogzwanger. Beetje op jezelf passen hè. Verstandig om nu je rust te pakken. Vroeggeboorte heb je nu geen tijd voor. Jij mag vandaag alleen nog maar niets doen.

Maar wel fijn dat de paardjes weer thuis staan en de DA verband komt wisselen. Op naar een goed herstel van Pippin.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:05

ja ts wel echt goed op jezelf passen hoor!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:17

Het was een man :D Die nota bene nog half tussen de paarden was opgegroeid :) Maar goed. Dierenarts komt de verbandwissel al doen, is al een opluchting voor mij.

Was wel even slikken in de kliniek. Rekening is 2,5 keer zo duur uitgevallen dan was gezegd daar het toch gecompliceerd was. Was even slikken maar goed. Hij is het waard :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:22

Mannen :roll: :+ (al zal Charlotte ongetwijfeld een levensgevaarlijk man-etend paard zijn :Y) )

Maar idd die verbandwissel niet hoeven doen zal al een hoop schelen.

En het is gewoon een gouden veulen :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:28

Fijn dat ze weer thuis zijn zeg! Pas vooral goed op jezelf, genoeg bokkers die wel een handje willen helpen.. :*

Ik zit helaas aan de andere kant van Belgie, had met alle liefde even een stalletje uitgemest voor je :D

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:49

Als er iets is berichtje sturen he!!! Kan altijd komen helpen

Super fijn dat DA helpt met verband wisselen. En super dat ze weer thuis zijn!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:17

Nee, dat helpt :D

Maar gelukkig zijn ze thuis en is je mannetje er morgenavond ook weer :(:)

Pas je wel goed op jezelf en de kleine meid?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:29

Wat een zorgen! Hopelijk gaat alles nu vlot.
Ik lees dat je niet zo ver van mij woont. Ik heb zelf 3 weken een veulen in de kliniek van Luik gehad. Maar ik vroeg me af, waar jij de jouwe heen hebt gebracht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:32

Naar Equinox in Kasterlee :)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:15

Ik vind het wel erg mooi om te zien dat een aantal bokkers heeft aangeboden te helpen. Super! Dan is het toch weer een mooi forum...

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:25

khirshanta schreef:
Ik vind het wel erg mooi om te zien dat een aantal bokkers heeft aangeboden te helpen. Super! Dan is het toch weer een mooi forum...

Het is idd mooi om te zien, dat er toch veel mensen zijn die dezelfde passie hebben en elkaar tot
hulp en troost willen zijn ! Dat maakt de wereld toch weer een beetje mooier Y;(

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:10

Fijn dat ze thuis zijn.
Jij nu maar even in de relax modus

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:32

DeMolenhoek schreef:
Naar Equinox in Kasterlee :)

Wie heeft geopereerd daar?
Dacht het al te herkennen op de foto's van de recovery box, mijn paardje is daar in december geopereerd :j

Fijn dat het kleintje weer thuis is, maar pas echt goed op jezelf he! Neem maar voldoende rust vandaag en geniet van het feit dat de kleine ukkepuk weer thuis staat met zijn lieve mama <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:43

Heb deze middag toevallig jou topic doorgelezen van jou fjord! Tuur heeft geopereerd. Echt een hele vriendelijke man :j

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:48

Daar heb ik geen contact mee gehad daar :)
Wel met Stefaan en Aline, Stefaan heeft mijn vriendje geopereerd en Aline heeft geassisteerd!

Vond het wel een fijne kliniek, wij vielen binnen midden in de kerstdagen en zijn altijd heel vriendelijk geholpen, er werd echt tijd voor ons gemaakt en we mochten zelfs op kerstavond en tweede kerst dag op bezoek komen :j

Zijn ze al verhuisd ondertussen of zitten ze nog steeds op Venhei?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:51

Ze zitten nog op de venhei. 13 juni verhuizen ze :) Ik denk dat Aline ook heeft geassisteerd. Er begon vandaag een vrouwelijke arts tegen mij en vertelde dat ze het niet had verwacht dat hij nog naar huis zou gaan :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:54

Toch nog een eindje dan vanuit Zolder?

(Ik vind de naam van die kliniek wel heel slecht gekozen. De grootste producent van paardenvlees in Begië heeft dezelfde naam :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:55

Ja, 3 kwartier zonder trailer. Ik kom oorspronkelijk van Gent en ging dus altijd naar Merelbeke. Onze dierenarts werkt samen met Equinox dus vandaar dat wij er voor hebben gekozen :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:58

Al bijna even ver als Luik dus.
Ik had ook nog gebeld naar die kliniek in Peer. Maar die weigerden mijn veulen.
En Equitom is nog dichterbij uiteraard maar ik vrees dat mijn bankrekening het daar helemaal niet mee eens zou zijn. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:07

Daarom hebben wij ook niet voor Equitom gekozen. Iemand verwoorde het als zijnde: Je betaald hun lening mee af. Vandaar Kasterlee :) Ik vind het ook altijd positief als jou eigen dierenarts er mee gekend is :j

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:17

Ik heb horen vertellen dat de operaties op zich daar nog wel meevallen. Maar dat ze enorm doorrekenen op al de rest.
Ergens wel zuur als je met spoed onderweg bent met een paard en je rijdt er praktisch voorbij. Maar ja...

Ik was trouwens ook best tevreden van Luik. ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:27

Equitom kan.idd duur zijn.
Foto's van rug en voorbenen inclusief nachtje blijven en klinisch onderzoek was ik bijna 1.000€ kwijt. Visite alleen kost al 120€

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:33

Oh wauw, wat een geld! Hier heb ik in de kliniek €1980 afgetikt. Afwachten wat de dierenarts rekening nog gaat worden voor de verbandwissels, sedatie etc.